For nogle måneder installerede jeg WordPress. Desværre oprettede WP en masse tabeller i den eksisterende database, og da jeg ikke bruger WP meget, vil jeg gerne have det afinstalleret. Men hvordan?
Har surfet uden held, bl.a fordi jeg fandt en supporttråd, der nævnte en folder /web, men den findes ikke.
Jeg kan sagtens slette alle WP-filer, da de findes i en WordPress-folder, og jeg kan slette alle tabeller, som WP oprettede, men er det nok? Skal jeg have fat i udbyderen også?
Det er jeg ret sikker på at din udbyder ikke vil hjælpe dig med, det er nemlig ikke normal praksis :-)
Du skal logge ind i phpMyAdmin og slette alle de tabeller der fx starter med wp_, dog vil jeg anbefale dig at tage backup før du begynder. Der gør du ved at klikke på "Eksport", lige efter du er logget ind.
Derefter skal du ind på ftp'en, som du selv nævner og slette wordpress, mappen :-)
En proces, der rundt regnet tager 5 minutter :-) - Omvendt gør det næppe nogen skade at de tabeller er der. Hvis du ønsker dem borte gør jeg det gerne for dig, hvis du sender dine loginoplysninger.