Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oversættelse af bog

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg skal give tilbud på oversættelse af en bog, og jeg tænkte i den forbindelse på, om der er nogen af jer, der kan komme med anbefalinger eller erfaringer på området, dels omkring takster og dels omkring tid - og gerne hvad I ellers kan komme med.

På forhånd tak!

Fra Haderslev
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 14:27
Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Skrevet kl. 15:18

Mange tak skal du have. Jeg har haft kigget på Dansk Forfatterforenings hjemmeside og suget al den viden, jeg kunne få ud af den.

Jeg tænkte på, om du eller nogen anden kunne rådgive i forbindelse med især takster?

Fra Haderslev
Tilmeldt 11. Nov 07
Skrevet kl. 15:36

Hej igen!

I att bestämma takst för översättning av en bok ingår så många faktorer... Vad är det för typ av bok/text, från vilket språk till vilket språk, omfång (antal sidor), deadline, vilket förlag, skall första korrekturen och efterarbete ingå... ingår eventuella "royalties" på försäljningen av boken och utlåningen på bibliotek m.m.

Det är en hel del man skall tänka igenom. Samtidigt skall du också vara medveten om att arbete med att översätta en bok tar faktiskt tid och att du under tiden - om det handlar om heltidsöversättning - kanske inte har andra inkomster.

Ha en fortsatt bra dag

Stefan Kalmar

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Skrevet kl. 16:18

Ja, der er en del, der skal tænkes igennem. Er det sådan, at jeg må kontakte dig via mail eller andet for at snakke nærmere om det?

Fra Haderslev
Tilmeldt 11. Nov 07
Skrevet kl. 16:27
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)