Nu ved jeg ikke rigtig om den holder. Men nu hvor i alligevel ikke er på talefod, så ville jeg enten smutte ind forbi og tage en personlig snak med chefen / ejeren, og forkalere situationen. Hvis han ikke ændre sine priser igen, vil han blive anmeldt til skat for svindel. Jeg tror alligevel godt den kan reddes, ved blot at snakke med dem. Jeg tror det er de færreste, der ønsker skat på nakken.
Dog skal det siges, at jeg ingen erfaring har med dette overhovedet, men blot noget jeg selv ville have gjort. Du kunne også evt. sende dem en besked.
Jeg håber det lykkes for din forretning at komme op igen.
Martin
skal måske overvejes vis skat har været forbi og det oplyser skat jo ikke oplyser de har været forbi
Vis de skat har været forbi og ikke fundet noget der strider mod loven vil de jo kunne se du er presset og de vil selvfølgelige derfor forsættet med de lavere priser måske sættet den ned under markedspris for du ved ikke om de har 1 million i kapital at tage af og vis de ser ved at være eneste de hurtigt kan tjene ind et par millioner ved at skubbe en konkurrent ud for hvad sker når du væk de sætter priser op og måske et par % mere end før de vil derved have hele byen som markedet og de par enkel % i måske flere år frem over derved kan de tjene mange gange ind det underskud de kørte for at presse dig ud ad markedet
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Jeg ville helt sikkert undgå en direkte konfrontation. Gør det evt. til et lokalpolitisk emne, eller gå igennem din lokale skatte-afdeling. Duk evt. personligt op.
Jeg kan ikke anbefale dig at tage en konfrontation om dette emne og du må heller ikke tro at Skat alene stoler på de oplysninger du kommer med da det jo er stærke sager at nedlægge påstand om at der svindles!
Jeg kan heller ikke rigtigt lide tanken om at vi skal anmelde hinanden til skat, men måske det er nødvendigt efterhånden som der bliver flere og flere af disse sager.
Jeg vil derimod anbefale dig at tage det op i jeres lokal handelsforening og lad dem se på sagen og evt. lade dem kontakte de butikker der ligger med priser under dagspriserne.
Du får kun flere problemer ved at gå hårdt frem her!
Du kunne evt. i 2 uger køre med priser der ligger langt under og så fortælle dine kunder hvorfor når de kommer i din butik.
Således at du måske får mulighed for en dialog med kunderne om det uhensigtsmæssige i at der køres priskrig - kunderne ved at det kan ende med at de ikke har den lokale butik på sigt.
Nu ved jeg ikke rigtig om den holder. Men nu hvor i alligevel ikke er på talefod, så ville jeg enten smutte ind forbi og tage en personlig snak med chefen / ejeren, og forkalere situationen. Hvis han ikke ændre sine priser igen, vil han blive anmeldt til skat for svindel. Jeg tror alligevel godt den kan reddes, ved blot at snakke med dem. Jeg tror det er de færreste, der ønsker skat på nakken.
Dog skal det siges, at jeg ingen erfaring har med dette overhovedet, men blot noget jeg selv ville have gjort. Du kunne også evt. sende dem en besked.
Jeg håber det lykkes for din forretning at komme op igen.
Martin
Man skal også lige være påpasselig med det, da man jo som bekendt ikke må lave prisaftaler, så hvis du henvender dig til konkurrenten og i fælles fastsætter et pris er det ulovligt.
Jeg kan godt se hvor irriterende det kan være, at konkurrenter snyder og derfor får en unfair fordel. Min forældres forretning har også sådan nogle konkurrenter, hvor man tænker "de kan da umuligt tjene med de priser, hvis de ikke snyder på den ene eller anden måde".
Efterhånden har vi valgt at fokusere på vores eget forretning og holde en høj kvalitets-niveau, samt bestræber os på at gøre vores bedste når vi servicerer vores kunder.
Så selvom det kan være irriterende med den unfair konkurrence, så bør du prøve at se bort fra det og bruge din energi på at tiltrække kunder på andre områder end lige netop prisen.
Kære alle søde Aminoer der har bidraget med gode råd og tips,
Generelt vil jeg sige at jeg har en ok kontakt til SKAT, kender selvfølgelig godt det der med at man kan bruge 10 år og en madpakke før man får et kvalificeret svar - Men overordnet synes jeg at der er meget hjælp at hente. Det var også derfor jeg blev så overrasket over at de ikke kan gøre noget for at hjælpe mig i denne sag.
Som jeg har skrevet før er jeg 100% sikker på at der er hold i mine anklager. Jeg kan ikke lide at beskrive det nærmere her, men jeg kunne ikke drømme om at gøre så meget ud af en sag hvis jeg var i tvivl om hvorvidt jeg havde ret.
Jeg er helt med på at det altid vil være en sag mellem min konkurrent og SKAT og at jeg selvfølgelig ikke vil få at vide OM de har tjekket min konkurrent og hvad udfaldet ville være. Men da min konkurrent ikke har ændret på nogle forhold er jeg sikker på at de stadig bruger samme ulovlige metoder. Jeg kan selvfølgelig også godt forstå at SKAT er påpasselige med ikke at tage anklager fra konkurrenter for gode varer, men jeg har flere gange fortalt dem i detaljer hvad der foregår og hver gang giver de mig ret i at det er ulovligt.
Derfor kan jeg simplethen ikke forstå at de vil lade en virksomhed der snyder snyder alvorligt med afgifterne ødelægge en ellers sund virksomhed som tilfører samfundet penge og arbejdspladser. Er det virkelig det alle mine skattepenge går til?!
Jeg har heldigvis fået kontakt til en journalist som måske kan hjælpe mig med at få belyst emnet i et relevant medie - det er jo meget oppe i tiden at de små virksomheder skal have det lettere. Derudover synes jeg at det var en rigtig god idé at forsøge at gøre det til et lokalpolitisk emne, så nu vil jeg prøve at finde ud af hvilken lokalpolitiker jeg kan kontakte. Og faktisk ville det nok heller ikke være dårligt at møde personligt op i mit skattecenter og forsøge at forklare dem sagens alvor igen igen igen.
Til sidst vil jeg også lige tilføje at "tænkstort" har helt ret i at det er vigtigt at koncentrere sig om sin egen forretning og sørge for at holde kvalitetsniveau'et. Det har vi netop også gjort for jeg ved hvor vigtigt det er at kunder føler sig godt behandlet. Jeg får faktisk også tit at vide fra kunderne at de er meget glade for den gode kundeservice de får hos os. Nogle få kommenterer at vi er dyrere end konkurrenten, men at min butik også er meget rarere at være i så de foretrækker os. (Men jeg ved jo også at jeg har mistet den kundegruppe som kun tænker på prisen, og det er jo en del i disse tider) - Og somme tider fortæller kunderne endda at de lige har været ovre hos min konkurrent og at de har haft en dårlig oplevelse. Så kundeservice er helt sikkert en topprioritet hos os, når vi nu ikke længere kan konkurrere på prisen med de ulige vilkår der hersker.
Så mange mange tak for alle jeres input so far :-)