Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RIA og Flash - hvilken vej blæser vindene?

Side 7 ud af 11 (110 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Vi er vel begge enige om at for at lave et forsøg der viser at Google kun kan opdage Cloaking efter en anmeldelse så er det nødvendigt at vide om en anmeldelse er foretaget eller ej.

At du bliver opdaget efter noget tid, kan selvfølgeligt skyldes at Google er blevet klogere eller at der er tale om forskellige niveauer at crawle en side på, og at disse niveauer eksaleres med tiden.

Det kan godt være at min naturvidenskabelige baggrund, skinner igennem men de forsøg du har snakket om indtil videre har ikke skyggen af chance for at vise noget om hvad der skal til for at opdage cloaking.

Min opfattelse om at det kan opdages maskinelt, kommer dels fra en forståelse af algoritmer og at jeg engang har læst en bog af nogle SEO eksperter, der mente sig sikre på at Google kunne opdage Cloaking maskinelt. Men selvom det var nogle folk, med imponerende baggrunde, der sandsynligvis har brugt en stor del af deres karrierer på at lege med Google, så er det selvfølgeligt ikke nok til at udgøre et bevis.

Iøvrigt er dit argument om at man ikke kan lave så meget indhold i Flash, som i Html forkert. Der er intet der hindre I at putte ligeså meget indhold i en Flash-fil som i en Html-fil. Hvilket også gør at det følge at hvis du mener Google vægter den bagvedliggende Html-fil, ligeså højt som en almindelig Html-fil, så må Flash være ligeså velegnet til SEO som Html er. Men du skriver jo at det ikke er tilfældet. Så der er ihvertfald en logisk kortslutning i din argumentation.

Hvis dette ikke skal være tilfældet skal du bare vise at man ikke kan putte samme indhold i en Flash-fil som i en Html-fil, og det vil jeg gerne se :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:52

Lundsby, der er egentlig ikke så meget at diskutere så længe du ikke kan læse hvad jeg skriver, og kun vil eller kan læse det du vil læse.

Du kender åbenbart intet til mig, min baggrund, min viden, min erfaring eller for den sags skyld mine holdninger og meninger, og hvordan jeg er kommet frem til dem... og det er endda selvom vi har diskuteret sammen rigtig mange gange, og jeg har skrevet enormt meget her på Amino især om SEO.

Så gider egentlig ikke diskutere med dig før du i det mindste læser mine indlæg som de er skrevet, da alt andet er spild af tid for mig.

Men en sidste ting, jeg har ikke sagt at man ikke kan, jeg har sagt at man typisk ikke vil putte så meget indhold i en flash. og at det blandt andet er derfor flash og SEO ikke går hånd i hånd. Læs det jeg skriver frem for at begynde at diskutere noget som jeg hverken har sagt eller mener.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 01:07

Fair nok, jeg føler egentligt heller ikke du læser mine indlæg særligt nøgternt og er egentligt blevet lidt træt af at gentage mig selv!

Selvom jeg har læst mange af dine indlæg igennem tiderne, kender jeg intet til din baggrund og anser dig på ngen måde anser dig som en authoritet indenfor SEO-verdenen. Det skal dog nævnes at der er flere andre SEO'er herinde som jeg betragter som authoriter på området, og hvor det er godt nok for mig at deres erfaring siger at de har ret.

Men som sagt, er jeg også ved at være rigtigt træt af denne tråd, vi kommer ingen vegne. Så det gør ikke mig noget hvis det sidste ord er sagt.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 01:21

Lundsby:

Fair nok, jeg føler egentligt heller ikke du læser mine indlæg særligt nøgternt og er egentligt blevet lidt træt af at gentage mig selv!

Selvom jeg har læst mange af dine indlæg igennem tiderne, kender jeg intet til din baggrund og anser dig på ngen måde anser dig som en authoritet indenfor SEO-verdenen. Det skal dog nævnes at der er flere andre SEO'er herinde som jeg betragter som authoriter på området, og hvor det er godt nok for mig at deres erfaring siger at de har ret.

Men som sagt, er jeg også ved at være rigtigt træt af denne tråd, vi kommer ingen vegne. Så det gør ikke mig noget hvis det sidste ord er sagt.

