Tja - jeg håber selvklart ikke du har ret. |
Shanne Simonsen:Tja - jeg håber selvklart ikke du har ret.
Fremtiden, kan godt se usikker ud, når man kender den, men jeg tror egentligt ikke det vil gå så slemt.
Adobe har jo vist sig ikke, at undervurdere Html5, og det er vigtigt for det gør det. For så er deres chance for at blive siddende tungt på authoring markedet stor. Og de værktøjer de laver til Html5 vil formendtligt ligne deres værktøjer til Flash, så med tiden vil det være nemt for dig at migrerer. Rent teknologisk skal man jo huske at Flash bare er lidt markup og script (afledt af JavaScript), og det samme gælder Html.
Der hvor det vil påvirke der idag er mest i form af en mulighed for at skille dig ud og leverer mere værdi til dine kunder.
For der kan ikke gå langtid før, at kunderne også vil havde bannere der kan vises på iPhone og iPad, det er der den gode leverandør kommer ind, dels ved at fortælle kunderne om muligheden og dels ved at kunne tilbyde den.
Så der er ikke noget at være bange for, og der er ekstra point til den flittige elev, der ikke har noget imod at lærer noget nyt.