Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan vi gøre vores ekspertblogs endnu federe?

Side 2 ud af 10 (92 indlæg)
Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lytter lige med..

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Den største fejl ser jeg ikke som indholdet eller dem der blogger, for folk må være voksne nok til at sortere i det, man glemmer hurtigt at det er ulønnet arbejde, og alt hvad der kommer den vej, er gratis viden. 

En anden ting som man bør huske er, at det er amino.dk der har valgt at kalde det for eksperter.... det er ikke bloggerne selv. Så lad nu være med at dømme om folk er eksperter eller ej, det må være optil amino og den enkelte.

@Kenneth, det er sjældent særlig pænt at blokke sig, når man ikke engang gider at bruge 5 min på at udvælge dem du syntes gør et godt stykke arbejde. Med ordene "følger ikke med", falder kritikken da noget til jorden, når du ikke engang følger med, så undre det mig ikke, at du ikke føler dig hørt.

Mit forslag til amino.dk er at gøre bruger oplevelsen og inddragelsen af os brugere, langt bedre. Bloggene er først og fremmest opbygget for at der kan blogges, ihvert fald ikke så der kan kommenteres. Fx. er det ikke engang muligt at indsætte et link eller en video som kommentar. 

Så jeg vil faktisk mene at dem der kommenterer skal have samme muligheder som her i debatten, med editor, følg, giv karakter osv. Faktisk så jeg helst at disse blogs mere eller mindre lignede debatten, så man har de samme muligheder i debatten. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Boysen:
@Kenneth, det er sjældent særlig pænt at blokke sig, når man ikke engang gider at bruge 5 min på at udvælge dem du syntes gør et godt stykke arbejde. Med ordene "følger ikke med", falder kritikken da noget til jorden, når du ikke engang følger med, så undre det mig ikke, at du ikke føler dig hørt.

 

Hej Boysen

Det er jo netop fordi at man ikke kan spotte ret mange der skiller sig ud. Det er sådan lidt maen stream.

Jeg er ikke i tvivl om at nogle blogger skriver fint, men nu læser jeg så heller ikke alle blogs. Og netop fordi at mange i langtid, og hvor man forsøger at stille krav, bliver ignoreret, så gider man ærligt ikke længere.

Ligeså, så er der mange som der er begyndt at slå stjernerne fra, sådan at man heller ikke via dem kan give sin mening.....er sådan lidt efter sidst emnet var oppe og venne, at man kunne give dem anonymt.

Så mange blogger går lange veje for at beskydte dem selv, og deres blog. Og tager man nogle så kommer der jo ikke ret mange tilkendegivelser mere.

At du tolker det for at være overfladisk, så er det op til dig, og du må gerne have den holdning for mig. Men så skal du jo også regne med at bloggen ikke udvikler sig. Og egentlig, så er jeg efterhånden ligeglad med den. JEg har ytret mig nok om den. Og hvis I blogger ikke kan klare kritik, så er jeg da ked af det. Og skal da nok holde mig væk.

JEg forsøger at hjælpe amino med en løsning, netop at man skal tage predikatet væk fra folk der ikke lever op til forventingerne, istedet for at det udvikler sig til en gang ligegyldigt blogning.

/Kenneth

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det nuværende blogindhold afspejler i høj grad kernebrugerne på Amino og 90% eller mere er derfor relateret til on-line business. Det er der bare ikke meget udvikling over set i forhold til at iværksætteri jo omfatter så uendeligt meget mere.

Jeg har prøvet at lokke nogen fra mit nye netværk i detailhandelen ind på Amino, men de forsvinder lynhurtigt igen. Dr er simpelthen ikke noget for dem, synes de! Det kan man jo egentligt godt forstå, medmindre man er hardcore onliner ;)

Derfor ville det være rigtigt godt hvis man prøvede at finde bloggere der med real-case historier kunne fortælle om salgsarbejdet og livet som selvstændig. Almindelige forbrugere er jo en skøn forening af kunder der både handler online men så sandelig også off-line. Jeg synes der bliver fyret alt for meget krudt af på SEO og Google-værktøjer, og alt, alt for lidt af på kundepleje og service. 

Der er også en tendens til at når der kommer noget om ledelse, - så er det for de store virksomheder som der ikke findes så mange af (om overhovedet nogen) her på Amino.

Så lad os få nogle flere friske fisk på disken, - og lad os alle inspirere hinanden. Jeg ved at der findes rigtigt mange spændene iværksætterhistorier blandt medlemmerne på Amino, - og lad os også høre nogle af dem.

Jeg har skrvet et utal af blogindlæg som er læst af 20-30 mennesker på de forskellige profiler, men da jeg skrev om min egen historie som serieiværksætter, - fra den spæde start og inklusive fiaskoerne frem til et tidspunkt sidste år, var der mere end 300 mennesker der læste historien som var gemt på min profil.

Så interessen er der bestemt, vil jeg mene..   

