Hej Amino''er, Jeg har lige et par ting jeg er lidt i tvivl om. Vi er ved at flytte vores webshops (som er hosted hos Dandomain) fra en frames-version til en noframes-version. I den forbindelse har vi arbejdet lidt med placering af bla. indkøbskurv og søgeboks. Det er her jeg gerne vil have et par kommentarer. I det nye layout har vi placeret både indkøbskurv og søgefelt væsentligt mere synligt, men på bekostning af produktmenuen som er blevet mindre. Til gengæld har vi "highlightet" de produktgrupper man klikker rundt på for at kompensere. Prøv at se her: www.tropefisk.no - dette er det gamle layout www.tropefisk.dk - dette er det nye, foreløbige layout Bemærk at det IKKE er selve det grafiske design vi har brug for kommentarer til. Det har vi et bureau til at kigge på. Det er en vurdering af disponeringen af venstremenuen der er interessant for os, selvom du selvfølgelig er velkommen til at kommentere, hvis du har andet på hjerte. Jeg glæder mig til at høre fra jer ![]() |
Vurdering af design...
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
Jeg synes dog det er meget uhedligt at siden ser noget løjerlig ud i firefox. En masse ting som skubber og generelt ser det bare rigtig ærgeligt ud. |
Nu bruger jeg ikke Firefox, men kan du evt. sende et skærmdump til mig på kim@tropefisk.dk eller smide det her i tråden, så jeg kan se hvordan det set ud. Jeg kan sandsynligvis ikke gøre andet ved det end at snakke med Dandomain om det, men det er jo så en start. Hvordan ser statistikkerne egentlig ud med hensyn til Firefox og andre browsere? Hvor mange bruger hvad - nogen der har et link til noget opdateret statistik for danske brugere? Iøvrigt mange tak for dine kommentarer. Er der andre, der har lyst? |
Hej Kim Umiddelbart synes jeg det virker lettere på den nye måde. Det er ihvertfald mere iøjefaldende nu. Dog undrer det mig, at der behøver være hele 2 steder med kurv. Altså både en "kurv" og en "se kurv" - endda lige over hinanden, og samme side "popper op" når man klikker på disse...det virker fjollet! Synes ikke det gør spor at menuen er blevet mindre, det virker tværdigmod mere fængende. Ihvertfald på mig! Men nu har jeg givet dig mit svar, så må du se hvad alle andre ellers synes. Håber du kan bruge det til noget. Og håber at jeg har svaret på det du søgte. Pøj pøj med det... Med venlig hilsen Jeanna |
Jeg vil hellere henvise dig til http://www.getfirefox.com Der kan du hente firefox. Så kan du selv se det - Du burde selv kunne kontrollere din hjemmeside - Det er jo nok ikke den eneste ting som vil være galt eftersom dem som laver siden tydeligvis kun tester i IE. |
Hej Kim, Hvad har hund, kat og krybdyr med tropefisk at gøre, bare en sidebemærkning :-) Men jeg tror du kunne få mere helhed hvis du fik styr på dine fonte, håber ikke det falder ind under det grafiske, men jeg tillader mig at bringe det på banen. Måske ville jeg også bytte om på lån let og bliv medlem af tropeklubben. Den første skaber ikke nødtvendigtvis genkøbende kunder det gør den sidste - hov det var jo højre side... Lad mig nu holde mig til venstre side; Det forvirrer mig en smule at du ikke får produkter frem på dine hovedgrupper, alternativt et skriv som matcher det valgte - hvis du altså ikke vil vise produkter fra hovedgruppen. Samtidigt skal du passe på tomme varegrupper, enten få din shop til automatisk at fjerne dem eller huske at løbe menuen igennem ind i mellem. Hele dit rest marked inkl. undermenuer samt tropeklubben er faktisk tomme. Under avanceret søg skal du lige oversætte ASC samt DESC til stigende og faldene, det er ikke sikkert at alle dine kunder er database hajer. Nu er jeg ikke selv en fiske haj men jeg tror jeg vil være mere motiveret, til at handle, hvis der kommer lidt mere tekst / informationer på de enkelte fisk, prøv at finde en samarbejdspartner som du har på billederne, der findes helt sikkert en eller anden klub eller ekspert som har skrevet vidt og bredt om de enkelte fisk. Husk på at kunderne er meget forskellige, nogle handler ud fra billeder andre vil have tryghed i form af beskrivende tekster / specifikationer. Du bad om kritik det har du nu fået, håber ikke du opfatter min kritik som negativ - for det skal du ikke - har bare en slem evne til at se detaljerne. |
