@ Jesper: Sikke en masse lange svar, og underlige stridigheder der er i sådan en tråd. Helt konkret: I har fået renset møbler og tæpper, og der er lovet, at de ville holde sig pæne længere end fra nye, formentlig ved en overfladebehandling. Det er en reklamesmart ting at sige, og det er ikke til at forholde sig rigtigt til, for måske holdt de sig heller ikke langt tid pæne som nye, siden i valgte at rense dem.
Renserens svar om, at de ikke kan gøre for at i sviner møblerne, viser hvad vej de vil gå i en forbrugersag - og er ikke udtryk for den store diplomati, men det eneste i kan gøre er, at prøve sagen ved forbrugerrådet. Det koster et gebyr, og jeg personligt tror ikke det bliver så let for jer.
Havde møbler og tæppe ikke været pæne efter rensningen så i klagede med det samme, evt. holdt betaling tilbage, så havde det været en meget lettere sag, men uden skriftlig garanti, og med brugsgenstande, som måske er meget lyse og sarte, og siddes i med mange slags tøj, har i en møj sag rent ud.
I kan bruge en masse tid og ærgelse på det, jeg ville lægge den til side, og enten bruge møblerne som de er - lægge flotte tæpper i dem måske, eller spare op til nye, som vælges ud fra at de ikke må være sarte.
Surt show - men ikke "the end of the world"
Venligst John H