Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træt af politiet

Side 7 ud af 8 (76 indlæg)
Fra Allested-Vejle
Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 27
Fra  Totalservice Fyn Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:
Både og. pebersprayen blev indført som et forsøg, efter et par sager hvor politiet havde skud nogle psykisk syge, og klagede over at de ikke havde noget brugbart alternativ. Den kan selvfølgelig ikke erstatte tjenestepistolen generelt. Politiforbundet gik netop med til indførelsen af pebersprayen, for at sikre mindst mulig magtanmeldelse, især i forbindelse med anholdelser. Så kan man jo undre sig over, at hver fjerde der bliver ramt, ikke bliver anholdt.

Hvis du går ind og ser magtbarometeret hos politiet, så er det således at tale kommer først - hvis det ikke virker, så er peber faktisk næste skridt.... Og jeg synes det er helt i orden - for hvorfor hører folk ikke efter?? Det kan da godt være du står et forkert sted, men det ændrer jo ikke på at du SKAL følge politiets ordre....?? Enig?

Jeg kan så forstå du er FCK-fan.. det er jo også fint nok... Og jeg siger heller ikke at du laver ballade.. men det er jo et FAKTUM, at FCK og BIF-fans er dem der laver mest ballade, så derfor også der politiet er... Og præventiv anholdelser... tja... sidste gang BIF var i Odense blev der kastet kanonslag, smadret ruder og malet på biler...SKAL de personer ikke anholdes? Det er jo ikke alle 200-500 der blir anholdt....

Og tro mig - jeg ved lidt mere end politiprogrammerne... Du behøver jo ikke nedgøre...

Og hvis du er så tit på stadions med FCK, så BURDE du vide, at Politiet i DK er begyndt på dialog-modellen... du har  måske ikke lagt mærke til politiet i de gule veste (dialogpolitiet) og de er der så længe det IKKE er nødvendigt med yderligere magt.. Men når der er tosser som skal smide med sten, kanonslag, ødelægge vinduer, biler og udøver vold - Jamen, så kommer politiet jo helt acceptabelt ind og skal stoppe det.. Det kan du da heller ikke være imod?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:50

Hej Igang

Problemet med fodbold vold, er at man typisk vil retfærdiggøre det, med at vi har fest og ikke laver ballade. Men der problemerne typsik opstår, er at man ikke vil rette sig efter politiets henvisninger.

Der er tit en grund til de tåblige henvisninger, fx er man ikke interresseret i at fx den onde del af FCK tilhænger fx møder White Pride. Da det jo med stor sandsynlighed ikke bringer andet med sig end et travlt traumecenter.

Jeg ved udemærket godt, at når man som gruppe, med alkohol i blodet og fest på hjernen, så kan mange ting virke provokerende og irriterende. Men du skal også tænke på, at du står overfor nogle mænd med adrenalin i blodet, og derfor er deres lunte typsik kortere, end hvis de er ude ved frk Jensen, der har haft indbrud.

Vores samfund har ændret sig meget de senere år, volden er blevet mere brutal, der er folk der føler sig tilsidesat af samfundet. Og der er folk der er opdraget til at være en særlig person.

Når man begynder at vil argumentere med en betjent, så lukker han af, da han ikke gider at spilde tid på at skulle diskutere, igen og igen, når der udskrives en bøde, eller laver en advarsel. O møder han så en konfronterende adfærd, så stopper legen, og man får den bøde, som man ellers kunne have undgået.

Ligeså så er der også stor forskel på politiet de forskellige steder i landet. Fx er de meget mere kolde og umenneskelige her i Århus, end fx Middelfart. Hvor man i middelfart kunne undskylde og sige at man trækker cyklen resten af vejen hjem, så får man straks en bøde her i Århus. Og begynder jeg at diskutere, så bliver jeg lagt i håndjern, da de simpelthen ikke har tid til det. Der er mange flere ting der sker i Århus, end i middelfart fx. Og derfor er betjentene mere presset.

