Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er en af dem der 'ikke gider at arbejde'!

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er IT uddannet og blev arbejdsløs i 2003 som 47-årig.

Desværre bor jeg i Udkantsdanmark og har en ret smal faglig kompetence, så jeg har ikke kunnet finde et nyt, varigt job. Efteruddannelse havde været det rigtige, men jobcenterets retningslinier er 'i job hurtigst muligt', og SU var not-an-option for en prioritetsbestyrer med hund og børn.

Nu har jeg efterhånden søgt over 1.000 stillinger - og det har resulteret i 6 jobs som ufaglært af op til 6 måneders varighed, hver gang afsluttet af en længerevarende sygemelding, fordi jeg ikke har fysikken til at stå på et betongulv og løfte kasser hele dagen. 

Men der er ikke tale om arbejdsskade, nedslidning eller kronisk sygdom, jeg blir jo rask igen efter nogle måneders sygemelding! Og jeg er hver gang kommet i arbejde igen 'hurtigst muligt'.

Desværre står alle fiaskoerne på CV'et, så nu er der også lukket for job som ufaglært. Dagpengeretten er ved at være brugt op, og der er kun kontanthjælp tilbage.

Måske har du et godt råd?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:10

Peter Hansen:

Jeg er IT uddannet og blev arbejdsløs i 2003 som 47-årig.

Desværre bor jeg i Udkantsdanmark og har en ret smal faglig kompetence, så jeg har ikke kunnet finde et nyt, varigt job. Efteruddannelse havde været det rigtige, men jobcenterets retningslinier er 'i job hurtigst muligt', og SU var not-an-option for en prioritetsbestyrer med hund og børn.

Nu har jeg efterhånden søgt over 1.000 stillinger - og det har resulteret i 6 jobs som ufaglært af op til 6 måneders varighed, hver gang afsluttet af en længerevarende sygemelding, fordi jeg ikke har fysikken til at stå på et betongulv og løfte kasser hele dagen.