Det er helt fint med mig, men det der dog ikke er helt fint med mig er at du igen antyder at jeg siger noget som jeg ikke har sagt. Det synes jeg egentlig ikke er i orden.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 01:36
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Selvom det er bund komisk at læse jeres indlæg, så må jeg lige blande mig igen. SEO og udvikling kan på ingen måde begrundes med "jeg tror".

Jeg vil lige understrege, at jeg på intet tidspunkt har snakket om at lægge en Flash-side ovenpå en HTML-side med samme indhold. Den korte udgave er, at jeg er professionel og ved, hvad jeg laver og resultatet af den løsning vil være til lukke op og puste grise i.

Jeg synes for det første, at det er et forkert signal at sende, at der i signaturen står: "Spring programmøren over" og samtidig prøve at gøre siog klog på det.

For lige at køre debatten tilbage på sporet om Flash, så tillader jeg mig på alle deltagers vegne at undskylde overfor trådstarteren, at debatten er "taget fra hende". Hvis du har flere spørgemål omring Flash og de fremtidige/nuværende teknologier smider du bare en PM til mig.

For så at lukke Flash og SEO af, så skal det gøres på den måde, at du har en teknologi (fx. PHP eller XML) som levere til din Flash side. Dette indhld skal indekseres af Google, hvilket på ingen måde er noget problem. Det der er vigtigt er, at selve swf filen (i tilfælde af et full-site) ikke bliver taget med I Googles søgning på siden. Denne fil (ekstern) skal styres af en back-end, som skriver en fil pr. side. Hvis der så er animationer/side-skift vil al indholdet blive taget med af Google.

Min erfaring bygger på nogle af de mest komplekse systemer til både Flash-sites, live-TV produktion i Flash og naturligvis også Flash applikationer. Det er altså ikke noget jer baserer på "jeg tror nok".

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 01:59
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kristian:

Jeg synes for det første, at det er et forkert signal at sende, at der i signaturen står: "Spring programmøren over" og samtidig prøve at gøre siog klog på det.

Jeg bilder ellers jeg selv ind at jeg forstår programmering, endda temmeligt godt. Det er også lykkedes mig at bilde andre det ind for jeg har en Civil-Ingeniør i Informatik og har indtaget ledende roller i projekter for BRF, KMD, Bank Invest, PKA og Lufthavnen. Alle projekterne har været over en million i størrelse og de største har vel været lidt over 10. Igennem tider har jeg reddet ellers kuldsejlede projekter, skrevet en compiler og fået ting til at performe markant bedre, hvor andre havde givet op.
Det selvfølgeligt kun et lille udpluk af hvad jeg har lavet de sidste 15 år, hvor jeg har levet (godt) af at udvikle til web, men jeg synes egentligt det kommer meget godt rundt.

Det var min ydmyge baggrund, nu er jeg spændt på at læse om din ?

Når der i min signatur står spring programmøren over! Så referer det til vores CloudSprout produkt, som er et værktøjer der sætter designere istand til at bygge komplekse websites uden at programmere. Det hele foregår via drag-n-drop og integration til Photoshop. Fordele er udover at man slipper for at programmere også at det går markant hurtigere.

PS: Et hint her på Amino, er at det er en dårlig ide at skrive at man finder de andres indlæg komiske, det risikerer at bringe debatten ned på et kedeligt niveau og stiller også en selv i et dårligt lys.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Skrevet kl. 02:53

Om du er en dygtig programmør vil jeg slet ikke kommentere. Jeg har ikke set dit arbejde og skal naturligvis ikke gøre mig klog på det. Jeg siger bare, at du nok ikke skal udtale dig om Flash, da du (udfra dine indlæg at dømme) ikke forstår, hvad der egentlig er muligt i de miljøer.

Med hensyn til erfaringsgrundlag, så kunne jeg aldrig finde på at hænge mine kunder ud i et offentligt forum, men siden du nu selv efterspørger erfaringer, så startede jeg min karriere hos et af verdens største digitale bureauer, jeg har senere udviklet verdens første Flash-baseret system til prodution af Live TV for en af de største medie selskaber på globalt plan. Jeg har produceret applikationer til nogle af verdens største virksomheder/brands.

