Jeg har gode erfaringer med hetzner.de og ja det er meget billigere, hvilket gør det muligt at give kunderne en meget bedre pris. |
Erfaringer med ML Hosting?
Stor tak til Jer alle :D Mvh. Daniel |
Da jeg i sin tid oprettede denne tråd. Anede jeg ikke hvad jeg skulle vælge. Nu har jeg haft ML Hosting i et år og min konklusion er følgende: |
Vil blot lige bemærke at det desværre er lang mere kompliceret end ovenstående. Latency på internettet er IKKE blot pr. fil, men pr. TCP-pakke. En 'data-pakke' er typisk fragmenteret data på 1 - 3 KB, og det har altså ikke noget med filstørrelser at gøre. Fragmenteringen af datatrafikken foregår i IP protokol stakken og dette kan du ikke se i Firebug. 100MB vil altså ca. kræve 50.000 TCP pakker, alle med hver sin latency. Og hertil skal lægges at trafikken er asynkron, så det at udregne latency's betydning er ganske kompleks. Det er rigtig nok som du skriver at der ligeledes initieres ny asynkron forbindelse for hver fil der skal overføres. Og jo færre filer jo hurtigere. Latency har dog almindeligvis kun en marginal betydning. I øvrigt er langt flere forhold der påvirker Latency end den fysiske afstand mellem server og klient. Data-buffers i routere, antal af routere. Blot en bemærkning om at det desværre ikke er så enkelt at sige om det er en god ide hastighedsmæssigt at have sin webserver fysisk tæt på clienten. Ja ja det var meget nørdesnak... Håber ikke i blev alt for forvirret. Har selv ML-hosting og er super tilfreds. Også nu hvor de har flyttet deres hosting til Holland. |