Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny hjemmeside - nogen der vil give den et hurtigt kig?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming Bach:
2) Jeg har all-in-one seo, hvilket også gerne skulle kunne ses på mine urls?

Det jeg nu mere mente var, at du skal benytte sigende titels - som ikke nødvendigvis er ens med dine overskrifter. Som nu har du eksempelvis "Bachs Bogføring v/ Flemming Bach" på forsiden, hvor jeg i stedet ville foretrække "Bogføring i Randers - Bachs Bogføring" eller noget i den stil.

Flemming Bach:
3) jeg vil kigge på "usynlige" under sider - bare bange for at det bliver et uoverskueligt spaghetti s

Det ville jeg ikke være bange for 

Flemming Bach:

6) vedr. google places så har jeg haft nogen til at lave min profil der - uden den dog er kommet i top endnu på søgeordene. Og dog, jeg har tilsyneladende 2 profiler der - hvoraf den ene lander som 3'er på Bogføring Randers! Hvillket skete umiddelbart efter at jeg selv og en af mine kunder havde lagt en anmeldelse ind!

Udvid med en kategoribeskrivelse samt et par subkategorier, samt dækningsområde som det mindste - gerne mange flere informationer. 

Flemming Bach:
2) "huskeliste" widgetten er slettet og istedet erstattet af en kalender. Har forsøgt mig med en facebook ting, men det så skidt ud syntes jeg - hvordan får man en lille diskret facebook like knap ind?

Her har du vist misforstået mig. Ang. facebook, skulle du overveje muligheden for at lave en facebookside hvor du kom med råd, datoer og brugbare links - målrettet folk der laver deres regnskab selv. Det samme kunne være tilfældet med Twitter - så ville alle dine followers få et tweet i stil med "3 dage tilbage at indberette moms for 3. kvartal i"

Flemming Bach:
Dernæst har jeg puttet lidt Keywords ind på forside og linket til diverse undersider. - Er det sådan man gør - og ser det ok ud, eller? Skal der nogle farver på?

Det ville være 100 gange bedre hvis du kunne skrive i rigtig tekst, og så lade det søgeord som du snakker om at du vil målrette forsiden til, fremgå en 3-4 gange pr. 100 ord som du skriver. 

/ Emil

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 23:27

Hej igen Emil,

Så har jeg taget nogle af guldkornene til mig.

1) Jeg har fået skrevet i rigtig tekst på forsiden, og det ser absolut meget bedre ud! Og så med enkelte links til undersider.

2) Jeg har oprettet en facebook side - Bachs bog på Facebook Smile - ideen med Twitter er god, den vil jeg overveje.

3) jeg har rettet urls'ene til efter den anvisning - er det blevet bedre?

Og ellers generelt har jeg fået puttet noget mere beskrivende tekst på de enkelte sider - dog mangler jeg stadig en del. Men de 3 første under vi tilbyder er ajourført med beskrivende tekst og links til undersider. Nu er der så lige det med farver - jeg havde først sort skrift, og der "sprang" linksene meget i øjnene med den blå farve - så har jeg haft ren blå hvor linksene blev "skjult", men det er vel heller ikke en fordel? Jeg har pt 4 forskellige farver til test pt på de 4 omtalte sider - hvilken tekst farve virker bedst?

Og hvis der er andet du eller andre lige falder over må i endelig sige til.

Flemming Bach

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 23:48

Hej Flemming

Jeg håber ikke du misforstår mig, men siger det fordi jeg prøver at hjælpe dig.

Hvis jeg var en der søger efter en bogholder og kommer ind på din side, så vil jeg søge videre.

Det første indtryk man får, er at her er en gammeldags kedelig virksomhed.

Nu har jeg fulgt lidt med hvad du skriver, så jeg ved, at du er absolut ikke sådan.

Jeg vil nok vælge lidt mere friskere farver.

En hvid baggrund istedet for den grå vilnok gøre mirakler.

Topbaneren vil jeg nok prøve at få den i lidt mere lyseblå (ala Aminos). Den grå farve i box vil jeg nok også vælge en friskere farve til.

Indholds mæssigt synes jeg, at det er super. Man kan få al de oplysninger man har behov for. Du kan evt. overvej at have priser med, men ikke et must.