Og når de så skal bruge endnu en fridag på at skulle holde øje med fodbold fans, så kan de tit være mere irriteret, hvor de fx havde planlagt skovtur med unger og kone. Og så har et surt barn, en kone der lukker af, og kollegaer der igen er negative.

JEg ved godt at mange fanklubber, laver et stort stykke arbejde, for at holde styr på fansne, og kører nultolerancer. Og at der er oppasser på unge der er med på udebane ture. Og generalt er det jo heller ikke dem der er problemet, det er de små grupperinger der mænger sig. Og her er det vigtigt for fansklubberne at få dem spottet og ført væk fra gruppen, da de hurtigt kan lave en forkert stemning. Og så skal kloge hans, fra jurastudiet, ikke begynde at belære betjent hansen, om hvad loven siger....for når han har sagt at man skal gå den vej, så skal man, der kan være sket en ulykke der spærre for at man kan komme forbi, eller at ambulancen skal have arbejdsro...Eller at en konfronterende gruppering er samlet på ruten.

Jeg kommer selv tit på Århus stadion, og her er det stadig en familie fest, nok også fordi at AGF ligger hvor de ligger pt. Men også fordi at man kommer i god orden, selvom der er larm. Og politiet mandsopdækker fanklubberne. Og når de så gør som politiet siger, så sker der ikke mere. Og det synes jeg faktisk at mange fanklubber rundt i landet er gode til.

Men jeg vil så også sige, at det som jeg typsik ser som det største problem er de kontrollører der er vannabe politmand, og skal konfrontere en konstant. Og konstant skal ind og markere at de bestemmer. Som er direkte pinligt. Og det gør kun at man opildner til konfrontation. Og så er det igen politiet som skal rede trådene ud.....Og når det så er kørt op på det niveau så er der kun knibbel og peber deo der virker, og det bliver så det sejetræk.

Men problemet ligger ligeså meget i at vi mennesker lever i et mere og mere stresset samfund, hvor der kommer flere og flere krav, med politikere der ikke fatter en brik, sammen med at vores virksomheder ledes af inkompetente mennesker der ser op til de amerikanske leder tendenser. Hvor vi så kun får arbejdsløshed, og opdrager drenge til at være piger i børnehaven/skolen. Sammen med at forældre konstant brokker sig over at læren og pædagoen ikke bruger nok tid på deres yngel. For så er de jo gode forældre for deres lille specielle Prins/Prinsesse......Og det gør kun at man som borger vil føle at man er mere end andre, og tage den holdning med videre. For man er special og skal have særbehandling, og politiet kan jo godt se det, hvorfor at man sagtens kan argumentere med politiet midt i en konfrontation. Istedet for bare at skride.

/Kenneth

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:07

Vi må bare erkende de går over grænsen en del gange http://www.b.dk/danmark/politivold-haevder-stoettegruppe de er jo mennesker .

Jo grundene kan være mange stresse , de fik før fik vold af andre http://politiken.dk/system/topicRoot/Ungdomshuset/ der kunne man sige poltiet gik for hårdt til flere 100 fik erstatning jo poltiet fik også tæsk de første om gang da de var for få , men derfor skal man ikke gå for hårdt til når man er politi .

Jo mere ekstremt det skete før jo mere kan der ske efterfølgende som ødelægger politiets ry , for vis den laver vold er skal du ikke lave vold igen og det kan godt være du bliver frustreret politi mand ser folk blive løsladt mv. og bliver seriøst stresset polti mand dog det skaber bare endnu mere vrede fra den anden part.

Min mening når ser de sager hvor hårdt og hvor mange fakta der skal være der var jo film og journalister da de blev anholdt derved masser af fakta der kunne bruges i sagerne efterfølgende , vis det ikke havde været der havde det måske ikke blevet dømt politiet til sidste , derved kan man se hvad sker når man er stresset og jeg synes ikke politi vold er OK selv om den anden måske også var provokerende 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:30

Lasse Olsen:
Og jeg synes det er helt i orden - for hvorfor hører folk ikke efter?? Det kan da godt være du står et forkert sted, men det ændrer jo ikke på at du SKAL følge politiets ordre....?? Enig?

