Eller noget helt andet som ligner og er inden for emnet, så må i meget gerne skrive det i denne debat, så vil jeg se hvad jeg kan gøre for at lavet en video for det.
Jeg kunne godt tænke mig en video hvor man kunne se hvordan processen var fra en grafikers synsvinkel. Hvis du forestiller dig fra en besked fra en kunde, de idéer man får, brainstorm, layouts/tegninger, og de færdige skitser der udvikles, og hvordan man kommer frem til slutresultatet. Det har jeg ikke set før.
Jeg kunne godt tænke mig en video hvor man kunne se hvordan processen var fra en grafikers synsvinkel. Hvis du forestiller dig fra en besked fra en kunde, de idéer man får, brainstorm, layouts/tegninger, og de færdige skitser der udvikles, og hvordan man kommer frem til slutresultatet. Det har jeg ikke set før.
For mig er det sådan set lige meget, da jeg er fælles grafiker så er jeg inde i samme branche som dig, men det kunne da være interessant at se hvordan du udvikler/skaber grafik fra bunden :)
Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I. – Oscar Levant
Klart nogle af de grafiker-udfordringer, man ofte kommer ind i når man laver web site templates. Navnligt:
- hvordan man isolerer elementer i et billede ORDENTLIGT! (gerne med avancerede eksempler)
- hvordan man slicer en psd til xhtml/css
- hvordan man bliver indenfor samme farvetema
- hvordan man laver diverse populære photoshop-effects, såsom shine (lys), skygger osv., og hvordan man holder det inden for ens farvetema.
Tror du kan få meget ud af at dele dine personlige fif (antaget at du er haj ;)). Videoer omkring opsætning af wordpress lader til at oversvømme markedet, men hvis du vælger at lave det på dansk, så kan det sagtens være relevant også.
Det kunne også være sådan noget som hvordan man laver korrekt grafik som kan sendes til et trykkeri, hvis man vil lave lidt hjemme-grafik på den korrekte måde, med beskæringskanter osv. osv.