Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr fradrag vedr udlejning i fast ejendom

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at købe et hus med et lejemål på 1sal som jeg ønsker at udleje.

Hvilke regler gælder iforhold til fradrag for disse?

Har læst følgende på borger.dk:

------------------------------------------

Fast bundfradrag

Bundfradraget dækker samtlige udgifter ved udlejningen og den forholdsmæssige andel af ejendomsværdiskatten for det udlejede. Den fulde ejendomsværdiskat skal derfor selvangives.

Størrelsen af det faste bundfradrag svarer til 1 1/3 pct. af ejendomsværdien og mindst 24.000 kr. (2011).

Bundfradraget beregnes efter den årlige ejendomsværdi, hvis du har haft boligen hele året. Bundfradraget nedsættes med det antal dage, hvor du ikke har ejet ejendommen (et år = 365 dage).

Bundfradraget bliver ikke mindre, selv om du kun har lejet ud en del af året. 

------------------------------------------

men gælder disse for en lejlighed i mit hus?   Lejligheden har egen indgang, køkken, stue, bad, soveværelse.

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 11:13

Umiddelbart ja. Men for at kunne svare præcist og med sikkerhed, er det vigtigt at vide hvordan huset er vurderet, og selvfølgelig om vurderingen stemmer med virkeligheden. Er der tale om en to-familiesejendom, hvor ejendomsværdien er fordelt på to selvstændige lejligheder?

Grunden til mit spørgsmål er, at reglen forudsætter at dit hus er omfattet af ejendomsværdiskattelovens § 4, jf. ligningsloven § 15P, stk. 2, 3 pkt.

Venlig hilsen

Jan K

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 12:26

men vil minimumsfradraget ikke være 24.000 som skrevet på borger dk uanset?

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 13:02

Jo. Hvis du er omfattet af reglen i ligningslovens § 15P, stk. 2, er bundfradraget 24.000 kr.

Det springende punkt er, om du er omfattet af reglen. Derfor mit spørgsmål ovenfor.

Jeg har linket til ligningsloven nedenfor.

VH Jan K

https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=134090

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)