Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C5 Online - Godt eller Skidt?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:
Nu afslører jeg nok for alvor min manglende kompetence indenfor IT. Men hvad sker der den dag det udbydende firma går konkurs? Hvad har man af sikkerhed for sin data ved online løsninger?

Jeg ville vælge at tage backups og så ligge dem på min lokale maskine, hvis det kan lade sig gøre. Når selve store selskaber som Amazon kan tabe kundedata, så lur mig om ikke også andre kan. Du har jo ingen garanti for at de tager backup, at det ikke har fejlet....

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene.

Saldi har jeg faktisk ikke rigtig kigget på. Men det har jeg generelt ikke for onlineløsningerne. Jeg må prøve en demo fra dem. Men rammer Saldi ikke de samme ulemper ifht. integration som C5 online og de andre?

Ifht. det der nævnes omkring C5 og CMS. Det er ikke meningen at C5 - eller andet program - skal være kernen i vores system. Vi bruger OSCommerce til vores webshops, og det skal forblive sådan - altså et seperat system. Det er KUN ordrer, lager, indkøb der skal integreres. Altså således at vi skærer en masse manuelt "overflytningsarbejde" væk. (lige pt. sidder bogholder med en stak webshop fakturaer, som manuelt skal tastes ind i bogføring ... Spild af tid).

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Dipo:
Er det lidt ligesom e-conomic.dk bare billigere? Er der også API til? Lyder også fedt at der er et kasseapperat system med, hvis man har fysiske varer selvfølgelig.

Der er mange forskelle mellem e-conomic og Saldi. F.eks muligheden for at installere Saldi i egen virksomhed og muligheden for at få lavet tilpasninger.

Saldi har API som i forhold til OS-Commerce er 2 vejs, hvilket gør at ændringer af beholdning, priser osv. i Saldi overføres til shoppen umiddelbart, uden at shoppen skal stå og forespørge efter ændringer. Der giver en mindre belastning af begge systemer.

SALDI Regnskab for iværksættere

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Rude --> lyder fornemt hvis man kan få tilpasninger til bla. OS-Commerce. Jeg må sætte Saldi på listen over dem der skal tjekkes ud.!

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:
Er så faldet over C5 online, som ser ud til at kunne fås med alle de vigtige moduler så den lever op til vores krav. Uden store engangsomkostninger og med moderat abonnements pris.

Check først om det evt. er billigere at købe c5 licenserne og så selv klare backup. Det afhænger noget af dine behov, om det er billigst på den ene eller anden måde.

For mig er hosting altid lidt usikkert. Dels er der den med hostingudbyderen, og dels ligger der altid en lille tvivl om hvem der egentlig har adgang til data. Hvilke konsulenter, hvilke teknikere. Som det sidste punkt kan printere være noget sjovt noget på en hostingløsning. Du kan være ude for at jeres nuværende printer af en eller anden grund ikke kan køre, så du skal ud og købe en ny. Har du din egen server, så er du ude over disse ting, og du kan sagtens tilgå dine data udefra alligevel, hvis der er behov for det.

Econoimcs er ved at være så store, at de nok ikke går konkurs, men deres lager er noget skrammel, Hvis det er vigtigt for dig, så prøv det af inden køb - også med afgifter. Vi ved ikke hvad fremtiden bringer på det punkt.

Mvh Maria

 

 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

Den væsentligste grund til ikke at vælge C5 online er, at det er udviklet af teknikere, der tænker i databaser og systemer.

De har intet begreb om søgemaskineoptimering, brugervenlighed, "state of the art" funktionalitet eller andre kriterier for at "leve på Nettet".

Christian jeg er ret ked af din måde at hænge C5 Online generelt ud her!

Jeg er ikke C5 mand - men jeg er bestemt sikker på C5 Online er et glimrende og godt produkt hvis man kan "passe" ned i en C5 online, eller få lov at "vokse" med en C5 online.

Du blander tingene sammen. Et hvilket som helst økonomisystem kan sagtens være "motor" i en webshop, her tænker jeg følgende:

Prislister

Prismatrix

Varenummer

Vi er dog helt enige om at  man aldrig kun skal nøjes med ERP/økonomisystem til at styre webshoppen. For en ERP kan IKKE håndtere de ting du nævner korrekt.

