Jeg ønsker, at høre om der er nogen der synes om flg. ide og om det er muligt i praksis. Min ide går ud på, at lave en hjemmeside, der fungere som en online spilleragent for fodboldspillere i hele Europa/verden. Konceptet er groft sagt, som en dating.dk hjemmeside men med profiler af fodboldspillere. Fodboldspillerne laver deres profil og klubberne kan så gå ind og finde den spiller de ønsker. Hjemmesiden er en slags formidling mellem spiller og klub. Hjemmesiden springer simpelthen over det led der nu til dags kaldes for en fodboldagent. Jeg har i dag talt med 3 spillere, der er mine kammerater fra bl.a. FCK, OB og Lyngby.. alle 3 synes det kunne være en god ide da de i så fald kan få et større netværk og de skal ikke betale overprocenter til en el. anden grådig spilleragent, som det er nu. Hjemmesiden bliver godkendt, som officiel fifa-agent Hvad synes folk?? |
Det tror jeg ikke på kan lykkedes i praksis.
En agent laver forhåbentlig en masse opsøgende salgsarbejde, sørger for en masse praktiske ting, og forhandler sandsynligvis også løn og vilkår. osv
Det kan et website ikke gøre.
Men det er da klart at hvis du kan få spillere som Messi, Ronaldo eller de lidt mindre som Rommedahl, Oscar Wendt osv. i din base, altså spillere der mere eller mindre sælger sig selv, så er den jo god nok.
Hvis det ikke er spillere i den kaliber, tror jeg ikke på at det vil kunne blive en succes.
Det er den meget korte version. Den lange er en masse andet kedeligt om relationer osv. osv. men med samme resultat: Det kan næppe lade sig gøre :o)