Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pantone vifter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Er der nogen her der ved om der er forskel på et essentials pantonevifte sæt købt i USA og et fra europa?

De sæt der kan købes i Europa hedder Pantone Essentials EURO  mens EURO betegnelsen - selvsagt - er udeladt i dem fra USA...men er det den eneste forskel, eller er farverne også forskellige?

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Taulov, 7000 Fredericia
Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 115
Fra  GreenGrassValley Skrevet kl. 11:19
Hej Regin

Vi købte for et års tid siden en "Pantone color bridge coated EURO" vifte. Om der er forskel på EURO og ikke EURO ved jeg ikke, men vi har brugt den til at kommunikere farver med producenter i kina, og der har den virket fint. Den er rigtig go, da den fortæller dig CMYK, RGB og HTML koderne på farverne - så den kan jeg da anbefale.

Du kan evt. finde mere info på www.pantone.com

Det var ikke helt et endegyldigt svar til dig, men jeg håber du kan bruge det alligevel

Thomas Brinch-Møller
www.BasicElements.dk - til hjem, event og konference

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 11:28
Ja den er nærmest uundværlig...hvis man ikke ved det før, finder man ihvertfald ud af det første gang man skal have en helt bestemt farve :-)

Grunden til jeg spørger er egentligt at jeg har set dem væsentligt billigere derovre, så ville lige sikre mig at der ikke var en hage ved det... Og kan du kommunikere til Kina, er der jo højst sandsynligt ingen forskel...

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:40
  Du skal være lidt opmærksom på hvilken farveserie som viften dækker. Men det er kun relevant for Pantone til og fra CMYK -konvertering.

Omkring 85% af trykkerierne i Danmark og resten af europa refererer til CMYK-værdier i henhold til euroscale-serien. Hvor imod f.eks. mange af de amerikanske og sydlandske trykkerier benytter SWOP.
Derfor vil du i få tilfælde kunne komme ud for, at du i en Patone-vifte med euroscale cmyk-værdier kan finde f.eks. en pastel blå farve. Hvis du aflæser CMYK-værdien og så sammenligner den med en amerikansk Pantone-vifte, så vil du kunne se at CMYK-værdien ikke er den samme. Det er dér hvor forskellen ligger.

Men selve pantone-værdien har den samme farve uanset hvor i verdenen du er. Så hvis du i din vifte finder en Pantone 240 C og beder f.eks. os om at trykke den præcise pantone-farve og så efterfølgende beder et trykkeri i Hong Kong om at gøre det samme, så skulle de to farver meget gerne være meget tæt på hinanden (og optimalt vil de være helt ens).

Du er velkommen til at tage fat i mig, hvis ovenstående virker lidt kringlet.....

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 11:50
Hej Jesper

Tak for svaret...det giver fint mening...

Så må jeg vist hellere holde mig til et EURO sæt, da konvertering til og fra CMYK værdier er ret relevant for mig...

Mvh Regin Madsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)