Alt hvad der hedder:

Produkttekster, META, Keywords, Billeder, Udførende tekst, detaljer mv. skal du selvfølgelig "designe og sætte op " i din webshop/CMS platform. 

 - Du skal altså forstå at det var ordlyden af C5 online som et negativt produkt jeg ikke er enig i ! :)

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:

Vi bruger OSCommerce til vores webshops, og det skal forblive sådan - altså et seperat system. Det er KUN ordrer, lager, indkøb der skal integreres. Altså således at vi skærer en masse manuelt "overflytningsarbejde" væk. (lige pt. sidder bogholder med en stak webshop fakturaer, som manuelt skal tastes ind i bogføring ... Spild af tid).

Hej Kenneth,

Når du siger "lager" hvad indebærer dette?

Forstår jeg dit scenarie vil du gøre således:

1. Varen oprettes i ERP(økonomisystemet) , pris, antal minimum på lager mv

2. Vare oprettes automatisk i osCommerce

3. Du tilretter varen i OSC, produtktekst, meta, billeder mv. mv.

4. Varen er synlig på webshoppen - men henter automatisk lagerantal fra dit ERP?

Kunden kan nu :

1. Oprette en ordre i shoppen

2. Ordren oprettes automatisk i ERP og gør klar til pluk/pakkeseddel

3. Du kan fra ERP systemet nu pakke og plukke, og når du fakturer ( sender faktura pr. mail til kunden. du afsender fysisk din ordre, og trækker pengene på PBS og derved er den åbne faktura automatisk bogført

Sidst men ikke mindst- er du it-teknisk og kan lide og nørkle lidt med tingene selv,  eller har du mere brug for en masse sparring -samt programmeringshjælp, her tænker jeg på shop integration til økonomisystem?

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria F:

For mig er hosting altid lidt usikkert. Dels er der den med hostingudbyderen, og dels ligger der altid en lille tvivl om hvem der egentlig har adgang til data. Hvilke konsulenter, hvilke teknikere. Som det sidste punkt kan printere være noget sjovt noget på en hostingløsning. Du kan være ude for at jeres nuværende printer af en eller anden grund ikke kan køre, så du skal ud og købe en ny. Har du din egen server, så er du ude over disse ting, og du kan sagtens tilgå dine data udefra alligevel, hvis der er behov for det.

Maria, hvad er din begrundelse til at sige hosting er usikkert?

Det er mere et spørgsmål om data-ejerskab og data-sikkerhed?

Du har også ret i at printere kan drille en smule, samt mulighed for udsendelse af e-mail ( SMTP ).

Dog er det nogle fix, fx. Uniprint og Thinprint man som udbyder kan bruge til at omgå printproblemer - men dette koster også licens :) 

Kenneth - indspark her, har du egen server så medregn, strøm, backup&restore, it-håndtering, sikkerhed, 

Maria - 

Maria F:
Econoimcs er ved at være så store, at de nok ikke går konkurs, men deres lager er noget skrammel, Hvis det er vigtigt for dig, så prøv det af inden køb - også med afgifter. Vi ved ikke hvad fremtiden bringer på det punkt.

Helt enig - e-conomic skal virkelig tænke sig om vedr. lagerstyring og afgifter, jf. deres egen blog understøtter de fx. ikke fedt-afgift hvilket kan få nogen til at finde alternativer..... 

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Smith -->

Jep, det var nogenlunde sådan det var tænkt.

Og jeg er absolut IT dum. Aner absolut ingenting når det kommer til programmering eller noget der ligner.!

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Smith:

Maria, hvad er din begrundelse til at sige hosting er usikkert?

Det er mere et spørgsmål om data-ejerskab og data-sikkerhed?

Prnterne kan løses, ja. Licens eller nye printere, og det koster ekstra.

Sikkerheden er noget med hvor mange, der hos hostingfirmaet egentlig har adgang til data. Det drejer sig jo mindst om teknikerne, men også C5-konsulenterne vil have fuld adgang. Desuden vil den forhandler, der har licensen jo også have adgang. Der er ikke nødvendigvis et problem i det, men det er i hvert fald noget, man som virksomhed ikke har styr på. Det gælder i øvrigt alle hosting og cloud-løsninger, ikke bare C5.

Mvh Maria

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)