Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af online spilleragent for fx. fodboldspillere

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ønsker, at høre om der er nogen der synes om flg. ide og om det er muligt i praksis.

Min ide går ud på, at lave en hjemmeside, der fungere som en online spilleragent for fodboldspillere i hele Europa/verden.

Konceptet er groft sagt, som en dating.dk hjemmeside men med profiler af fodboldspillere.

Fodboldspillerne laver deres profil og klubberne kan så gå ind og finde den spiller de ønsker. Hjemmesiden er en slags formidling mellem spiller og klub. Hjemmesiden springer simpelthen over det led der nu til dags kaldes for en fodboldagent.

Jeg har i dag talt med 3 spillere, der er mine kammerater fra bl.a. FCK, OB og Lyngby.. alle 3 synes det kunne være en god ide da de i så fald kan få et større netværk og de skal ikke betale overprocenter til en el. anden grådig spilleragent, som det er nu.

Hjemmesiden bliver godkendt, som officiel fifa-agent

Hvad synes folk??

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:54

Det tror jeg ikke på kan lykkedes i praksis.

En agent laver forhåbentlig en masse opsøgende salgsarbejde, sørger for en masse praktiske ting, og forhandler sandsynligvis også løn og vilkår. osv

Det kan et website ikke gøre.

Men det er da klart at hvis du kan få spillere som Messi, Ronaldo eller de lidt mindre som Rommedahl, Oscar Wendt osv. i din base, altså spillere der mere eller mindre sælger sig selv, så er den jo god nok.

Hvis det ikke er spillere i den kaliber, tror jeg ikke på at det vil kunne blive en succes.

Det er den meget korte version. Den lange er en masse andet kedeligt om relationer osv. osv. men med samme resultat: Det kan næppe lade sig gøre :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 16:08

Er jeg ret sikker på eksisterer, eller har eksisteret. Har i hvertefald set et udenlandsk site som lavede noget lign for nogle år siden - Men Google vil ikke finde det.

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 19:25

Jeg tror ikke du kan få hjemmesiden godkendt som officiel fifa-agent, da det kræver en masse uddannelse osv.

Jeg har tidligere selv tænkt tanken om noget lignende, men det var for spillere og klubber i lavere rækker, så de kan finde hinanden. Jeg tvivler på det kan lade sig gøre med professionelle spillere.

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 20:38

Hej Morten,

Deler din holdning, men måske vi i fællesskab kunne drøfte din egen ide som jeg selv syntes kan være fremragende....

mvh

Ken Jeppesen

Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:46

Fin ide.

Men fandt dette lille "regelsæt" på DBU's hjemmeside:

"Kun privatpersoner kan søge licens. Selskaber eller organisationer kan således ikke opnå licens som spilleragent. "

Fra Odense
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 22:14

MortenPedersen:
Jeg har tidligere selv tænkt tanken om noget lignende, men det var for spillere og klubber i lavere rækker, så de kan finde hinanden. Jeg tvivler på det kan lade sig gøre med professionelle spillere.

Enig - tror kun det kan lade sig gøres i lavere rækker. Kender andre sportsgrene, hvor sådanne hjemmesider eksisterer, men det er kun på semi-professionelt niveau. 

Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 09:30

kjeppe:

Hej Morten,

Deler din holdning, men måske vi i fællesskab kunne drøfte din egen ide som jeg selv syntes kan være fremragende....

mvh

Ken Jeppesen

Du er velkommen til at skrive en besked til mig, og det er andre med samme idé selvfølgelig også.

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:41

Tror ikke på dit projekt. Agenterne spiller en væsentlig rolle i sportens verden om man vil det eller ej, og de har brugt langt tid på at opbygge deres netværk og troværdighed. For at det projektet skal lykkes kræver det spillere i høj høj klasse, og jeg tror ikke de er villige til at satse på at blive solgt gennem en online agent.

En agents arbejde er også at få spilleren til at føle sig tilpas og holde sig opdateret på spillerens situation, her er et personligt forhold vigtigt da det giver tryghed for spilleren. Dit projekt kan evt. henvende sig til lavere rangerende klubber og spillere på et semi-professionelt niveau, men også det tror jeg bliver svært. Kender siden Players Transfer men tvivler på der er den store omsætning.

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 13:01

Jeg er da også en privatperson, der bare laver en online hjemmeside agent ??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)