Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissætning af service

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

Jeg har i længere tid arbejdet på et større internet serviceselskab, og nu ser det endelig ud til at det bliver til noget. Der skal nemlig investeres en del penge i udvikling af systemet.

Mit spørgsmål ligger dog i en anden boldgade. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal prissætte servicen. I starten var prisen 9 kr. pr. medlem i en gruppe (man betalte pr. gruppe, dvs. 90 kr. hvis man var 10).

Jeg har dog snakket med min bror om dette, og vi kom frem til en ny måde at prissætte på:

1-9: 99 kr.
10-19: 199 kr.
20-29: 299 kr.
osv.

På den måde kan jeg øge indtjeningen på de mindre grupper. En gruppe på 10 betalte før 90 kr., men betaler nu 199 kr.

Jeg er bare dog i tvivl om det vil skræmme nogle kunder væk, at prisen er opbygget som den er.

På forhånd tak

Jeppe

Fra Holbæk
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 8
Fra  Backoffice ApS Louis & Ludvig - Fransk landstil Skrevet kl. 10:28

Hej Jeppe

Nu er jeg ikke helt klar over, hvad det er for grupper som betaler for hvad, men jeg prøver alligevel med lidt feedback.

Din nye prismodel er god nok. Den giver kunden/gruppen et klar billede af, hvad det koster og det øger din omsætning som du selv er inde på.

Du kunne evt. nedsætte prisen for større grupper. Fx de 199 ændres til 189 og de 299 ændres til 279 osv.

Det virker bedre og vil stadig holde din omsætning over end ved enkeltprisen på de 9 kr.

Håber du kan bruge det.

Mange hilsner

Dorthe

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:36

Hej Dorthe

Det var slet ikke nogen tosset idé du kom med der :-)
Det virker også mere professionelt at gøre det på den måde.

Mange tak :)

//Jeppe

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)