Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nr 1 og 2 på google, passer det også hos jer...?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:

Martin fra Mediamarketing var så flink lige at smide anden template op på en af mine sider, og få sat bla. All in One SEO plugin rigtigt op osv.. uden beregning.

Så fik i den forbindelse lyst til at lave et par nye tekster til siden, lige få rettet op på interne links osv.. og så sprang den lige ind foran koludabyg.dk på søgeordet tømrermester i google.

Får i samme placering.... ?

På min google er du nr. 2 :)

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 21:43

Hvis man vil se hvordan man ligger på Google uden påvirkning af login og tidligere søgning, så brug Søren Riisagers værktøj UnGoogle. Dog tager det ikke højde for Google Plus1, da det er ret komplekst at komme udenom.

Når i først har fået et fix, så bliver i afhængige af værktøjet ;)

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:46

Hej Koluda

Yes placering nummer 1. Tilykke.

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:57

webanalytiker:

Hvis man vil se hvordan man ligger på Google uden påvirkning af login og tidligere søgning, så brug Søren Riisagers værktøj UnGoogle. Dog tager det ikke højde for Google Plus1, da det er ret komplekst at komme udenom.

Når i først har fået et fix, så bliver i afhængige af værktøjet ;)

Jep, og den er hermed bookmarked...:)

Tilmeldt 16. Sep 11
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 22:14

Er det alt sammen det ene pluin der har lavet den justering så skal jeg sku også have det op, når min side starter. Tillykke med N1 on Google.

Bliv forfatter og få søgemaskineoptimering gratis. http://www.amino.dk/members/Startmedos/default.aspx 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 22:18

Ja jeg har samme resultat, flot.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:31

Startmedos:

Er det alt sammen det ene pluin der har lavet den justering så skal jeg sku også have det op, når min side starter. Tillykke med N1 on Google.

Nej, det er anden side jeg ville tjekke placeringen på, koludabyg.dk har ligget nr. 1 på tømrermester i et par måneder efterhånden.

Men min anden side lægger nummer 8 på tømrermester, men af en eller anden grund lå den højere i går og i dag, dog ikke på ungoogle.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:29

Også nr. 1 her og tillykke med det og til Martin  . Og med ifølge Google 480 lokale månedlige eksakte søgninger.

Nu kan man vel altid spørge sig selv om det nu også er det mest ”lykkelige” ? Eller kunne det lige så godt være ”tømrerfirma” med nøjagtig det samme antal søgninger, i hvert fald iflg. Google.

Eller skal disse søgeord ikke opbygget efter helt andre redskaber ? Skal der f.eks. kombineres med helt andre forhold som lokale søgninger (geografi) – kompetenceområder – m.m.

Skal det også være ”visuelt” (Google maps) m.m.

Jeg synes det er sjældent at læse noget omkring nogle overvejelser omkring analyse omkring søgeord, forbrugeradfærd m.m.

Skal jeg f.eks. med mit eget hjemme lavede stille mig bl.a. tilfreds med disse f.eks.  

”Malermester”

http://www.google.dk/#sclient=psy-ab&hl=da&rlz=1W1GGHP_da&source=hp&q=malermester&rlz=1W1GGHP_da&pbx=1&oq=malermester&aq=f&aqi=g4&aql=&gs_sm=e&gs_upl=145353l148792l2l149601l13l13l0l0l0l2l3245l4772l5.5.2.9-1l13l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=3086f924ed9bd3ff&biw=1355&bih=637

720 søgninger  og delvis nr. 2 (F)

”Malerarbejde”

http://www.google.dk/#hl=da&sugexp=gsis%2Ci18n%3Dtrue&cp=7&gs_id=q&xhr=t&q=malerarbejde&pf=p&sclient=psy-ab&site=&source=hp&rlz=1W1GGHP_da&pbx=1&oq=malerar&aq=0&aqi=g4&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=3086f924ed9bd3ff&biw=1355&bih=637

320 søgninger og nr. 4 og i Maps (A) og 2 steder.

”Malertilbud”

http://www.google.dk/#hl=da&sugexp=gsis%2Ci18n%3Dtrue&cp=11&gs_id=3n&xhr=t&q=malertilbud&pq=malermester&pf=p&sclient=psy-ab&rlz=1W1GGHP_da&source=hp&pbx=1&oq=malertilbud&aq=0&aqi=g1g-s1&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=3086f924ed9bd3ff&biw=1355&bih=637&bs=1

210 søgninger og nr. 3 og 4

”God maler”

http://www.google.dk/#sclient=psy-ab&hl=da&rlz=1W1GGHP_da&source=hp&q=god+maler&rlz=1W1GGHP_da&pbx=1&oq=god+maler&aq=f&aqi=g2&aql=&gs_sm=e&gs_upl=350132l354214l5l355163l20l20l0l0l0l6l206l2464l5.13.1l19l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=3086f924ed9bd3ff&biw=1355&bih=637

Og hvad med ”billig maler” og  ”billig og god maler” og sådan kunne der fortsættes.