Jeg synes debatten har taget en unødvendig drejning, så hvis du vil fortsætte den, så kom med noget konkret i forhold til trådstarterens indlæg. HVis du derimod vil fortsætte debatten om, hvor vidt jeg har noget at have mine udtalelser i, så fortsætter du bare. Jeg har dog heldigvis andet at bruge min tid på. :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:05

Kristian:
Om du er en dygtig programmør vil jeg slet ikke kommentere. Jeg har ikke set dit arbejde og skal naturligvis ikke gøre mig klog på det.

Det var ellers det jeg synes du gjorde i dit forrige indlæg, men hvis du nu kan se det er upassende så er vi enige såvidt.

Kristian:
Jeg siger bare, at du nok ikke skal udtale dig om Flash, da du (udfra dine indlæg at dømme) ikke forstår, hvad der egentlig er muligt i de miljøer.

Det er det der er lidt sjovt, vi er nemlig ikke uenige om at hvad man teknisk kan gøre med Flash. Det der er det spændende er hvor højt Google kan vægte det! Om de kan vægte det ligeså højt som en tilsvarende løsning i html.

Det er altså et spørgsmål om hvad der sker inde i Google! Og for at afklarer det ville man være nødt til at lave nogle meget kontrollerede forsøg, hvor man skulle vide med garanti at siden ikke blev anmeldt. Hvilket selvfølgeligt er svært.

Det Kim siger er at han mener tingene er på en måde, fordi det mener han ud fra nogle forsøg han har lavet med Google, hvilket er fair nok. Det jeg siger er at jeg tror tingene er på en anden måde ud fra min viden om hvad der kan lade sig gøre datalogisk, det er vel også fair nok.

Så du kan nok se, at du på intet tidspunkt har været tæt på at forstå hvad der er blevet skrevet.

Det er selvfølgeligt også væsentligt at huske at denne debat imellem os, starter med at du skriver at det jeg skriver ikke er rigtigt. Ingen selvom du ikke har været tæt på at forstå hvad der bliver skrevet.

Men at det alligevel ikke har holdt dig tilbage fra at skrive, at hvad jeg skrev er forkert, at jeg nok skal lade værd med at udtale mig om Flash fordi det ved jeg åbenbart ikke noget om, at indlæggende var komiske og du følte behov for at undskylde overfor trådstarter for hvad vi andre havde skrevet. Og så var den galt med hvad der står i signatur.

Det må du da også selv kunne se ikke fører til nogen konstruktiv debat, det kan selvfølgeligt ikke andet lede til en gang mudderkastning. Og når du skriver at jeg nok ikke bør udtale mig om Flash, så for jeg selvfølgeligt lyst til at skrive at du

Du skriver du ikke ønsker at fortsætte debatten, men dit indlæg indholder den direkte fornærmelse at påstå at jeg ikke bør udtale mig om Flash, fordi det ved jeg ingenting om. Hvordan skulle jeg kunne lade det stå uimodsagt? og endda på et grundlag der at du stadig ikke har forstået hvad det er vi diskutere. Hvad min oprindelige pointe var, som du mener er forkert.

Det nærmest tvinger mig til at skrive noget i retning af: "At det i flg. din hjemmeside er nogle meget flotte bannere du har lavet, men at du nok bør holde dig til det grafiske, for der er ikke noget der tyder på at du kan forstå andet end meget simple tekniske problemstillinger".

Men nu gør jeg mig skyldig i det samme som jeg anklager dig for, jeg vil nemlig også gerne lukke debatten, og alligevel fornærmer jeg dig på nøjagtigt samme niveau, som du fornærmer mig. Det er det der er problemet når debatten ryger ned på et niveau hvor man skriver at de andres indlæg er komiske osv. så vil fornærmelserne ingen ende tag.

Fra Odder
Tilmeldt 28. Jun 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 10:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nå drenge… pyh… man bliver godt nok lidt skuffet efter sådan en omgang. Jeg troede ikke det var den ånd, der herskede på Amino, og håber jeg bare har været uheldig med min første tråd. Ikke desto mindre er den nu fuldstændig druknet i SEO støj og hanekamp, og alle mine forgæves forsøg på at få tråden tilbage på mit spor er blevet overdøvet. Tak til Kristian for at anerkende dette, og for tilbuddet om PM-hjælp.

