Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er en af dem der 'ikke gider at arbejde'!

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er IT uddannet og blev arbejdsløs i 2003 som 47-årig.

Desværre bor jeg i Udkantsdanmark og har en ret smal faglig kompetence, så jeg har ikke kunnet finde et nyt, varigt job. Efteruddannelse havde været det rigtige, men jobcenterets retningslinier er 'i job hurtigst muligt', og SU var not-an-option for en prioritetsbestyrer med hund og børn.

Nu har jeg efterhånden søgt over 1.000 stillinger - og det har resulteret i 6 jobs som ufaglært af op til 6 måneders varighed, hver gang afsluttet af en længerevarende sygemelding, fordi jeg ikke har fysikken til at stå på et betongulv og løfte kasser hele dagen. 

Men der er ikke tale om arbejdsskade, nedslidning eller kronisk sygdom, jeg blir jo rask igen efter nogle måneders sygemelding! Og jeg er hver gang kommet i arbejde igen 'hurtigst muligt'.

Desværre står alle fiaskoerne på CV'et, så nu er der også lukket for job som ufaglært. Dagpengeretten er ved at være brugt op, og der er kun kontanthjælp tilbage.

Måske har du et godt råd?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:10

Peter Hansen:

Jeg er IT uddannet og blev arbejdsløs i 2003 som 47-årig.

Desværre bor jeg i Udkantsdanmark og har en ret smal faglig kompetence, så jeg har ikke kunnet finde et nyt, varigt job. Efteruddannelse havde været det rigtige, men jobcenterets retningslinier er 'i job hurtigst muligt', og SU var not-an-option for en prioritetsbestyrer med hund og børn.

Nu har jeg efterhånden søgt over 1.000 stillinger - og det har resulteret i 6 jobs som ufaglært af op til 6 måneders varighed, hver gang afsluttet af en længerevarende sygemelding, fordi jeg ikke har fysikken til at stå på et betongulv og løfte kasser hele dagen. 

Men der er ikke tale om arbejdsskade, nedslidning eller kronisk sygdom, jeg blir jo rask igen efter nogle måneders sygemelding! Og jeg er hver gang kommet i arbejde igen 'hurtigst muligt'.

Desværre står alle fiaskoerne på CV'et, så nu er der også lukket for job som ufaglært. Dagpengeretten er ved at være brugt op, og der er kun kontanthjælp tilbage.

Måske har du et godt råd?

Avs en kedelig situation :(

Måske du kunne skrive lidt om hvad dine kompetencer er, du kunne jo være heldig at komme i kontakt med nogen herinde.

Er der mulighed for at flytte for et job?

Er der mulighed for du kan begynde i træningscenter og sørge for at du kan klare et fysisk krævende job. Jeg ved godt det ikke er optimalt, men hvis du ikke kan flytte efter et job og der ikke er jobs til dig i området skal der jo ske et eller andet.

Jeg bliver helt ked af at høre om sådan en situation og jeg håber virkelig du kan finde en løsning. Det må virkelig være slemt at man rent faktisk gerne vil arbejde, men ikke kan finde noget :(

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 10:22

Hej Peter,

Som en anden skriver kunne det være rart med nogle kompetencer. Hvad KAN du lave og hvad kan du tilbyde et firma? Måske der er nogle herinde som mangler en som dig.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:26

lyder som om du skal dyrke lidt forbyggende motion der holder ryggen vedligende , det går ikke være stille når man laver noget fysisik aktive og holde lige pludselige stille da kroppen naturligevis ikke er vandt til det du ikke lavet imens du var skadet 

Start stille med fysisk træning nu idag , vis du skal kunne løfte kasser ville det være en god ide tage i fitness centrer og lidt i svømmehallen et par gange om ugen det styrker kroppen

vis skulle løbe med morgen aviser postbud i med cykle ville det være en god ide at cykle og løbe og del mindre styrketræning , derved styrk kroppen mod det du skal lave næste gang  

Hvad du selvfølgelige også skal gøre prøve at videre uddannede dig tage tillægges kursuser man kan altid blive bedre i samfundet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:26

Hvis din faglige kompetence er så smal, at den samtidig er unik kunne der jo være mulighed for at starte sit eget firma og hjælpe andre med netop de ting, du er bedst til.

Det var så et ÆGTE amino-råd - hvis du ikke har mod på at blive selvstændig,må du prøve at tænke ud af boxen - evt flytte til en anden del af landet, søge en helt ny type jobs eller evt tage en uddannelse. Det er vist ikke meget værre at være voksenlærlig end at være på kontanthjælp.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 10:31

Fordelen ved at have en "smal" kompetence er at du er super dygtig til det. Måske skulle du kigge på det som freelancer. Det er typisk de smalle kompetencer der er brug for, det er sværere at være en bred kompetence som freelancer, da der er rigtig meget konkurrence. Mange freelance stillinger kan laves hjemmefra - så er det ligegyldigt hvor du bor.