Så hvis man ikke flytter sig hurtigt nok, så er det eneste rigtige at skyde peberspray i øjnene på folk? Nej, jeg er ikke enig.

">Her er et eksempel fra en Brøndby kamp i Horsens. Politiet har spærret den eneste udgang der er, så de ikke kan komme ud. Det er er så ikke så meget forståelse for blandt Brøndby fansene, men hvem går frem mod hvem? Jeg ser ikke nogen der forsøger at "bryde" denne spærring, og alligevel tages peberspray i brug. peberspray er blevet et magtmiddel, som de er blevet alt for begejstrede for at bruge. Så begejstrede at der allerede har været flere undersøgelser, og at Amnesty har udtalt kritik af brugen. Mit indtryk er at de ofte "skyder" til højre og venstre, og at der er meget kort til brugen af spray.

Lasse Olsen:
Jeg kan så forstå du er FCK-fan.. det er jo også fint nok... Og jeg siger heller ikke at du laver ballade.. men

nej, det synes jeg heller ikke du skal, for jeg har aldrig lavet ballade til en fodboldkamp. Jeg er en gang kommet til at vælte min cola, hvor noget af det ramte jakken på ham der var foran mig. Pisse ulækkert stads at få på jakken, men vi fik løst det i mindelighed.

Lasse Olsen:
Og tro mig - jeg ved lidt mere end politiprogrammerne... Du behøver jo ikke nedgøre...

Det fornemmede jeg ligesom i den nedladende tone du brugte i dit første indlæg. Og jeg vil vædde på, at du nu er skide irriteret over at du ikke kan skyde peberspray gennem computeren, fordi jeg ikke bare er enig med dig :o)

Lasse Olsen:
Og hvis du er så tit på stadions med FCK, så BURDE du vide, at Politiet i DK er begyndt på dialog-modellen...

Og hvis du læser mit første indlæg igen, vil du vide at jeg ikke er så tit til kampe der ikke foregår i Parken, netop fordi man hidtil har brugt den modsatte model. Så det glæder mig da, hvis det skulle være tilfældet.

Sidst jeg var i Brøndby, og det er så nogle år siden, blev hele toget tømt, og alle ca.  170 blev præventivt anholdt. Ikke fordi der havde været ballade, men det kunne jo ske. Nej, jeg er ikke enig i at det var en god idé at kriminalisere folk, der er på vej til fodbold, hvis eneste forbrydelse er, at de er på vej til fodbold.

Kenneth:
Jeg ved udemærket godt, at når man som gruppe, med alkohol i blodet og fest på hjernen, så kan mange ting virke provokerende og irriterende. Men du skal også tænke på, at du står overfor nogle mænd med adrenalin i blodet, og derfor er deres lunte typsik kortere, end hvis de er ude ved frk Jensen, der har haft indbrud.

Jeg drikker meget sjældent, og er derfor ikke fuld og dum til fodboldkampe :o) Og jeg er helt med på, at politiets adrenalin også kører. Problemet er at det kører så meget, at det er svært ikke at få den opfattelse, at de ønsker konfrontationen. Modsat bør de også være klar over hvilke signaler de sender, når de tropper op i fuld kampuniform og aggressiv fremfærd, til trods for at der ikke har været noget ballade.

Kenneth:
Men jeg vil så også sige, at det som jeg typsik ser som det største problem er de kontrollører der er vannabe politmand, og skal konfrontere en konstant. Og konstant skal ind og markere at de bestemmer.

