Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma holdte ikke hvad de lovede

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Højer
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 156
Fra  WnB Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:

I skal kigge på firmaets hjemmeside/brochure og kigge efter ordene imprægnering/beskyttende lag/efterbehandling etc. - for en rensning fjerner ikke kun skidtet. 

Sagens kerne er om der er en eller anden vedligeholdelse på møblet man selv forventes at skulle foretage. F.eks skal lædermøbler behandles. Får man derfor renset en lædersofa, skal man selv efterbehandle den.

Hvis det er et forbrugerkøb, kan sagen indbringes for forbrugerklagenævnet, - hvor man så gennem en uvildig skønsmand vil vurdere om rensningen er lavet efter hvad man kan forvente af minimum faglig standard. Hvor hurtigt det må blive beskidt igen kan man ikke sætte præcist tal på, men ved alm. brug forstår man nok mere end 6 mdr.

Hej

Jeg ringede lige til min far, og han sagde at sofaerne er blevet imprægneret, ikke kun renset. 

Så burde man vel kunne gøre noget ved det? :)

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 09:41

Jesper Nissen:

Jeg ringede lige til min far, og han sagde at sofaerne er blevet imprægneret, ikke kun renset. 

Så burde man vel kunne gøre noget ved det? :)

Ja, det synes jeg da i skulle gøre!

Rent lavpraktisk så handler det jo om hvorvidt  firmaet har fulgt rensemiddelproducentens anvisninger eller ikke har fulgt dem. Jeg skal ikke gøre mig klog på det faglige, men moderne rensemidler kan virkelig udrette meget. Det er udelukkende et spørgsmål om kvaliteten af produktet. Så jeg synes ikke i har været usædvanligt dumme/naive ved at tro på firmaets anprisninger af det forventede resultat.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 09:43

Brian Reinhold Jensen:

Michael R. Gertz:
Ja en aftale er en aftale om den er mundlig eller skriftlig, er lige meget.

Det er vel ikke det der er problemet her, problemet er at der er lavet en meget uklar aftale.

Hvordan definere man "holde længere end da den var ny"? Det må vel forudsættes at der menes at den holder sig pæn længere, alt andet lige. Men alt andet er ikke lige, møblerne kan være brugt anderledes, de kan have stået et andet sted, sollyset kan have været anderledes, temperatureren anderledes - kort sagt der er så mange faktorer der kan påvirke resultatet, at den aftale kan argumenteres til at være overholdt i løbet af meget kort tid.

Helt afgjort, der er mange ting som spiller ind her, men til at starte med er det jo et problem at de ikke kan bevise at sælger har givet dem denne "garanti"

Og ja dernæst er det jo rimelig svært at vurdere om det har holdt bedre en det gjore fra ny.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 09:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Nissen:

"Vi kan da ikke gøre for at i sviner jeres møbler til!".

Hvis sofaen var ren da i fik den tilbage var det også ca. det svar jeg ville give.

Hvad gør i ved de møbler siden de bliver sorte?

:) Kim

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 09:52

Hej.

Hvis møblerne "var sorte" (beskidte) på samme måde, inden rensningen/impræneringen, og firmaet har lovet på skrift at deres behandling ville holde (modstå det) længere end 6 måneder, så er det vel ikke i orden det de har lavet? Men hvorfor ikke tage sagen op med forbrugerstyrelsen, så kan I jo få en uvildig vurdering om i har ret eller ej - eller er der ikke tale om et forbrugerkøb?

/Henrik

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 10:03

Jesper Nissen:

Tak for dit svar, men jeg spurgte jo ikke hvad vi havde gjort forkert. Det kan vi jo sagtens se nu.

Jeg spurgte bare hvad vi kunne gøre.

Godt så kan i vel også se at der ikke er ret meget at gøre. 

Fra Højer
Tilmeldt 23. Feb 11
Fra  WnB Skrevet kl. 10:07

Henrik K.:

Hej.

Hvis møblerne "var sorte" (beskidte) på samme måde, inden rensningen/impræneringen, og firmaet har lovet på skrift at deres behandling ville holde (modstå det) længere end 6 måneder, så er det vel ikke i orden det de har lavet? Men hvorfor ikke tage sagen op med forbrugerstyrelsen, så kan I jo få en uvildig vurdering om i har ret eller ej - eller er der ikke tale om et forbrugerkøb?

/Henrik

Tak for dit svar.

Vi vil tage det op med forbrugerstyrelsen, da der er tale om et forbrugerkøb :)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja tag det op med Forbrugerstyrelsen.

Og indbetalt et gebyr til dem på 300 kr. såvedt jeg husker, og som du får tilbagebetalt hvis du får ret.

Husk også at du har bevisbyrden, og denne kan du kun løfte ved en uvildig syn og skønsmand. Som også skal have et honorar for sit arbejde, som hurtigt kan ligge på 3.000 - 5.000 kr. Dette gebyr skal du/din far betale såvidt du ikke får medhold.

Du skal også være klar over at Forbrugrestyrelsen kan afvise sagen hvis de ikke finder den egnet. Eks. er der ikke alene tale om fejl og mangler fra leveradør side. Men mange juridiske problemstillinger, tolknings muligheder omkring aftaler m.m. 

Såfremt du får medhold i synsrapporten kan firmaet stadig vælge og ikke rette sig efter denne. Og By Retten må så indover, med yderligere omkostninger til følge.

Et godt råd du/I skal virkelige være sikker i "jeres sag".

Jeg tror I har en tynd sag. Men skriv gerne tilbage, hvis jeg tager fejl udfra det oplyste.

Der ses netop i disse tider en stigning i antal sager, også mange med uberettigede reklamationer.

Det med at "tilsvine" firmaet ska I være forsigtige med straffelovens § 267 og 268 og Erstatningslovens § 26.

Men held og lykke med "kampene".

Hilsen fra en der har prøvet det samme. Og på "begge sider af bordet"

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 12:25

Jesper Nissen:

Det er jo heller ikke fordi vi har beskidte bukser osv.

Du er vidst ikke klar over hvor meget jeans afsmitter - også selvom det ikke er helt nye bukser.

Fra Højer
Tilmeldt 23. Feb 11
Fra  WnB Skrevet kl. 13:02

Mark MK:

Jesper Nissen:

Det er jo heller ikke fordi vi har beskidte bukser osv.

Du er vidst ikke klar over hvor meget jeans afsmitter - også selvom det ikke er helt nye bukser.

Det er jeg skam udemærket klar over, men hvis han har lagt et beskyttende lag, som han garanterer holder over 6 måneder, så skal det sgu holde over 6 måneder! :)

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)