Men igen, skriv lidt om dine kompetencer, evt. hvad du interesserer dig for. Er du til selvstændig, freelance eller et job som lønmodtager?

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 10:31

Peter Hansen:
Desværre står alle fiaskoerne på CV'et, så nu er der også lukket for job som ufaglært.

Hvorfor skriver du dine fiaskoer i dit CV?

Det gør næsten ondt at høre, at du gerne vil arbejde, men ikke har muligheden! Det lyder som en hård situation.

Jeg tænker lidt det samme som en tidligere skrev. Hvis du kan komme lidt i form og dermed øge mulighederne for jobs?

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 10:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er kun fiaskoer hvis du selv betragter dem sådan! 

Hvad nu hvis det var bevidst? Var det forskellige jobs, hvor du lærte noget nyt hver gang? Eksempelvis kunne man jo prale med til en jobsamtale at man har haft forskellige jobs i forskellige stillinger for at lære om hvordan de forskellige dele af en virksomhed fungerer. Det var nødvendigt for dig at forstå det for at kunne udføre dit job som "freelance/selvstændig" bedre - dvs. forstå dine kunder bedre.

Det har man lidt mere respekt for, end hvis du dukker hovedet og siger at du er en fiasko...

-giver det mening?

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 21. Aug 06
Fra  WebSafe Skrevet kl. 11:28

Tak for jeres svar!

Jeg er faktisk en smule flov over mit indlæg - fordi det er et ustruktureret og ikke særlig konstruktivt fløjt fra sikkerhedsventilen. Men ok, det havde jeg brug for, og jeres empatiske svar falder på et tørt sted. Tak.

Og nu over til det konstruktive og strukturerede : min faglige kompetence er smal, fordi jeg arbejdede med meteorologi og flyveplanlægning i Billund Lufthavn. Det er ikke det mest efterspurgte fagområde, med mindre man er uddannet som pilot eller meteorolog, og det er jeg ikke. Jeg læste datamatiker fra 90-93 men stoppede efter 4. semester pga. alvorlig sygdom. 

Og hvad kan jeg så tilbyde en arbejdsgiver i dag?

Jeg er sund og rask og i god form! Motionerer dagligt med jogging, cykling og lidt vægttræning. Men jeg har nogle gamle skader, som bryder op, hvis jeg ikke passer lidt på. Det er bl.a. discusprolaps, tennisalbue og dårligt blodomløb i benene. Det giver ingen problemer i hverdagen og jeg kan sagtens lave hårdt fysisk arbejde i timevis, men jeg kan ikke stå/gå på et betongulv hele dagen eller lave ensidigt gentaget tungt arbejde. 

Jeg har truckcertifikat og stort kørekort, er 'handy-mand' og jeg taler/skriver engelsk.

Mens jeg har gået ledig har jeg arbejdet en hel del med HTML/CSS, php/mySQL, Joomla og lidt AJAX. Jeg har bl.a. lavet http://www.wordgame.dk - du kan logge ind med user: 'amino' og pw: 'aminoven' hvis du vil se dig lidt omkring. Der er bl.a. en del tidstro opdatering via AJAX.

Jeg har også været i IT-relevant 4-ugers praktik flere gange og kan fremvise nogle udmærkede anbefalinger!

Mht. mit CV - jeg skriver ikke 'fiaskoer' på! Jeg skriver erfaringer! Men den er lidt svær at dreje til noget positivt, når en måske kommende arbejdsgiver spørger ind til hvorfor de seneste 5 jobs var af kort varighed. Jeg har prøvet med "for at bevare dagpengeretten indtil der blev et job ledigt hos dig" - men den fængede ikke ... Skype-Angry

Det korte af det lange er, at jeg gerne vil tjene min egen løn! Som ansat, freelancer eller selvstændig. Gerne hjemmefra, og gerne indenfor en rimelig køreafstand. Jeg flytter også gerne om nogle måneder, hvis det viser sig at være et stabilt job. Evt. praktik eller løntilskud, hvis du gerne vil se mig lidt an.

CV og kontaktoplysninger fremsendes gerne, hvis der er interesse ...?

Tilmeldt 21. Aug 06
Fra  WebSafe Skrevet kl. 13:10

Jeg glemte lige at sige ... at jeg også kan gå på vandet!

.

.

.

.

.

.

.

.

Bare det er koldt nok Skype-Giggle

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)