Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Html / css kursus - men hvor ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ville hører om nogen har erfaring med hvor det bedste sted er at uddanne sig indenfor koding html og css i DK - gerne på sjælland/ i Kbh ?

Kurser/uddannelsesforløb, der ikke koster helt vanvittigt.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:56

For folk der kigger herind i tråden og ikke har noget imod et online kursus på amerikansk engelsk, kender jeg til den her mulighed. Der er også en masse .NET kurser:

http://www.pluralsight.com

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 00:21
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 00:33

www.w3schools.com (engelsk) lærer du det hele og du kan også tage certifikater billigt.

Faroe Media - Udvikling af Android og iOS applikationer

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 09:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

HTML-anbefalingerne/standarderne sættes af W3C og de har intet med w3schools at gøre og w3schools indeholder flere uhensigtsmæssigheder og deciderede fejl. Uden at kende til deres certificeringer vil jeg derfor også gætte på at man ikke kan bruge dem til noget som helst. http://w3fools.com/

De HTML/CSS kurser jeg har kendskab til - kender selvfølgelig ikke det hele - er enten aldeles ligegyldige eller går meget på brug af et program, fx DreamWeaver, og derfor er det ikke markup man lærer men derimod hvor de forskellige knapper sidder i DW. Selvom det måske kan virke lidt uoverskueligt er http://www.w3.org/ det bedste sted at lære fra sammen med lidt råd fra fore som fx Eksperten - og vil man endelig gerne have lidt decideret undervisning vil man måske få mest ud af at finde en der kan undervise privat eller enetimer.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 10:03

Jeg har altid synes w3.org var et forvirrende sted, mens w3schools.com har været et godt sted at starte med at lære. Man skal godt nok være skarp i hovedet, hvis man skal kunne starte med at lære direkte fra w3.org efter min mening, men det finder hver enkelt selvfølgelig selv ud af.

Efterfølgende kan man så bruge en w3.org validator og derigennem lære af sine fejl. Hvis man laver layout og tester i forskellige browsere får man sig også nok et par ubehagelige overraskelser, men kan Google efter tweaks til problemerne, som man efterhånden lærer at kende, hvis man arbejder en del med det.

I øvrigt klarer standard temaet i WordPress ikke testen.  

http://jigsaw.w3.org/css-validator/

HTML testen klarer temaet heller ikke, men den har jeg fået "renset", så den går igennem. 
http://validator.w3.org/ 

Hvis man skal lære CSS vil jeg anbefale at få leget med det, og find et sted hvor "Boxmodellen" står beskrevet. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 12:41

Enig - w3 er forvirrende men det er ikke desto mindre stadig det bedste sted. w3schools er let overskuelig men der er bare så mange ting på den side, der kan skade mere end det gavner - google er jo også et fremragende sted at lede efter tweaks og fakta på, men lidt som med w3schools kan man aldrig vide sig sikker på, uden tilstrækkelig viden i bagagen, om de fakta man lander på er i henhold til standarderne eller om det netop er tweaks.

validatorerne kan jeg til gengæld støtte stort op omkring dog med det men, at de ikke fortæller om hvorvidt den valgte løsning er i henhold til standarderne, kun om løsningen overholder standarderne - her tænker jeg fx på den ofte misforståede brug af table og div.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 22:17

Jeg takker for jeres synspunkter og w3 siden, var bekendt med w3schools men ikke w3. Bruger w3schools og html.dk. Men har dog downloadet nogle videoer forskellige steder fra med video kurser. Bl.a. hvordan man opbygger sit eget CMS system og også hvordan man laver sin egen side med database m.m.

Kunne tænke mig at arbejde med noget mere tungt i hvert fald, har lavet hjemmesider til små virksomheder i forskellige CMS systemer men vil gerne prøve kræfter med noget mere, tror det kan give bonus i sidste ende at være i stand til at kode. Det kunne dog være fedt med noget privatundervisning så man virkelig fik kick startet det.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:19

Hej Per

På nemprogrammering.dk er der html/css på dansk. (af en amino bruger)

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 22:20

Tag en programmør uddannelse ? :)

Du kan også følge master fag på ITU hvis du er ansat i en virksomhed. Der er massere af programmerings fag i .net, PHP, Java osv. osv.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)