Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af ApS og indskudt beløb

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Fischer:

Emil Lykkeskov:

Få lige styr på det med tallene ;)

Som Peter skriver, så er det 80.000 kr. man som minimum skal have i indskudskapital og ikke 125.000. 

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Jeg har skam styr på tallene, jeg brugte bare det tal som debat starter brugte :)

Mvh Casper.

Super :)

Vi skal jo nødigt have at folk tror at man skal indskyde 125.000.

Som de andre også skriver så må du indskude alt det du vil - dog minimum 80.000 kr.

/Emil Lykkeskov

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 10:56

Jeppe Tue Ishøy:
Ja, hvis man yder resten som et lån, så kan man trække det ud af selskabet uden at skulle betale skat osv.?

Nemlig. Vær dog opmærksom på, at der skal ske en forrentning af lånet som var det indgået mellem uafhængige parter. Oftest anvendes diskontorenten med tillæg af 4%.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:26

Jeppe Tue Ishøy:

Ok, så de 80.000 jeg skyder ind kan jeg sagtens bruge til f.eks. udvikling af hjemmeside?

Og 80.000 kr., det er vel bare minimum? Jeg kan sagtens skyde f.eks. 250.000 kr. ind?

Her undrer det mig lidt at ingen - siden du skrev dette, har stillet spørgsmål ved det, når de har svaret, så jeg kan være på vildspor, men jeg ville mene at hvis du bruger de 80.000 der er minimumsindskud i ApS'et, så skal du - hvis ikke du tjener penge det første år - i princippet kunne vise, at hjemmesiden er 80.000 værd i status, ellers har du brugt din ApS kapital (som jeg da ved du kan ha øget ved resultatet, men bare for at sige, at hjemmeside nok ikke er så let at hævde har status værdi 80.000 kr og dermed udgør hele selskabskapitalen  - men blot mit gæt)?

Ja du kan skyde det ekstra ind du vil. 80.000 er den kapital der - hvis ikke du skal forklare at selskabskapitalen nok skal blive retableret, som minimum skal stå ved regnskabsafslutningerne.

Hvis du skyder 250.000 ind og gør det som selskabskapital er det tal så 250.000 så der kan det være klogt at holde de 80.000 som selskabskapital og skyde resten ind som lån til selskabet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 12:34

Der kan også foretages stiftelse til overkurs i stedet for at indskyde resten som lån.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:14

Claus Fraussing Nielsen:

Der kan også foretages stiftelse til overkurs i stedet for at indskyde resten som lån.

Og hvilke fordele har det i forhold til lån til virksomheden?

Hvis jeg nu låner 120.000 kr. til virksomheden, er det så ikke noget med at et evt. tab kan trækkes fra i skat?

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 19:35

Ved overkurs frem for lån vil der ikke skulle ske egentlig forrentning, og derved ikke beskatning som kapitalindkomst hos dig personligt.

Mht. et evt. tab, så vil et tab på aktier (anparter) være fradragsberettiget, mens et tab på et lån fra hovedaktionær til dennes selskab ikke vil være fradragsberettiget.

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 21:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jeppe.

Som du kan se er der allerede kommet 5-6 forskellige svar her på tråden. Skal du stifte virksomhed, bør du have ordentlig rådgivning.

Du er meget velkommen til et gratis møde på vores kontor omkring dit setup.

Mvh.

Kenneth Bach Holmegaard

Statsautoriseret revisor

kenneth@multi-revision.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21

Kenneth...det var dog en meget overlegen og arrogant måde at kapre kunder på.

Jeg kan kun sige..føj..føj!

Synes at svaret fra Claus er udmærket og tilmed korrekt.

MvH

Peter

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 21:29

For søren da Peter, du må da være ude fra landet. Læs lige tråden igen og se hvad der flyver gennem luften. Hvordan skal iværksætteren kunne gennemskue hvilket af de 5-6 forskellige råd han skal tage. Han kan finde gratis opstartsmøder overalt hos professionelle, så det bør han tage imod. Alternativet er at det koster ham penge at få valgt forkert. Claus ser ud til absolut at have kompetente svar, men det kræver ofte mere end 5 linier på et chatboard at afdække om folk har det rigtige setup. Det kan de så få på et gratis møde.

Han er jo velkommen til at tage mødet og så sige farvel derefter. Ellers så kom ud af skoene og tilbyd ham det samme, så er han sikkert frisk.

Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja..er enig..Kenneth, der skal mere rådgivning til.

Men vi kan jo alle skrive, kom på mit kontor til gratis rådgivning.

Kan da ikke se, at de gavner debatten, og det er vel ikke ovennævnte han efterlyser, men derimod

nogle muligheder/svar.

MvH

Peter

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)