Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønmodtager og iværksætter på samme tid

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Brøndby
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Codepoint Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Er der nogle af Jer der er lønmodtagere om dagen og iværksættere når i kommer hjem?
I så fald, hvordan håndterer i det med hensyn til opgaver for kunder?

Konkret står jeg i den situation, at jeg er havnet i det fedeste job... MEN, min tid som små iværksætter, spøger i form af et hav af egne projekter (hobby projekter) og gamle kunder der vender tilbage og vil have lavet mere.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal håndterer det, da jeg på den ene side ikke ønsker at kaste mig ud i større iværksætter projekter pt., men på den anden side, så vil den seneste forespørgsel fra en gammel kunde, kunne give mig cash på bundlinjen, til at realisere et andet projekt jeg har kørende (et af mine hobby projekter).

Hvad er Jeres erfaringer med denne slags fler jobberi og hvordan har i håndteret det over for kunderne?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 10:34

Hej Claus

Har du tjekket din nuværende ansættelseskontrakt for om du over5hoved har lov til at have andet arbejde eller være selvstændig ved siden af dit normale arbejde.

Mvh

Ravn

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 10:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Claus

Jeg synes at det er rigtigt godt, at du stiller spørgsmålet. For ja, hvordan takler man lige den, når der kun er 24 timer på et døgn.

Nu sidder jeg ikke med et kæmpe Iværksætter-projekt pt. men arbejder der hen ad :)

Men mit råd er følgende:

1: Mærk efter, hvor meget du kan klare. Kast endelig ikke for mange bolde op i luften, som du senere hen ikke kan gribe igen.

2: Snak med dine nærmeste om dine tanker/planer. De er lige så meget en del af det du foretager dig. Du er nødt til at indse, at du kan IKKE være alle steder på en gang.

3: Pas på dig selv. Siger du ja til for meget, risikere du at gå ned med stress. Stress er noget forbandet noget, og kommer snigende som en tyv om natten. Man har tendens til at benægte at man har fået stress.

Konklusion:

Gør som du gør nu, spørg folk til råds. Men i mine øjne, bør det være din familie og dine venner du skal lytte mest til.

Jeg håber ikke at jeg har taget modet fra dig. Jeg ved bare hvordan det er at ville det hele. Jeg har haft et arbejde, hvor jeg let brugte 60 timer om ugen. Jeg skal hilse at sige, at min familie brød sig bestemt ikke om det. Nu arbejder jeg ganske normalt 37 timer. Men jeg har så også lige fået en lille dreng, så mine prioriteter blev ændret fra den ene dag til den anden.

Mvh. Daniel
Fra Haderslev
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:59

Jeg sidder i samme situation som dig.

Jeg har et fuldtidsjob (37 timer) som bygningskonstruktør, som jeg i øvrigt er glad for. Ved siden af er jeg p.t. igang med at starte en webshop op, hvor jeg vil sælge dyreartikler.
Jeg forventer ikke, at jeg kan leve af det fra dag et, men forventer naturligvis, at jeg kan tjene penge på det - især hvis jeg kobler det sammen med mine andre idéer. 
Måske kan det med tiden tjene et halvt jobs løn ind, så jeg dermed kan gå på nedsat tid.  

Jeg vælger at skrive på hjemmesiden, at folk kan kontakte mig telefonisk om aftenen fra 16-21 - om dagen kan de sende en mail, og er jeg online på siden (har online chat-funktion), så kan de kontakte mig der.

Ang. kontrakten - så er det da noget jeg selv lige vil tjekke op på.

Venlig hilsen Suzan Schmidt 
PrimaPet.dk - Kvalitetsprodukter valgt med omtanke til dit kæledyr

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 11:00

Ja.. det har jeg gjort nu i mange år.

Før hen i tiden, da jeg var bare mig selv, var det ikke noget problem. Det er bare at arbejde på fuld tid når man kommer hjem fra arbejde. Men nu når man har familie og børn, må man tænke sig lidt mere om.

Kunderne kunne jeg altid fortælle dem om situationen og evt. møder kunne vi altid afholde efter kl. 16.00 eller endda i weekenden.

Hvis det er absolut nødvendigt med et møde i arbejdstiden, så tog jeg en fridag fra arbejde.

Du skal virkelig passe godt på med at sige ja til alt og i længere perioder.

Som også er nævnt tidligere skal du også være opmærksomme på din kontrakt og om du overhovedet må foretage dig noget ved siden af dit job. Som regl er der kun en begrænsning, hvis det er en konkurerende virksomhed du har.

Held og lykke.

Fra odense
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:00

Tja, jeg er i den samme situation- lønmodtager om dagen, enkeltmandsvirks. om aften/ natten :-o

Jeg arbejder på, at min virksomhed skal køre.... og jeg har 3 børn- derfra tvillinger under 1 år, men det kan gøres, alt efter hvor meget du gerne vil det ene eller det andet!

Prioritær!!! Everything´s got it´s price:-o

www.babyjungle.dk - Lækkert babytøj, sko, møbler - alt det, du ikke kan undvære!

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 11:00

Jeg gør det selv, kilden er planlægning.

Du skal lige tjekke op på din ansættelseskontrakt. Som udgangspunkt (i hvertfald hvis du lavet software, eller it af en slags) så ejer din arbejdsgiver det du laver, også selv om det er i din fritid du laver det. Du skal have det eksplicit beskrevet at du har lov til at lave det i din fritid og du selv har rettighederne til det du laver.

Det sværeste er at møde kunder i løbet af dagen, det kan stort set ikke lade sig gøre. Det sorterer også mange kunder fra. Jeg styrer det meste via mails - det kan kun lade sig gøre med "gamle" kunder der kender en.

For samtidig at have familien til at hænge sammen gør jeg det at jeg har dedikerede aftner i løbet af ugen, hvor jeg har frit spil (fx. torsdag og søndag). Her arbejder jeg på alle projekterne. Det gør at jeg kan være nærværende for familien de andre aftner da jeg ved hvornår jeg kan arbejde og kan planlægge min tid ud fra det. 

Det fungerer for mig...

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 11:08
czechchic1:

Prioritær!!! Everything´s got it´s price:-o

Jo jo, men i mine øjne er det mit eget helbred samt min familie, LANGT mere værd end at skulle forsøge at tjene et par kroner, på et Iværksætter-projekt.

Jeg synes bestemt ikke at man prissætte sit helbred samt familie!!!
Fra Brøndby
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Codepoint Skrevet kl. 11:13

Tak for de mange svar!

Med hensyn til kontrakt, så Ja, jeg arbejder inden for IT branchen "professionelt" og mit sidefirma er naturligvis også IT baseret (dog ikke konkurrerende). Der ER taget højde for det i kontrakten, og det var noget vi snakkede om da jeg blev ansat.

Mit største issue er det med, hvordan man tackler det over for kunden som har bedt om et tilbud på opgaven..

Endnu engang, tak for de gode input.. Det giver lidt stof til eftertanke.

Fra odense
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:25

@ Daniel- selvfølgelig!! Det hele skal gå op, hvis man vil, jeg mente med mit indlæg, at hvis man vil, kan man godt, men man er nød til at prioritere- jeg er nemlig KVINDEN i denne familie- og ja, familien er forrest i køen :-)))

www.babyjungle.dk - Lækkert babytøj, sko, møbler - alt det, du ikke kan undvære!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)