Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advokat eller inkassofirmaer der vil arbejde under princippet "no cure no pay"

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har nogle enkelte kunder som jeg ikke kan få mit sidste honorar ud af. Beløbene ligger fra 2000-10000 kr og jeg ved at vis jeg kontakter en advokat /eller inkassofirmaer er det deres honorar man skal betale og det kan overstige de penge som man har ude. Mit spørgsmål går på om det ikke kunne være attraktiv at få en procentdel af pengene istedet for. Det er nemlig sådan at kunderne ved jo godt at firmaerne mange gange ikke kræver pengene ind  fordi det er for dyrt at starte en opkrævning.

MVH Tommy P

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:27

Kære Tommy

Hvem skal så bære ansvaret, hvis der går noget galt?

En forsikring koster jo også penge, og indimellem bliver der lavet fejl.

2 % af 2000 kr. er jo fx. ikke ret mange penge.

Jeg synes i forvejen, at det er meget billigt at lave inkasso, så billigt at jeg slet ikke kan forstå, at mange advokatfirmaer tilbyder det.

I det advokatfirma jeg er i, har vi netop fravalgt det, da det slet ikke kan svare sig i forhold til det antal timer, man ofte bruger på at ringe rundt, tage ud til folk etc.

Jeg håber dog at det lykkes for dig at finde en, der måske tænker anderledes end jeg gør.

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 18:07

Hej Tommy,

De fleste advokat firmaer tilbyder no cure no pay...

Det fungerer på den måde at de rykker kunden, registrerer i rki etc.
De lægger gebyrer på dit krav, således at når kunden betaler så er advokaten/inkasso firmaet dækkes ind, og de sender dine penge til dig. Dog skal du gøre valget, hvad så hvis du kunden kun betaler det oprindelige beløb, lad os sige 2000 kr og ikke 2600 kr....

Så vil firmaet typisk udbetale dig 1400 kr, da de jo vil have sine penge... Du kan jo så forfølge sagen videre hvis du vil.

Betaler kunden stadig ikke, ja så skal den videre til fogedretten, og det koster vel ca. 550 kr i gebyr så vidt jeg husker, det tager typisk et par måneder inden den kommer for retten der. Har kunden stadig ik betalt inden den kommer i retten, ja så skal du betale for at en advokat fra inkasso firmaet kan møde op...

Du skal dog huske hvis der har været indsigelser mod fakturaen, varen etc, så skal sagen i byretten i stedet for, og det koster altså mere...

Jeg har altid brugt at jeg kører den til  inkasso, rki etc, og så har jeg holdt sagen, altså ikke sendt den videre, indtil den har nået et højere beløb. (det var typisk abonnement produkter)

Alle disse udgifter du har, bliver som regel pålagt skyldneren, debitoren... Men kan han betale? Hvis han ikke betaler er det jo kun dig til at betale....

En anden mulighed, hvis det er en varen som er afleveret, kursus som er afholdt etc, er at for eks. sælge fakturaen... så får du nogle kontanter måkse kurs 50-70 og så er sagen videre...

Så du skal vælge hvor mange penge og hvor meget krudt du vil bruge og hvor mange penge kan du få ind...
Noget med at kaste gode penge efter dårlige penge...

Men KOB har sådan et produkt, intrum justicia, ja der er masser hvis du søger på google...

M

Fra Ringsted
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Fra  Bang Regnskabsservice Skrevet kl. 18:14
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tommy,

Jeg har tilmeldt mig en inkasso ordning via min a-kasse(Dana) med Forum advokaterne. Denne koster ca. dkk. 1200,- om året og giver mig mulighed for en advokat skrivelse sammen med min 2. rykker, samt adgang til professionel rådgivning og information omkring manglende betaling. Hvis det kommer til fogedretten og advokat skal jeg betale honorar.

Det kunne være en ide at snakke med Forum advokaterne omkring dit problem!

Jeg håber mit indlæg var inspirerende.

Mvh. Nikolaj

Bang Regnskabsservice

Tilmeldt 2. Jul 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:17

Hej

Min tanke var ikke 2% af en givende sum men nærmere 60-40 eller 50-50 til inkassatoren med det forbehold at vis den skal i retten eller måske i fogedretten tager man en tænkepause og vurderer sagen. Der er ikke nogle der har mistede penge der er hellere ikke nogle der har tjent penge på sagen hvis pengene ikkekommer til udbetaling. I min filisofi er det meget enkelt en advokat skriver et brev sammen med de 2 rykker (det plejer normalt at få kunderne til at ryste lidt når en advokat er inde over). Der efter betalt de ja ! advokaten tager evt 50% af summen. Betalt de ikke har vi brugt lidt tid på ingenting. Advokaten er en del af opkrævningen og kan selv bestemme sin timeløn via sit arrangement i en sag eksempelvis hvor der er 10000 kr ude vil et enkelt brev fra en advokat måske være nok og vupti 5000 kr er tjent på ingen tid

MVHTommy

Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 23:43

Hej

Jeg bruger Dansk-kreditorservice og har rimelig succes med det, de tager et lille årligt gebyr og 10-15% af faktura beløbet, jeg indberetter via deres hjemmeside, og kan følge mine sager på hjemmesiden.

Mvh.

Martin Mose

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 00:26

Normalt er jeg ikke fan "no cure no pay" aftaler,idet man så hurtigt kan komme til at bruge sin tid på helt håbløse sager.

Jeg kunne dog godt tænke mig nogle reference kunder her på amino Idea. Så jeg vil tilbyde dig at tage sagerne efter "no cure no pay" princippet. du skal dog være indstillet på at betale retsafgiften (kr. 700) som dog vil blive tilbagebetalt hvis vi får pengene ud af skyldner.

Venlig Hilsen

David 

www.inkassoenheden.dk og www.selskabsraadgivning.dk

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 14:44

Så længe der er tale om udenretlig inkasso, altså inden sagen skal til fogedretten, tager vi sagerne for 0 kr. fra dig (vi lever af de omkostninger som vi kan pålægge skyldner, så hvis skyldner ikke betaler for vi heller intet. Du kan læse mere om det her : http://www.hornskovvindberg.dk/inkasso.php 

Hvis det bliver nødvendigt at køre en eller flere af sagerne i fogedretten får du først et uforpligtende tilbud på det, så kan du selv overveje om det skal køres videre eller ikke. 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 14:42

Nu er udenretlig inkasso jo nok ikke specielt aktuelt, idet det jo bare er endnu et brev til skyldner hvor der står "betal eller vi kommer efter dig" 

Effektiv inkasso handler om at få klientens penge hevet hjem.. og det kan faktisk godt betale sig at bruge lidt penge på.

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 14:46

Udenretlig inkasso er jf. inkassoloven det første skridt, og det SKAL tages. Den udenretlige inkasso der løber op til og med registrering af skyldner i RKI giver ca. 40% af kreditorerne deres penge. Denne del er man nød til at komme igennem inden sagen kan tages til fogedretten, og denne del af inkassoen skal man ikke betale for. Altså rykkerskrivelser, inkassovarsler, RKI varsler og RKI registrering er det generelt ikke meningen man skal betale for. Den indenretlige inkasso er noget andet, men det er skridt 2 og det forudsætter skridt 1 først.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)