Mediaplace.dk har nu været online i 4 uger og der er bleven rettet en del til efter min første og anden feedback her på Amino.Tak for al jeres hjælp :-)
Jeg har nu lavet en banner som skal være med til at få nye brugere til at forstå hvad siden går ud på da mange var lidt i tvivl om hvad siden handlende om?
Jeg synes der er alt for meget tekst, ikoner m.m. Det virker rodet.
Banneret står der godt nok tilstrækkeligt længe til at læse, men et banner værdiges ofte kun et kort blik, så det skal hurtigt og præcist fortælle mig hvad det handler om.
Syntes også der er for meget tekst på siden. Det virker lidt uoverskueligt lidt når man kommer ind på siden.
Da der ikke er en forside, så er banneren det eneste sted hvor jeg kan oplyse hvad siden går ud på, derfor er der en del mere tekst end på en alm. banner.
Banneren i venstre side bliver udskiftet i denne uge ;-)
Der er dog alt for meget tekst på den, et banner kan godt bruges til forklaring dog ikke med så meget tekst.. Hellere finde på en god billed opstilling, et banner skal være simpel, lækker og forståeligt.. De fleste mennesker bruger få sekunder til at skimte en banner, derfor er flere linier tekst lige i overkanten. Der er også det at billederne skal god kvalitet, de er grumsede og pixelerede at kigge på.
Nogle billeder, samt en højst 2 linier tekst og så har du et banner.
Banneret ude i venstre hjørne er også et no no, du har skrevet teksten lodret, som ikke er særlig godt, og hvis man alligevel skal gøre det, skal du bruge en mere brugervenlig font.
Fortsat god dag.
Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I. – Oscar Levant
Tænkte mere på at lave artikler om de forskellige emner som hjemmeside omhandler, og ikke kun have debatter. Tænker også mere for at få mere SEO til siden :)
En anden ting vil jeg foreslå at i toppen hvor du har banner med en masse tekst på er måske ikke smartest, men kunne det ikke være en idé at lave det til div bokse med tekst, der skiftede, så du kunne lave det til "rigtig" tekst, så google m.v. kunne se når du skriver keywords såsom Blog, Affiliate netværk, SEO, Adwords, osv. - bare en hurtig tanke.