Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsret

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Hvordan er det reglerne forholder sig med ophavsret til billeder? Hvis jeg henter et billede fra nettet uden at have fået tilladelsen fra hjemmesiden, er det så lovligt hvis jeg ændre billedet dvs. ændre farver og vinkel osv? eller?

Med venlig hilsen

Mykremin

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:58

Mykremin:

Hej alle!

Hvordan er det reglerne forholder sig med ophavsret til billeder? Hvis jeg henter et billede fra nettet uden at have fået tilladelsen fra hjemmesiden, er det så lovligt hvis jeg ændre billedet dvs. ændre farver og vinkel osv? eller?

Med venlig hilsen

Mykremin

Nej - selvfølgelig er det ikke lovligt. Medmindre du finder en hjemmeside, hvor det udtrykkeligt står, at du må bruge billederne frit, gælder det, at du IKKE må. Og der er INGEN krav om, at der skal stå copyright eller andet på sitet.

Tilmeldt 21. Aug 11
Skrevet kl. 20:17

hmmm okay, ja det kan jeg godt se!

Jeg fik bare vide fra en ven, at hvis man ændre billedet så gælder reglen ikke eller noget men var selv i tvivl om det...

Men forresten, hvis jeg så får tilladelser fra en side om at bruge deres billeder, hvordan skal jeg så sikre mig at andre ikke bruger det?

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 20:29

Mykremin:

hmmm okay, ja det kan jeg godt se!

Jeg fik bare vide fra en ven, at hvis man ændre billedet så gælder reglen ikke eller noget men var selv i tvivl om det...

Men forresten, hvis jeg så får tilladelser fra en side om at bruge deres billeder, hvordan skal jeg så sikre mig at andre ikke bruger det?

Det kan du ikke. 

Men hvis du opdager folk der snupper dine billeder, kan du komme efter dem. / det er så ikke dit billede selvom du får lov til at bruge deres billeder. Højst sandsynligvis får du bare brugsret, dvs. du stadig ikke ejer billedet, selvom du ændre i det. Men du har ret til at bruge det, dog ej vidergive, sælge etc. Det aftales individuelt. 

Tilmeldt 21. Aug 11
Skrevet kl. 20:34

Helt i orden...

Hmm ja det er bare lidt det der er svært, det med at hvordan jeg skal opdage hvis andre snupper billeder fra min hjemmeside som jeg måske har betalt for at anvende .

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 22:01

Mykremin:

Helt i orden...

Hmm ja det er bare lidt det der er svært, det med at hvordan jeg skal opdage hvis andre snupper billeder fra min hjemmeside som jeg måske har betalt for at anvende .

Ja men sådan er der så meget.

Det skal du ikke bruge så meget energi på, det er bare med at komme i gang, og tage den derfra hvis du så finder nogle.

Tilmeldt 21. Aug 11
Skrevet kl. 00:55

Hvis jeg tilgengæld finder billeder på nettet, hvor der ikke står noget om copyright eller nogen der overhovedet har noget at gøre med ophavsret og at man ikke må tage billederne må jeg så gerne tage billedet????

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:25

Mykremin:

Hvis jeg tilgengæld finder billeder på nettet, hvor der ikke står noget om copyright eller nogen der overhovedet har noget at gøre med ophavsret og at man ikke må tage billederne må jeg så gerne tage billedet????

Det svarede jeg dig jo på tidligere: Nej det må du ikke. Du må kun benytte dem, hvis der udtrykkeligt står, at du må - eller hvis du får tilladelse til det af ejeren. Så ukomplicerede er reglerne faktisk.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)