Tak til alle, der har taget tid til at kommentere ændringerne og shoppen generelt. En del af forslagene er gennemført. Rasmus: Jeg er enig i, at det er uheldigt i Firefox. Der er desværre ikke så meget jeg kan gøre ved det andet end at "skubbe" lidt til udbyderen, og det er hermed gjort. Jeanna: Ja, det med kurven er måske lidt mærkeligt, men på den anden side også logisk nok. Når du klikker på "pseudo-kurven" kommer du jo ind til den "rigtige" indkøbskurv, hvor du kan ændre på antal og slette varer. Brede: Tropefisk var faktisk aldrig ment som anden end akvarie- og havedamsfisk og -tilbehør, men tingene har det jo med at sprede sig ![]() Den med fontene vil jeg gerne have uddybet hvis du har tid. Jeg kan ikke lige umiddelbart se noget problem, men jeg har jo også stirret mig blind på det her i nogle år. Der er nu byttet om på Lånlet og Tropeklubben. Jeg kunne sagtens se det, da du sagde det. Hvad angår tomme varegrupper er det også stort set på plads. Det skyldes nu blot en "teknisk fejl" (eller en fejl 40, som nogen nok ville kalde det). Som det sidste nævner du fiskene. Det har været et evigt problem; den eneste grund til at vi har dem på nettet er at kunderne kan se hvad vi har hjemme og eventuelt reservere dem til afhentning. De kan ikke bestilles og sendes. Derfor er der heller ikke indeholdt mere information om dem i webshoppen, da vi lægger meget vægt på seriøs rådgivning i butikken, men jeg kan sagtens se din pointe alligevel. Afslutningsvis tak til alle der har brugt tid på at kommentere. Jeg vil selvfølgelig gerne have mange flere kommentarer, så skyd endelig løs! Jeg tager alt Amino-kritik meget seriøst! |
Hej Kim Ser først din tråd nu. Jeg har desværre ikke været så aktiv i en periode. Det er også alt det arbejde - det stjæler alt ens tid ![]() Angående Firefox, kan jeg ud af min statistik se, at den benyttes af 5,2% af de besøgende på min side. Tallet har tidligere været højere. Ellers syntes jeg rigtig godt om din nye eButik. Hvis jeg absolut skal påpege noget, så er det: 1. Du har nogle (ellers gode) billeder et sted fra din butik. De fremtræder stærkt pixelerede. 2. Linket med dit eget navn, hvor man skulle kunne læse om discusfisken, henviser bare til Dandomain: Her flytter snart en ny kunde ind. 3. Venstre menu: Jeg brugte lidt tid på at finde ud af systemet med de fede typer på menuer, der igen indeholder undermenuer. Hvorom alt er, så ser det i mine øjne lidt rodet ud, se f.eks under havedam. Men, hvordan du lige skal gøre det anderledes, ved jeg ikke, måske skal ingen undermenuer være fede, og måske skal undermenuerne også sorteres alfabetisk. Muligvis er du jo også bundet op af nogle standarder i shoppen, som bestemmer den slags. Vi har tidligere været igennem en periode med begge sønner, hvor de har interesseret sig meget for fisk og også havedamme. Ja, på et tidspunkt spøgte jeg med, at hvis de fortsatte med at grave huller i haven, så skulle vi overflyttes fra landkortet til et søkort, men at have fisk har været en god hobby for dem begge, men nu er de blevet store, og fået andre interesser. Jeg bliver dog helt nostalgisk af at se, hvor meget, man kan købe på din side. - Nu ved jeg godt, at du vil sige, at voksne også sagtens kan have det som hobby, men så er vi tilbage ved det, jeg skrev i starten - med arbejdet, der stjæler alt ens tid. Jeg har dig dog i tankerne, hvis vi engang skal have et saltvandsakvarie her i butikken. |
Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk
|
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)