Jeg har ledt en del efter svar, men har endnu ikke kunnet finde et præcist svar. Håber nogle herinde kan gøre mig klogere, eller pege mig i den rigtige retning. Jeg ejer idag 25% af et ApS personligt. Vi er 4 partnere (alle med 25%). 2 af os ejer vores anparter personligt, mens de 2 andre har deres andele i et holding-selskab. Den løsning fungerer såvidt fint nok, da vi endnu ikke har haft de store overskud at dele. (Vi har ingen gæld, så der er ikke den store risiko for at brænde fingrene på en konkurs, hvis det skulle ske.) Vi er dog ved at have så meget at lave, at jeg tænker på om jeg kan skrue min løsning bedre sammen. Specifikt tænker jeg på at oprette et holding-selskab, som så skal eje mine 25% af vores ApS. Det nye holding-selskab skal jo revideres osv, så der vil være nogle ekstra udgifter i forhold til "bare" at få løn.
Håber at nogle af jer kan hjælpe, eller generelt har nogle inputs til hvordan jeg optimalt skruer en løsning sammen. På forhånd tak.
|
Hej.
Kapitalen er 80k.
Du kan lave en skattefri anpartsombytning, er ikke gratis, idet der skal en reivsor indover.
Koster omkring 10-15k at lave.
MvH
Peter