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:

Det nuværende blogindhold afspejler i høj grad kernebrugerne på Amino og 90% eller mere er derfor relateret til on-line business. Det er der bare ikke meget udvikling over set i forhold til at iværksætteri jo omfatter så uendeligt meget mere.

Jeg har prøvet at lokke nogen fra mit nye netværk i detailhandelen ind på Amino, men de forsvinder lynhurtigt igen. Dr er simpelthen ikke noget for dem, synes de! Det kan man jo egentligt godt forstå, medmindre man er hardcore onliner ;)

Spot on! Som jeg også skrev, så mangler der noget indhold for os der ikke kun arbejder med online business. Og det tror jeg er med til at mange af detailfolkene forsvinder igen.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
Den største fejl ser jeg ikke som indholdet eller dem der blogger, for folk må være voksne nok til at sortere i det, man glemmer hurtigt at det er ulønnet arbejde, og alt hvad der kommer den vej, er gratis viden. 

Direkte indkomstmæssigt er det jo ulønnet. Dog får disse ekspertbloggere altså noget af en ekstra eksponering, og derved ved jeg ikke kalde det ulønnet. Jeg ser ofte poster som er mere eller mindre reklame for egen virksomhed. Mange ekspertbloggere deler også erfaringer fra deres egen blog, hjemmeside, webshop, anden forretning osv. osv. - og der vil de også opnå ekstra eksponering.

Derudover får de jo også reklamer for deres e-bog, webshop mm. på deres side. Så de får altså noget for deres arbejde, og derfor skal det også være godt, på lige fod med at de fik en løncheck stukket i hånden.

Jeg vil ikke komme med konkrete eksempler, men jeg synes også der kan luges ud i eksperterne :-)

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 2
Fra  Silkeborg hundesalon Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tilkende giver jeg.

Jeg skal for første gang starte min egen fysiske forretning, og interessere mig ikke så meget for online butikker.
Derfor kunne jeg godt tænke mig mere viden om iværksætteri af de fysiske.

Jeg har dog lært rigtig meget af at være her på Amino, da jeg var helt "grøn" til at starte med.Smile

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

WinkJeg har sammen med andre nævnt det før, se også denne tråd. http://www.amino.dk/forums/t/83625.aspx?PageIndex=1

Ekspert blogger kan være glimrende. Men det er fortsat til on-line problemstillinger, og meget IT relateret, og ikke mindst SEO. De har også en tendens til at blive meget nørdet. Iværksættere og selvstændige har brug for viden der kan omsættes til og i praksis, meget ofte med det samme.

Amino mangler repræsentation fra mange erhvervsgrupper er kan nævnes blot nogle: Transport – håndværkere – detailhandlen – grossistleverandøradvokat – ejendomsmægler – landbrug – fysiske erhverv i det hele taget (og ikke så on-line baseret) m.m.

Men mange af ovennævnte kan, og vil efterhånden også kunne bruge forums rundt på nettet efterhånden, som mere beskæftiger sig med deres problemstillinger, f.eks. byggeri.dk - lavdetselv.dk  m.m.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Dobbelt

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Allerførst: Jeg har haft god fornøjelse af de blogs, jeg har læst indtil videre (1-2 måneder), men det har da slået mig, hvor ens det hele er. På en eller anden måde minder det om danske dameblade - alle viser samme mode, samme in-steder, samme madopskrifter og det hele er holdt i (næsten) de samme farver.

Mit indledende bud skulle være, at man umagede sig lidt med at researche og ordne de forskellige sider af at være iværksætter - nærmest lidt biblioteksagtigt - så man kom hele vejen rundt. Om alle områder så skal prioriteres er en anden sag, men som det er nu, synes der at være meget stor vægt på det tekniske omkring e-ting og meget lille vægt på det meste andet.

Det ender med samme skabelon: En webside, et nyhedsbrev, en blog ... det er jo da udmærket, men har man set et par har man set 80% af udbuddet. Sådan virker det i hvert fald.

Et par konkrete forslag:

- Jorden rundt: Interview med folk, der har startet projekter med partnere - jorden rundt. Hvordan fik du ideen, hvad har været nemt/svært, hvordan går det, hvilket råd vil du give andre etc.

- En slags 'Gintberg på kanten' for Aminoer: Hvordan gør de, der eksisterer på kanten af mainstream, det være sig geografisk eller markedsmæssigt

- Information til Aminoerne om samfundet: Beskrivelser og småanalyser af forskelligt relevant - hvilke branche går det bedst i i dette kvartal, hvor begynder det at se svært ud? Politiske tiltag som betyder noget specifikt for iværksættere, hvordan kan man som iværksætter få småtilskud af arbejdskraft (arbejdsløse i praktisk, studerende i praktik etc.). Beskrivelser af samme - hvad skal man overveje, ansvar etc.

- En 'månedens iværksættersite' og en analyse af, hvorfor netop dette site er godt. 

Det var de ting, jeg lige havde i tankerne...

/Marianne

Side 2 ud af 10 (92 indlæg)