Hej, jeg er kommet i kontakt med en gammel ven, har har en masse scanner/printere og div. ting til scanning af forskellige ting. Alt udstyret er ret professionelt, da hans far er gået på pension og vil sælge disse ting til os, for en slik.
Vi talte lidt om hvad man kunne med alt det her udstyr. Det vi kom frem til var at vi ville åbne en hjemmeside (Starte på hobbyplan), hvor vi tilbyder at scanne og på den måde digitalisere til computer:
Vi har mulighed for at digitalisere: Gamle fotos. Fysiske bøger/tegneserier til e-bøger. Lave fysiske bøger om til Lydbånd. Dokumenter. Visitkort. Avisklip. Fødseldagskort. OSV.
Vi har kigget lidt rundt på nettet og synes priserne er ret høje og ved at med det udstyr vi har kan tilbyde denne service til min. 30 % billigere, hvis vi lige hurtigt kigger overordnet.
Men vi kunne egentlig godt tænke os at hører jer ad, om I tror der er marked for? Man kan sige at vi har nok alle sammen nogen gamle billeder/bøger, der bare ligger og tager en masse plads og nogen har masser albums fra deres forældre eller bedsteforældre.
Det kan godt være, men tror du skal give det en tvist :-)
Kom i tanke om det her firma (http://www.earthclassmail.com/What-We-Do) - man får sin fysiske post/pakker mv. sendt til dem og de tager et billede, scanner det og mailer det til en. På den måde skal man ikke selv bekymre sig om sin post.
Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk
Scannings-markedet er ret presset, og priserne er bestemt ikke høje, tværtimod. Der findes en række store virksomheder som tilbyder scanning - jeg kan som minimum huske følgende:
Data Scanning
Dansk Scanning
Recall
Iron Mountain
ISS Document
MikroDan
ScanTegn
Alle virksomheder med mindst 5-10 ansatte, som tilbyder diverse former for scanning (almindelige dokumenter, fotos, store tegninger mm.). Hvis du kigger på B2B-markedet er mit råd enten at holde dig ude af det, eller finde en yderst speciel niche. Jeg kender intet til behovet for scanning på B2C-basis.
Du er velkommen til at kontakte mig direkte for yderligere diskussion om emnet.
Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.
Meeen, Må nu indrømme jeg slet ikke forstår hvad du mener og hvad det link, du har sendt har med det at digitalisere billeder, bøger osv. for privatpersoner og virksomheder? Kunne godt tænke mig at hører om du vil uddybe det lidt :-). Ved ikke om jeg har udtrykt mig dårligt, men var jeres mening omkring marked for at digitalisere fysiske billeder, bøger, avisklip til computeren eller brændt ned på dvd.
Okay, synes ellers jeg har kigget rundt på nettet og priser starter ved 1,69 kr. og op. Jeg havde tænkt mig nogen priser fra 0,80-1 kr. Men ved ikke om det har nogen effekt og som sagt har jeg ikke styr på hvor mange der er interesseret i at få digitaliseret deres gamle fotos. Men det jeg også ville slå på, var at scanne bøger ind og det synes jeg ikke jeg kunne finde nogen gjorde , måske en, men de fleste holder sig til billeder og negativer.
Men kunne I finde på at bruge sådan en service, er mere det.
Men vi kunne egentlig godt tænke os at hører jer ad, om I tror der er marked for? Man kan sige at vi har nok alle sammen nogen gamle billeder/bøger, der bare ligger og tager en masse plads og nogen har masser albums fra deres forældre eller bedsteforældre.
Jeg tror bestemt at der vil være et vist marked. Med 'et vist' mener jeg, at jeg ikke kan vurdere, om I vil kunne leve af det, men kunder vil der givetvis være.
Kunsten i mine øjne vil være at I får markedsført jeg over for kommende kunder på en måde, så I får beskrevet over for dem, hvilket problem de får løst ved at benytte jeres ydelse/produkt. Her skal man jo så være kreativ, for det, I kan - som store firmaer sjældent kan - er at tage kunden i hånden og lede vedkommende igennem processen. Allerbedst vil det være, hvis I kan lave forskellige 'pakker' man som kunde kan vælge i forskellige prisklasser.
I skal således nok være stærkt kundeorienterede og mindre udstyrsorienterede. På udstyr vil større firmaer være stærkere end jer.
Men det jeg også ville slå på, var at scanne bøger ind og det synes jeg ikke jeg kunne finde nogen gjorde , måske en, men de fleste holder sig til billeder og negativer.
Der er flere som tilbyder indscanning af bøger. Det kan enten gøres ved afskæring af ryggen og derefter normal dokumentscanning eller ved affotografering direkte fra en åben bog. Det er faktisk ret let at bygge sin egen bogscanner for ganske få midler:
Vi har også prøvet at se på hvad vi ku gøre bedre end de store spillere på marked. Her har vi regnet os frem til at vi er en hel del billigere, hvilket mange kunder jo vil slå på, men kvalitet ville ligge på det samme som ved de store, da det ydstyr vi har/får er professionelt udstyr og der i blandt et par helt nye produkter ikke mange bruge, hvilket vil gøre at vi måske kan gøre det på en lidt anden måde. Kundekontakten vil være meget i højsædet og det har vi øvest på listen.
Når du siger pakker, så vil jeg måske mene det er lidt svært, da alle jo ikke har samme antal billeder, men der i mod en pris pr. billede, side osv. Men man kunne selvfølgelig sige f.eks. 5 bøger for eks. antal kr. osv. Skriv endelig hvis du har nogen ideer.
Fik lige kigget på hvad div. virksomheder tager for scanning af bøger. De ligger på 8 kr. pr. side det ene sted jeg så, det er jo helt vanvittigt, jeg havde en pris på ca. 0,30-0,50 kr. pr. side. Så et lille hoppymarked må der næsten være.
Men kom endelig med flere bud på fremgangsmåde eller råd.