Selvom SEO er et hot emne i disse tider - så er det ikke interessant i min konkrete problemstilling, for jeg laver ikke Full-Flash sider længere, som jeg også har gjort opmærksom på flere gange i løbet af de sidste 68 indlæg.

Og hvis nogen skal afslutte denne tråd, må det altså være mig! Så here goes:

Flere har heldigvis bidraget med gode input og links, som jeg skal have kigget nærmere på.
Der er en del spørgsmål i tråden, der stadig står åbne. Hvis man skulle have lyst til at svare eller kommentere på dem, skal det være meget velkomment :)

Jeg er blevet bekræftet i, at det er utroligt svært at finde et objektivt svar på om Flash har en fremtid – der går religion i sagen, synes jeg, og jeg må registrere at de fleste, som svarer nej, ikke selv har særlig erfaring med Flash og Actionscript’s muligheder - (yes, jeg har kigget jeres profiler), eller også har de en programmeringsmæssig baggrund, hvor det visuelle indtryks betydning er trængt lidt i baggrunden, og det er jo det gode gamle skisma i informationsformidlingens kunst.

De der til gengæld har indsigt i Flash, svarer overvejende ja, og jeg er tilbøjelig til at kravle på den vogn, for jeg tror der skal mere til før Adobe kaster håndklædet - jeg satser på, at de vil fortsætte med at udvikle og løse de udfordringer der er og kommer.
Konkurrenterne har foreløbigt peak'et, og må nu vente på at den nye HTML stardard rent faktisk kan fungere så bredt, som meningen jo er. De fleste herinde er vist også enige om, at det vil tage et par år endnu, og på den tid kan meget se anderledes ud.

Flash-viften er bred. Man kan udgive til alle platforme, med eller uden browser. Flash Catalyst -> FlexBuilder projekter, er også en fleksibel vej til at binde de kreative web-artisters spændende designs og nyskabende idéer sammen med det mere langhårede programmør arbejde. Verden er jo til alle tider afhængig af begge disse faggrupper, hvis man ønsker at give brugerne en anderledes Wauw!-oplevelse (f.eks. http://www.youtube.com/desperados). Flash forstår og imødekommer denne del af markedet, og kun brugerens evner sætter begrænsningen for hvad det kan anvendes til – ja endda også websites, hvis man kan noget af det Kristian og Kim beskriver, og i øvrigt ser lidt positivt på udfordringen.

Som jeg oplever det nu, så er Flash altså stadig værktøjet, når der skal skabes en oplevelse, og når budskabet skal adskille sig væsentligt fra massen af vel indekserede CMS sider, der visuelt har flyttet sig gevaldigt de senere år, men alligevel alle er skåret over den samme strømlinede grid-læst, hvilket selvfølgelig hænger meget sammen med at det netop er en standard.

Vh. Shanne

Shanne Simonsen
www.makemedia.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Skrevet kl. 10:35

Jeg kan kun give dig ret. Det er en spændende udvikling vi har foran os i Flash-verdenen og det det jeg oplever når jeg taler med fagfolk ude i det virkelige liv (hos kunder og folk i mit faglige netværk) så er Flash på ingen måde på vej ud. Det er lidt sjovt, at det b"bare" er an Amino-holdning. :)

Om det har noget at gøre med, at det ofte koster knaster at få lavet tingene ordentligt vil jeg ikke gøre mig klog på, men min helt klare overbevisning, efter 10 år med Flash, AIR, Flex, Papervision 3D og diverse andre tilkoblings teknologier er, at Flash på nigen måde vil forlade os. Adobe arbejder hele tiden på nye lanceringer, som gang på gang får branchen til at bøje sig i støvet.

2 Advanced Studio er et godt eksempel på, hvilke resultater man kan nå inden for Rich Media.

P.S. : det var ikke ment som at jeg vil afslutte debatten helt, bare at jeg ikke længere vil debatere de ligegyldige emner som, hvem vi har arbejdet med. :)

Side 7 ud af 11 (110 indlæg)