Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense og splittesting - Hvor mange visninger behøves?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Når man splittester adsense-annoncer eller andet i den dur, hvor mange visninger skal der så til før man kan vurdere noget konkret ud fra det.

300 visninger per adsense-blok? 500? 1000?

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 22:23

det er jo lidt som når du laver en meningsmåling, så kan 300 meninger være et godt fingerpreg, men hvis det skal være mene præcis, vil jeg mene du bør have 2000-3000 visninger før du kan sige noget mere præcis.

Tilmeldt 23. May 11
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 22:56

Daniel Pedersen:

det er jo lidt som når du laver en meningsmåling, så kan 300 meninger være et godt fingerpreg, men hvis det skal være mene præcis, vil jeg mene du bør have 2000-3000 visninger før du kan sige noget mere præcis.

Det er jeg enig i, altså at det er ligesom meningsmålinger.

Dog synes jeg at hvis 500 visninger eksempelvis for hver blok svinger med 5-6%, at det så burde kunne sige et eller andet, men jeg ved ikke hvad der er standard når man tester. Hvad man regner som "et stabilt" check.

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 12:38
Her er lidt Info om meningsmålinger:
STATISTISK REPRÆSENTATIV UDVÆLGELSE: http://www.update.dk/cfje/VidBase.nsf/ID/VB01309442

Alt om både i Danmark

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som de andre er inde på, kommer det an på hvad du tester. Nogle tests udvikler desuden klare resultater væsentligt hurtigere end andre.

Du kan med fordel anvende dette tool til at afgøre hvornår en test har givet et pålideligt resultat.

Personligt tester jeg altid minimum 10.000 sidevisninger på hver reklameblok, medmindre jeg har et entydigt resultat inden.

/JG

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 16:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra København
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 12:42

Andtal visninger er heller ikke alfa omega. Det er også vigtigt at teste over en tidsperiode. Mange kontoer svinger i intjening fra dag til dag elelr uge til uge. Så ville ladt testperioden køre over minimum 2 uger og gerne længere tid. Så kan du inde i AdSense under effektivitets rapport sammenligne tidsperioderne og resultaterne for de pågældende annoncer og/eller kanaler

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 13:10

Jo større forskel der er på dine 2 annoncers performance, jo mindre data har du brug for. Ligger de derimod meget tæt, så skal du have noget mere data.

Du kan bruge det værktøj Jesper henviser til, http://www.prusak.com/tools/conversion-confidence-calculator/, og så indtaste antal klik ved conversions, og antal visninger ved visitors.

Det er meget vigtigt at du kører de to annoncer simultant, da klikpriser og annoncører hele tiden skifter, som Katrine også pointere.

Du kan læse lidt om en af mine AdSense split test cases her.

Tilmeldt 23. May 11
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 14:19

Godt, så er der blevet testet i præcis en måned nu, og det værktøj der er nok ikke meget behjælpelig i den situation jeg nu står i.

Mine blocks har kørt simultant, med 50/50 fordelen - konstant! Jeg har ikke brugt javascript, da det er baseret på den enkelte besøgende. Jeg lavede derfor et script som sikrede mig en præcis 50/50 fordeling.

Problemstilling..

Grunden til at værktøjet ikke er behjælpelig er fordi at klikprocenten stort set er ens, det svinger med under en halv procent, så derfor vil forskellen i følge beregneren være næsten ikke-eksisterende.

Hvad der er interessant er: Den ene blok har tjent BETYDELIGT mere end den anden. Samme antal kliks, men CPC har været meget anderledes!

Blok 1: CPC = 1,89
Blok 2: CPC = 2,46

Hvad ville i gøre i den situation? Jeg vil helst ikke ud med hvor mange visninger der har været, men der har været ret mange. Langt over det jeg foreslog til at starte med.

Hvis man tager blokkene dag for dag, så ligger de fleste dage også til Blok 2's fordel. Måske noget der ligner 13/18.

Forslag? :-)

Med Venlig Hilsen
Morten

Tilmeldt 23. May 11
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 13:01

Jeg bliver nødt til at bumpe den her :-)

Slet ingen inputs?

Ville i ud fra overstående vurdere at det er sikkert nok, at gå efter den der har tjent mest - eller kan det være rent held at den har tjent flere penge eftersom antal kliks er stort set de samme?

Med Venlig Hilsen
Morten

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)