Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

en bitte virksomhed herfra har kopieret mit virksomhed

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv været ude for det samme.

Og ofte er det bare fordi de har været for dovne til selv at lave det, hvor en hurtig henvendelse omkring copyrightbrud, bør være nok til at få dem til at tage sig sammen.

Hvis de ikke ændrer det, kan du så true med retsag.

Jeg kan ikke forstille mig en situatione hvor de ville betale en hvilken som helst regning du sender til dem.

Hvis de betaler, kan de jo argumentere for at de så har betalt for teksten.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 16:59

Der er det vigtig at skrive at indholdet skal fjernes. Idet det er en bøde på kopiering af teksten, for hvis alt kommer til alt, kunne hun faktisk miste omsætning på baggrund af kopieringen..

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:37

Johnny Nielsen:
Så har du jo juristen lige ved hånden
YesYesYes

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15018
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:11
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Som mange skriver, så kan du sikkert sende en faktura på et større beløb, men der er lige nogle ting, som du bør overveje.

En faktura på et større beløb involvere en advokat, som tager sig ganske godt betalt. Faktisk ofte så godt, at du intet får ud af overtrædelsen, da det hele løber rundt...

De sidste par gange, hvor nogen har kopieret vores tekster, har de fået en venlig mail, hvori de bedes fjerne teksterne indenfor 24 timer, samt betale et symbolsk beløb for krænkelsen. Dog stadigvæk et beløb, så de kan mærke, at det her er ikke iorden.
Alle (det lyder voldsomt på bagggrund af 3-5 sager) sager er lukket samme dag uden klager fra krænkeren.

Og faktisk har det givet mere "fortjeneste", end de gange hvor en advokat har håndteret det.

Så gør op med dig selv, hvordan og hvorledes, at tingene skal håndteres. Store beløb = store omkostninger. Så det er langt fra altid den bedste løsning, hverken økonomisk eller tidsmæssigt!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

selv om det er en symbolsk beløb så jeg bliver ikke rigere af 2000 kr men det kan godt være at hans økonomi ikke kan bære det.

Men tak alle sammen for rådgivning - denne sag var en oplevelse

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:46

parterapeuten:

selv om det er en symbolsk beløb så jeg bliver ikke rigere af 2000 kr men det kan godt være at hans økonomi ikke kan bære det.

Du får 2000 kr for måske 1-2 timers arbejde... Og modparten har fået en lærestreg.

Alternativt kunne du måske få 10.000 kr via din advokat, hvor advokaten så tog de 5-7.000 kr, og derudover skal du måske bruge 5-10 timer på diverse ting.

Regner du bundlinien ud, så er det tydeligt, hva der er mest økonomisk og tidsvenligt...

Det her var nu også et råd til flere andre i tråden, som var vilde efter store beløb og advokater...

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

Hej

han har kopieret noget juridisk som var skrevet præcist til min virksomhed og som advokater har skrevet til mig, det har kostet mig 24.000 kr.

Lina

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

tænk hvis knægten tjene ringen penge og prøver at få en virksomhed op og køre.... jeg kan ikke forestille mig at han kender til regler for godt når han er så ung.....

jeg har lavet mange fejl i mit liv og stadig laver, jeg tror at han følger i disse indlæg og det er straffen nok for ham......

han ved jo ikke om jeg sender ham en regning i morgen på 50.000 kr eller ej.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:57

Det var intet oplæg til en diskussion eller andet... Blot et forslag til en nem alternativ løsning. Om du bruger den eller ej, det er op til dig.

Fra Vemmelev
Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:42

Hejsa...

Prøv at tage kontakt til dem.. de lyder som de kunne bruge en partner, og betale for din velvilje :-)
Duer det ikke - så tal med en advokat.. men overvej hvad du vil have ud af det.

Ved godt det lyder lidt barskt.. men det er helt normalt at låne og "stjæle" indhold som dit - især når det er godt...

Lyder til du har lavet et godt stykke arbejde, som andre kan se en værdi i - det er da dejligt :-)
Men prøv at tale med dem...

Hvis det er rigtigt groft - kan du overveje at lade en advokat få udsted et fogedforbud.. men det koster...

Held og lykke :-)

Carrsten

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)