Jeg har et spørgsmål angående hvis nu eksempelvis har et lokale på 100 kvm2. Og jeg ønsker at lege 50 kvm2 ud til en anden som åbner en helt anden butik.
Den husleje jeg så får ind af ham, skal der betales skat af den? Eller er det en del af den månedlige omsætning?
Der skal betales skat af den (ligesom der i øvrigt skal af den månedlige omsætning vel?) :)
Med venlig hilsen Kim Bang
Ja selvfølgelig betales der skat af omsætning.. Ellers får Gucci Helle ikke råd til meget.
Jamen jeg fik afvide af en som har 100 vis af ejendomme. At hvis man lejer et lokale, og vælger at leje 10 kvm2 ud, så skal der ikke betales skat af det. Jeg siger bare hvad jeg hørte, men kan det være han har ment noget andet?
Eller gælder det som normal indtægt, og så skal der betales skat, uanset hvad?
Det er ikke fordi at man så kan bruge de penge der bliver betalt af den anden udlejer, til at dække ens egen husleje? Eller ngoet i den stil?
Hvis der var tale om udlejning af bolig til beboelse ville det være rigtigt at indtægten ville kunne være skattefri, hvis den var under et vist beløb. Så det kan være det er det han har ment, ham du hørte det fra !?
Den udlejning du påtænker vil være skattepligtig, og medregnes i opgørelsen af virksomhedens resultat. Husk nu, at det er overskuddet (resultatet) du skal beskattes af, og ikke kun indtægterne
Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud. Talium ApS - Regnskab og rådgivning
Hvis der var tale om udlejning af bolig til beboelse ville det være rigtigt at indtægten ville kunne være skattefri, hvis den var under et vist beløb. Så det kan være det er det han har ment, ham du hørte det fra !?
Den udlejning du påtænker vil være skattepligtig, og medregnes i opgørelsen af virksomhedens resultat. Husk nu, at det er overskuddet (resultatet) du skal beskattes af, og ikke kun indtægterne
Okay, nu tror jeg at jeg er med igen :)
Men hvordan kan man så beregne om det er et underskud? Altså hvis nu det koster mig et beløb at have lokalet, hvordan kan man så definere om hvornår der er overskud og ikke er.
Salg i caféen + lejeindtægt - udgifter til driften (vareforbrug, lokaleomkostninger, administrationsomkostninger m.v.) +/- skattemæssige korrektioner (der er omkostninger der skattemæssigt kun er delvist fradragsberettigede, og nogle der ikke er skattemæssigt fradrag for, ligesom der skal tages højde for skattemæssige kontra regnskabsmæssige afskrivninger).
Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud. Talium ApS - Regnskab og rådgivning
Salg i caféen + lejeindtægt - udgifter til driften (vareforbrug, lokaleomkostninger, administrationsomkostninger m.v.) +/- skattemæssige korrektioner (der er omkostninger der skattemæssigt kun er delvist fradragsberettigede, og nogle der ikke er skattemæssigt fradrag for, ligesom der skal tages højde for skattemæssige kontra regnskabsmæssige afskrivninger).
Der stod jeg lidt af igen.
Men jeg tror vi kan konkludere at der skal betales skat af det.
Tusind tak for din tid og hjælp, det var pænt af dig. Du må have en god dag.