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 21:15

Flemming Bach:

Hej Peter,

Tak for input - skal jeg forstå det således at der faktisk ikke er nogen der søger på Bogholder Randers, men i stedet Bogføring Randers? Hvis det er tilfældet skal jeg jo have ændret lidt på mine tekster mv. på siden.

Ja. Der er 0 på "bogholder randers" og 73 på "bogføring randers"....Googles keyword tool giver dog kun estimater, så der er sikkert nogen der søger på "bogholder randers"...men det kan ikke være mange. Og ja, dine tekster skal naturligvis optimeres til de ord, du vil findes på - dette gælder imidlertid også dine titletags, metadata, overskrifter, billeder samt interne links

Flemming Bach:

Men på netop den sætning ligger jeg nr. 3 på google places - i hvert fald hos mig? Og det er vel ikke så ringe?

Hvis ikke der er nogen der søger på det, ændrer det vel i bund og grund intet...det svarer til at have en butik, der ikke kan findes af kunderne. Desuden ligger du ikke nr. hos mig - brug google chrome i inkognito-mode, når du tjekker placeringer.

Flemming Bach:

Og så skal jeg have skrevet lidt mere tekst kan jeg fornemme, men hvor er balancen mellem at skrive en masse så google kan finde en og på en måde så det ikke virker useriøst for dem der skal læse det? Skulle jo nøde skræmme nogen væk, når de nu endelig er landet på siden!

Ja, det er en del af kunsten ved SEO. Mit bedste råd til dig, vil umiddelbart være, at du opretter en blog på dit domæne i denne stil ditdomæne.dk/blog

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Skrevet kl. 23:09

Hej igen Peter,

Og endnu engang tak for indputtene - jeg tager dem til mig og ændrer.... Smile

Jeg har ændret baggrund på logo til, hvilket har hjulpet meget synes jeg.

Og så har jeg lavet en blog som du foreslog og lavet første indlæg vedr. fri bil kontra egen bil.

Jeg har dog problemer med at hvis jeg opretter siden som en indlægsside så er det ikke muligt at kommentere...., så lige nu er det "bare" en almindelig side hvor der er åbent for kommentarer.

Flemming Bach

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 23:18

Design og "farver" lever i hvert fald op til forestillingerne om revisorer/bogholdere Wink

Jeg ville personligt have fundet siden langt mere attraktiv, hvis den var mere indbydende og levende. Som kreativ person afkoder jeg den som lidt tør og kedelig. Ja, jeg ved godt, at din branche ikke er farverig, men alligevel...Hvorfor ikke skille sig lidt ud?

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 23:34

Flemming Bach:
Og så har jeg lavet en blog som du foreslog og lavet første indlæg vedr. fri bil kontra egen bil.

Det var rigtig fint med blog. Det er også meget interessant indlæg. Hvis du forsætter af den spor, så vil jeg nok være en fast læser :-)

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Skrevet kl. 23:44

Hej Thomas,

Kan godt følge dig og heller ikke helt tilfreds med farverne, men af de templates jeg har forsøgt mig med er dette indtil videre der har virker bedst uden alt for mange unødvendige funktioner, men altså med lidt begrænsninger på farverne.

Og med hensyn til det generelle farver så er det lidt spøjst - jeg havde i starten en hjemmeside i grønlige nuancer og der fik jeg kommentarer om at det virkede lidt for friskt og at blå nuancer vil virke bedre - det er ikke nemt Smile

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 23:58

Flemming Bach:

Hej Thomas,

Kan godt følge dig og heller ikke helt tilfreds med farverne, men af de templates jeg har forsøgt mig med er dette indtil videre der har virker bedst uden alt for mange unødvendige funktioner, men altså med lidt begrænsninger på farverne.

Og med hensyn til det generelle farver så er det lidt spøjst - jeg havde i starten en hjemmeside i grønlige nuancer og der fik jeg kommentarer om at det virkede lidt for friskt og at blå nuancer vil virke bedre - det er ikke nemt Smile

Nej, det er ikke nemt. Som de siger på engelsk: "Everybody's a critic!" Smile

Men: Lyt til dit eget hjerte. Det er trods alt det, der skal drive værket.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Skrevet kl. 00:47

Så fandt jeg da vist det rigtig tema!

Nu er layoutet fint, nu skal undersiderne bare ajourføres så er den vist ved at være der! Big Smile

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)