Man kan jo se i Analytic hvad der søges på når de havner på ens hjemmeside. Men hvad med alle de som man går glip af ?

Men spændende er det, og vel i særdeleshed når det lykkedes, det som  man tror giver succes

Ja Risagers søgeværktøj kan være godt til rankering.  

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 12:18

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Nu kan man vel altid spørge sig selv om det nu også er det mest ”lykkelige” ? Eller kunne det lige så godt være ”tømrerfirma” med nøjagtig det samme antal søgninger, i hvert fald iflg. Google.

Selvfølgelig kunne man også optimere på tømrerfirma, som du selv skriver, så er der så mange søgeord at vælge imellem, at det kan være svært at få alle med.

Eller skal disse søgeord ikke opbygget efter helt andre redskaber ? Skal der f.eks. kombineres med helt andre forhold som lokale søgninger (geografi) – kompetenceområder – m.m.

Det har jeg selvfølgelig også gjort, men bla. Ringsted, Sorø, Sjælland, Vestsjælland, Korsør, Skælskør og Kalundborg, kræver dog en masse arbejde, og en masse tekster hvis man skal have alle kompetencer til hvert område.

Men som du også selv skriver, så stiller man sig tilfreds med feks. 5 hoved keywords, egne ville være tømrer, tømrermester, tagrenovering, renovering og tegltag, men nu jeg har ansat en murer også, så skal man jo også have murer, og diverse murer kompetencer med henover, så bliver det lige pludselig også et væsentligt større arbejde.

Men alligevel så er der vel 30-50 søgeord hvor man lægger nummer 1 også, på kombineret søgninger, og på søgeord som man måske egentligt bare har med, fordi det er nemmer frugter at plukke så at sige.

Og hvad med ”billig maler” og  ”billig og god maler”

Du kender min opfattelse med at rankere godt på ordet billig, og er ikke et søgeord jeg selv ville kombinere med mine søgeord, ved godt det bliver søgt, men i mine øjne er der også ulemper ved at bruge ordet billig, som vi har snakket om.

God maler, god og dygtig maler osv..  er der meget få søgninger på i forhold til søgeordet maler, som bliver søgt 1.830.000 gange om måneden, og sjovt nok under middel konkurrence på, i forhold til malerfirma med 6.600 søgninger om måneden hvor konkurrencen er lidt større.

Specielt på maler området, bliver der også søgt med med pris, så der er rigeligt at tage fat i....:)

Man kan jo se i Analytic hvad der søges på når de havner på ens hjemmeside. Men hvad med alle de som man går glip af ?

Selvfølgelig er Analytic her et uundværligt stykke værktøj, og kan vise hvad folkene klikker på, og hvad siden bliver vist af, men det kan selvfølgelig ikke fortælle dig alle de søgeord du ikke bliver fundet på.

Jeg havde sidste måned 6831 besøg, 76,4% var organiske søgninger og det er faktisk KPK vinduer og døre, der har givet flest kliks, søgeordet tømrer er det 5 mest besøgt søgeord og nok også det mest relevante søgeord for undertegnet jo, og det mest interessante her er faktisk at de i gennemsnit tilbringer hele 3.59 minutter på hjemmesiden, dvs. at hjemmesiden da holder potentielle kunder på hjemmesiden, på et mine vigtigste søgeord.

Og dem der søger Koluda byg direkte bruger i gennemsnit 4.57 minutter på hjemmesiden, så kan nemt være potentielle kunder, da tjekker firmaet ud, referencer osv...

Det er altid godt at hive trafik over på siden, men den skal også gerne konventere, og jo længere tid man holder dem på hjemmesiden, jo større chancen er der også for det bliver til en henvendelse.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:42

Koludabyg:
søgeordet maler, som bliver søgt 1.830.000 gange om måneden, og sjovt nok under middel konkurrence på, i forhold til malerfirma med 6.600 søgninger om måneden hvor konkurrencen er lidt større.

Nu har jeg herinde lært at man skal søge eksakt og ikke fleksibelt eller begge dele. Så falder søgeordet "maler" til 22.200 søgninger månedligt. Og "Malerfirma" til 1.300. Men ja stadig mange søgninger. Men også "pudsigt" at "billig maling" har 1.600 søgninger månedligt. Men det er ikke altid "folk" indrømmer at det er det de har søgt på - "billigt". Næsten som med menings målinger, der var også nogle der ikke ville indrømme de stemmer på DF.

Men som du selv nævner er der masser af muligheder i SEO. Der kan vi jo også konstatere at de har det svært med at nå til tops på "nøgleordet" men må bruge andre "beslægtede".

Ja der er nok og tage fat bliver aldrig færdig.

Flot gennemsnitstid på sitet. Hvad med afvisningsprocent ?

Lidt overraskende for mig, at der er mindre søgninger på f.eks. tømrer end maler.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)