Helt enig. Det er heldigvis blevet bedre med årene, hvor klubberne har fået lov til at medbringe egne kontrollører. Min sidste udekamp var i Herning sidste år. Og selvom vi havde egne kontrollører med, kom der lige pludselig 4 pumpede FCM kontrollører stormende hen over tribunen, fordi der sad nogen på hegnet. Og det til trods for at FCK's kontrollører stille og roligt var på vej fra oppefra. Men de kom altså løbende, og begyndte at rive i dem på hegnet, hvilket helt uundgåeligt medførte en konfrontation i størrelsen 4 mod 100. Jeg stod lige ved siden af, og jeg skammer mig en smule over at jeg følte en vis tilfredsstillelse ved at se frygten i deres øjne, da det gik amok. Men det er altså en mærkelig måde at gøre det på, og farlig. Heldigvis for dem, og os andre der bare gerne vil se fodbold, blev de bedt om at holde sig væk resten af kampen, som foregik i god ro og orden.

Hvis jeg ikke husker helt forkert, bruger de også Aros på Århus stadion. Og de er nogle provokerende ballademagere, der gerne vil have lidt gang i gaden. Det er jo desværre ikke så tit at det bliver foreviget, men man kan jo undre sig over hvad ">denne Aros vagt har gang i.

Og for god ordens skyld bør jeg også nævne, at jeg bestemt ikke vil forsvare, eller er tilhænger af, ballade til fodboldkampe. Jeg er udmærket klar over, at der er en gruppe der har meget svært ved at opføre sig ordentligt (ud over politiet), og der skal gøres en indsats mod dem. Men den skal ikke være, at kriminalisere alle fodboldtilhængere.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:45

igang:
Jeg drikker meget sjældent, og er derfor ikke fuld og dum til fodboldkampe :o) Og jeg er helt med på, at politiets adrenalin også kører. Problemet er at det kører så meget, at det er svært ikke at få den opfattelse, at de ønsker konfrontationen. Modsat bør de også være klar over hvilke signaler de sender, når de tropper op i fuld kampuniform og aggressiv fremfærd, til trods for at der ikke har været noget ballade.

Hej Igang

Nu påstor jeg heller ikke at du drikker Wink Men vi kommer ikke udenom at nogle gør. Og at mange nyder en øl eller flere på stadion under kampen. Og problemet er at alkohol jo øddelægger den sunde fornuft. Og det ved politiet også.

Så derfor er det jo svært at gøre noget. Men jeg synes at fanklubberne gør meget for at forbygge det. Og det synes jeg er flot at de vil tage det ansvar.

Men at man føler sig provokeret af en betjent i en kamp uniform, er for mig lidt plat. Der er jo en grund til at de har det tøj på, og at de møder så talstærkt op. Og det er jo erfaring. Men ellers så føler jeg mig mest provokert af at mine skatte kroner skal gå til at flere betjente står og snakker og drikker kaffe udenfor stadion.......Og tit inde på stadion og ser bold.

/Kenneth

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:25

Kenneth:

igang:

Hej Igang

Nu påstor jeg heller ikke at du drikker Wink Men vi kommer ikke udenom at nogle gør. Og at mange nyder en øl eller flere på stadion under kampen. Og problemet er at alkohol jo øddelægger den sunde fornuft. Og det ved politiet også.

Så derfor er det jo svært at gøre noget. Men jeg synes at fanklubberne gør meget for at forbygge det. Og det synes jeg er flot at de vil tage det ansvar.

Men at man føler sig provokeret af en betjent i en kamp uniform, er for mig lidt plat. Der er jo en grund til at de har det tøj på, og at de møder så talstærkt op. Og det er jo erfaring. Men ellers så føler jeg mig mest provokert af at mine skatte kroner skal gå til at flere betjente står og snakker og drikker kaffe udenfor stadion.......Og tit inde på stadion og ser bold.

