Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aminoer deltager i Go'morgen Danmark/Go'aften Danmark TV 2.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Aminos !

I morgen tidlig (onsdag) deltager jeg i programmet  Go'morgen Danmark/Go'aften Danmark TV 2, som deltager .

Gæsten er en  den nye økonomiminister m.m.  Margrethe Vestager, og jeg får som selvstændig erhvervsdrivende mulighed for at stille hende et spørgsmål på baggrund af det nye regeringsgrundlag.

Wink Har I nogle gode forslag som erhvervsdrivende. ? spm/problemstillinger indenfor vores område - erhvervslivet ?

Der er andre deltager til spørgsmål  omkring f.eks. børne check, efterløn m.m.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 18:59

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
I morgen tidlig (onsdag) deltager jeg i programmet  Go'morgen Danmark/Go'aften Danmark TV 2, som deltager .

Wow tillykke med det Ib ... øv jeg ikke kan se det herfra hvor jeg bor Crying

/allan

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:37

Prøv at hør Margrethe det som alle iværksættere nok ville spørge om, hvorfor ikke afskaffe iværksætter skatten så vi kan få gang i væksten. ?

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:38

Du kan evt. spørg hende, hvad hun vil gøre ved at bankerne ikke gider at benytte sig af Vækskaution og Kom-igang-lån til iværksætterne.

Vækstkaution: http://www.vf.dk/For%20virksomheder/Vaekstkaution.aspx

Kom-igang-lån: http://www.vf.dk/For%20virksomheder/Kom-i-gang-laan.aspx

Vækstkaution var tiltænkt en hjælp til de iværksættere, der ikke selv kunne stille den nødvendige sikkerhed for banklånet. I de tilfælde ville Vækstkaution gå ind og stille sikkerhed for op til 75 procent af lånebeløbet.

Det ikke så smarte var så at de lod bankerne selv stå for om/hvornår de gider benytte sig af Vækstkaution og om de gider bevilge lånet.

Realiteterne er at bankerne ikke ønsker at benytte sig af Vækskaution for de iværksættere der har brug for den. Bankerne benytter sig kun af Vækstkaution hvis iværksætteren i forvejen kan stille sikkerhed for det fulde beløb. :) Så er formålet med Vækstkautionen jo lidt tabt.

Der kan være flere grunde til at bankerne ikke ønsker at benytte sig af Vækstkaution, bl.a. øget udgifter eller hvad ved jeg, men den manglende villighed fra bankernes side til at benytte sig af Vækskaution betyder at der er iværksættere, der ikke kommer igang med projekter, der kunne skabe vækst i Danmark, som politikerne taler så meget om.

Det samme gælder for Kom-igang-lånet.

Spørg hende om de har nogle tiltag på vej til iværksættere, der har brug for risikovillig kapital. :) Da bankerne, specielt med den økonomiske krise der er igang, ikke yder udlån til iværksættere, der ikke er indenfor de traditionelle brancher.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lidt i forlængelse af "tænkstort" kunne man spørge om det hensigtsmæssige i at staten med den ene hånd tvinger bankerne til at indskrænke udlånene og iøvrigt kun låne ud til sikre lånere og med den anden hånd opfordrer iværksættere til at starte op.

De bedste hilsener

Finn

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:30

tillykke ib Yes  hvad tid skal jeg op for at se det ?

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 20:42

Super Ib - Tillykke med det.

Ja hvad tid skal vi op (læs - Gider ikke tidligt op:))

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 20:50

Skattefrihed i x år for nye virksomheder?

Barselproblematikken for små virksomheder?

Mulighed for nemmere finansiering?

Mulighed for kortere gældspligt for konkurser?

Men sidst men ikke mindst, hvorfor er der ikke mere respekt for iværksættere i Danmark?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:07

SmileTak til jer alle !

Jeg har bl.a. i forvejen fået i vide, at jeg skal fatte mig i korthed - Øv og hvor svært, der er ellers  nok og tage fat på.

Bl.a. stryger de tilsyneladende det nye håndværkerfradrag.

@ Jesper - "Ja hvad tid skal vi op (læs - Gider ikke tidligt op:))" Det samme her men undtagelsesvis  kl. 7.13 interview.

Sminke kl. 6.40 hjælper nok ikke meget.

Men jeg er glad for at I har givet mig noget i ærmet, hvis jeg skulle løbe tør. Men foreløbig.

• Vækst initiativer for iværksættere
  • Betalingsring contra udenbys håndværkere
  • Håndværkerfradrag
  • Finansieringsmuligheder

Jeg prøver med så meget som muligt, og vi som selvstændige ved jo bedst hvor skoene trykker

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 00:10

Flot! Wink Hvordan er det lykkes? Surprise

Glæder mig til at se TV2 i morgen tidlig.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)