**Undskyld hvis det ikke er det rigtige sted at poste** Hey, er 14, og som nogen måske kender problemet fra dengang de gik i skole, så er der altid de "seje". og idag var mig og 2 af mine venner ude for det, at, vi lige havde fået fri og så går vi op af skolestien, men så er det den klassiske "i må ikke komme forbi.." de kom med. efter at havde ventet i omkring 1 min. hvor de kommer med skæls ord (eller hvad det nu hedder) o.lign. beslutter vi os for at gå.. da vi begyndet at gå blir der spyttet, kastet med flasker (plastik), tuggygummi, og sten efter os. Self. kontakter jeg jo først skolen og forældre (som er gjort så mange gange før) men regner ikke at de ville gøre noget ved det, da det ikke er første gang det sker, og da den her gruppe ikke har nogen respekt for andre elever (undtagen de størere :P) Nu ville jeg så vide om der er en måde at få dem til at stoppe, f,eks en form for stævning eller både eller noget. tænkte med at fortælle dem hvad der kunne/ville ske hvis det sker igen, altså som en form for trussel for at få dem til at stoppe, - og hvis de ikke gør så gøre det. (Self. kun hvis det er muligt) **Det skal siges at drengene er under 16, de er 15,14,13.. måske er par på 12.** Mvh Christian, som håber i har forstået. PS: unskylder meget hvis jeg ikke må poste sådan noget her, her inde.. |
Hjælp med stævning
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
Du kan ikke stævne dem, du skal have en af dine forældre på banen og så i øvrigt huske at de børn der mobber - typisk er dem der har det værst selv (forældre der drikker o.l.), så du får nok bare mest ud af at ignorer dem og så gå en anden vej. Held og lykke, du skal ikke lade bøller gå dig på og husk at det bedste forsvar altid er at løbe sin vej! |
Det er en sag for politiet, som næppe kan gøre noget ved de af ungerne der er under 15 år. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
Heh okay, tak for svaret. Selvom det ikke er sådan at de er "bøller", det er kun når de er sammen. Og det er ikke mig som har de største problemer med dem - Da jeg nok er fysikst stærkere ind dem - der er mange andre som måske blir direkte mobbet af dem .. Men det var nu mest sådan for sjov at hvis det nu var man kunne det, så kunne jeg lige komme med sådan noget :P Men i har besvaret mit spørsmål, tak :) |
Dato: 12-04-2007 16:16:36 Forfatter: Helmer Ja okay, måske skal jeg udbyde - jeg mener at så længe man ikke er myndig skal man have sin værge til at klare alt juridisk for en, så skal politi eller lign. indblandes er det altså de 'voksne' der skal tage sig af det. Det er ikke korrekt, man skal ikke være myndig for at anmelde noget til politiet, ligesom en mindreårig også gerne må ringe efter brandvæsenet når familiens hus brænder og ungen er alene hjemme. Et andet eksempel kunne være sekuelle overgreb, hvor værgen forgriber sig på sin søn/datter - Der vil det heller ikke give mening at det er værgen der skal indblande politiet. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)