/Kenneth

jeg går i hvert fald ikke ind for politi vold og når tænker på når der er så få sager der vindes når der klages når det er det politiet der siger 2 og 2 andre og måske flere set samme så vinder politiet tit , derfor er journalister der sørger for at tage videoer og film en af de eneste ting der afgøre dokumention orden så skal man i mindste ikke bare kan få en uberettigede bøde, problemet er bare ikke alt bliver taget videoer og billeder af http://www.b.dk/danmark/politivold-haevder-stoettegruppe 

selvfølge bedste begge partnet ikke laver vold men den verden findes ikke og vis denne anden part politiet den laver fejl må man sørge for at have bedre beviser såsom videoer og billeder der er det ikke nok med man bare  har vidner for politiets er tit et bedre vidne når det er ord mod ord når det kommer videre til klager

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41

Hej Mikael

Jeg er ikke uenig med ting omkring politi vold. Men problemet er at mange ting, starter fordi at man ikke efterkommer ordensmagtens ordre, men at man absolut skal diskutere den, eller provokere.

Hvordan ville du have det, at når du har være ude og lave et show, at folk så skulle nedgøre det, konstant. At mange anser dig for at være en slapsvans, der ikke kan noget andet end at danse på et gulv.......Og det skal du høre på fra du kommer til du går.....også under showet.

Jeg forstå udemærket at nogle betjente tænder over, for det er ikke nemt, at stå i en folkemasse, hvor alle kun vil slås, og så står der 2-3 og ikke vil, men de flytter sig heller ikke....Og så skal man på et sekund tage en beslutning. Og det forstår domstolene, og ej heller vores lovgivning, som ikke er vokset med det moderne samfund.

Folk mangler generalt respekt for andre mennesker. Og desværre så findes der nogle vigtige ting i dette samfund, for at det kan fungere. Og når man begynder at tilsidesætte dem, så får vi kun et samfund, og det er anaki. Og det betyder at du som fx stripper, skal hyre dine egne bodygards, når du skal lave et show....og hvor mange shows tror du så at du får, når kunder skal betale den ekstra pris.

Vi skal ikke alle rende rundt og fortolke loven, og lege advokat og dommer. Vi skal lære at indordne os efter det samfund vi lever i. Og derfor er jeg også pisset når jeg gang på gang, hører om hvor let mange folk slipper, og får erstatning. Men derved ikke sagt at politiet ikke skal opføre sig svarende til situationen. Problemet er at de har flere magt midler, og derfor er den stærke i sagerne. Og derved hurtigere kunne blive dømt, end modsat.

/Kenneth

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:26

Kenneth:

Hej Mikael

Jeg er ikke uenig med ting omkring politi vold. Men problemet er at mange ting, starter fordi at man ikke efterkommer ordensmagtens ordre, men at man absolut skal diskutere den, eller provokere.

jeg troet heller ikke du gik ind for vold , dog problemet bliver sat ind når folk overtræder grænsen , jo de sager ungdoms huset og andre større konflikter har de været ekstra stresset det giver også måske grunden de lige er der hvor den anden part vinder 

Kenneth:

Hvordan ville du have det, at når du har være ude og lave et show, at folk så skulle nedgøre det, konstant. At mange anser dig for at være en slapsvans, der ikke kan noget andet end at danse på et gulv.......Og det skal du høre på fra du kommer til du går.....også under showet.

Folk mangler generalt respekt for andre mennesker. Og desværre så findes der nogle vigtige ting i dette samfund, for at det kan fungere. Og når man begynder at tilsidesætte dem, så får vi kun et samfund, og det er anaki. Og det betyder at du som fx stripper, skal hyre dine egne bodygards, når du skal lave et show....og hvor mange shows tror du så at du får, når kunder skal betale den ekstra pris.

jo har haft et par problemer et par gang jeg er jo stripper men det er faktisk få gange mest er det når der er andre stripper , men kan ikke altid vide hvor  , men er jeg jo på toppen af google og må nok også bruge min sunde fornuft og lige sørge for min sikkerhed nogle steder måske lidt mere sikkerhed ikke ting taget , jo enkel steder kunne være fordel med bodyguard men kunne prøve at få mere dialog imellem os samme , dog tror jeg vis mere kunne snakke samme kunne det være bedre , for det er ikke sjovt at få sæbevand i hovedet det er satans svært at danse i rytme så og en dårlige reklame for mig, burde stoppe der , men ønsker ikke konflikt .

