Desværre bor jeg i Udkantsdanmark og har en ret smal faglig kompetence, så jeg har ikke kunnet finde et nyt, varigt job. Efteruddannelse havde været det rigtige, men jobcenterets retningslinier er 'i job hurtigst muligt', og SU var not-an-option for en prioritetsbestyrer med hund og børn. Nu har jeg efterhånden søgt over 1.000 stillinger - og det har resulteret i 6 jobs som ufaglært af op til 6 måneders varighed, hver gang afsluttet af en længerevarende sygemelding, fordi jeg ikke har fysikken til at stå på et betongulv og løfte kasser hele dagen. Men der er ikke tale om arbejdsskade, nedslidning eller kronisk sygdom, jeg blir jo rask igen efter nogle måneders sygemelding! Og jeg er hver gang kommet i arbejde igen 'hurtigst muligt'. |
Peter Hansen:
Jeg er IT uddannet og blev arbejdsløs i 2003 som 47-årig.Desværre bor jeg i Udkantsdanmark og har en ret smal faglig kompetence, så jeg har ikke kunnet finde et nyt, varigt job. Efteruddannelse havde været det rigtige, men jobcenterets retningslinier er 'i job hurtigst muligt', og SU var not-an-option for en prioritetsbestyrer med hund og børn.
Nu har jeg efterhånden søgt over 1.000 stillinger - og det har resulteret i 6 jobs som ufaglært af op til 6 måneders varighed, hver gang afsluttet af en længerevarende sygemelding, fordi jeg ikke har fysikken til at stå på et betongulv og løfte kasser hele dagen.
Men der er ikke tale om arbejdsskade, nedslidning eller kronisk sygdom, jeg blir jo rask igen efter nogle måneders sygemelding! Og jeg er hver gang kommet i arbejde igen 'hurtigst muligt'.
Desværre står alle fiaskoerne på CV'et, så nu er der også lukket for job som ufaglært. Dagpengeretten er ved at være brugt op, og der er kun kontanthjælp tilbage.
Måske har du et godt råd?
Avs en kedelig situation :(
Måske du kunne skrive lidt om hvad dine kompetencer er, du kunne jo være heldig at komme i kontakt med nogen herinde.
Er der mulighed for at flytte for et job?
Er der mulighed for du kan begynde i træningscenter og sørge for at du kan klare et fysisk krævende job. Jeg ved godt det ikke er optimalt, men hvis du ikke kan flytte efter et job og der ikke er jobs til dig i området skal der jo ske et eller andet.
Jeg bliver helt ked af at høre om sådan en situation og jeg håber virkelig du kan finde en løsning. Det må virkelig være slemt at man rent faktisk gerne vil arbejde, men ikke kan finde noget :(