Måske skulle være bedre til afbryde shows vis skal lave lap dans på en klap same stol eller der er spildt øl på gulvet , men eller danser 1m2 danse plads mit problem er jo  sige det finder jeg ikke i så jeg udføre altid showet og det er der ikke mange der kan prale med at have gjort.

Kenneth:

Jeg forstå udemærket at nogle betjente tænder over, for det er ikke nemt, at stå i en folkemasse, hvor alle kun vil slås, og så står der 2-3 og ikke vil, men de flytter sig heller ikke....Og så skal man på et sekund tage en beslutning. Og det forstår domstolene, og ej heller vores lovgivning, som ikke er vokset med det moderne samfund.

det kan jeg godt se er et problem det kræver en yderste ekstremt selvbeherskelse det må i erkende det er ikke mange der har om det politiet eller andre mennesker presset til det yderste gør man handlinger som fortryder bage efter 

Kenneth:

Vi skal ikke alle rende rundt og fortolke loven, og lege advokat og dommer. Vi skal lære at indordne os efter det samfund vi lever i. Og derfor er jeg også pisset når jeg gang på gang, hører om hvor let mange folk slipper, og får erstatning. Men derved ikke sagt at politiet ikke skal opføre sig svarende til situationen. Problemet er at de har flere magt midler, og derfor er den stærke i sagerne. Og derved hurtigere kunne blive dømt, end modsat.

/Kenneth

Problemet jo mere magt jo mere selvbeherskelse kræver det , jo vi kan ikke gå rundt og tolke loven , ja problemet er de har mere magt , jo mere magt man har på , jo mere  kræver man af dem der udøver den 

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 14:42

Et par sekunder mere og en knust cykelist under lastbilen, så havde vi diskuteret noget ganske andet.

Vær' glad for at en potentiel farlig situation ikke udviklede sig til mere end lidt lommekløge, og så tag til efterretning at en 6 ton lastbil er et ektremt farligt potentielt våben.

Tænk på hvor mange gange denne betjent har været ude og skrabe folk op fra asfalten. Måske var han blevet lidt træt af store lastbiler der virker som om de ikke tænker over hvor farligt et køretøj det er de kører rundt i.

Bøde eller ej, pointen er at du skal passe satans meget på med sådan en vogn.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:02

Thomas Sindberg:

Et par sekunder mere og en knust cykelist under lastbilen, så havde vi diskuteret noget ganske andet.

Vær' glad for at en potentiel farlig situation ikke udviklede sig til mere end lidt lommekløge, og så tag til efterretning at en 6 ton lastbil er et ektremt farligt potentielt våben.

Tænk på hvor mange gange denne betjent har været ude og skrabe folk op fra asfalten. Måske var han blevet lidt træt af store lastbiler der virker som om de ikke tænker over hvor farligt et køretøj det er de kører rundt i.

Bøde eller ej, pointen er at du skal passe satans meget på med sådan en vogn.

Hej

En ting vi som iværksætter ikke altid tænker over, er hvor presset de danske chaufører og vognmænd er. Der er polakker og andet der vil tage jobsne. Dieselen stiger. Der bliver mindre dansk gods at køre med. Sammen med at leveomkostningerne stiger.

Og jeg kan tiltider godt forstå at danske chauffører føler sig presset. Men problemet er at tager man polakker, litauer osv. så kører de værrer end danske chauffører, den ros må de sq have.

Jeg holder også tit tilbage for lastbiler, mere fordi at de spærre hele traffikken, men også fordi at er mere presset end, mig. Jeg er sådan set ligeglad med om jeg kommer forsent til et møde, og jeg ved udemærket at det har kostet nogle ordre. Men er et firma så utålmodige, så gider jeg dem alligevel ikke. Så allerede der har jeg sparet mig og dem en masse tid og bøvl.

/Kenneth

Side 7 ud af 8 (76 indlæg)