Ib Abildgaard, RÅD & MAL: Nu kan man vel altid spørge sig selv om det nu også er det mest ”lykkelige” ? Eller kunne det lige så godt være ”tømrerfirma” med nøjagtig det samme antal søgninger, i hvert fald iflg. Google.
Selvfølgelig kunne man også optimere på tømrerfirma, som du selv skriver, så er der så mange søgeord at vælge imellem, at det kan være svært at få alle med.
Ib Abildgaard, RÅD & MAL: Eller skal disse søgeord ikke opbygget efter helt andre redskaber ? Skal der f.eks. kombineres med helt andre forhold som lokale søgninger (geografi) – kompetenceområder – m.m.
Det har jeg selvfølgelig også gjort, men bla. Ringsted, Sorø, Sjælland, Vestsjælland, Korsør, Skælskør og Kalundborg, kræver dog en masse arbejde, og en masse tekster hvis man skal have alle kompetencer til hvert område.
Men som du også selv skriver, så stiller man sig tilfreds med feks. 5 hoved keywords, egne ville være tømrer, tømrermester, tagrenovering, renovering og tegltag, men nu jeg har ansat en murer også, så skal man jo også have murer, og diverse murer kompetencer med henover, så bliver det lige pludselig også et væsentligt større arbejde.
Men alligevel så er der vel 30-50 søgeord hvor man lægger nummer 1 også, på kombineret søgninger, og på søgeord som man måske egentligt bare har med, fordi det er nemmer frugter at plukke så at sige.
Ib Abildgaard, RÅD & MAL: Og hvad med ”billig maler” og ”billig og god maler”
Du kender min opfattelse med at rankere godt på ordet billig, og er ikke et søgeord jeg selv ville kombinere med mine søgeord, ved godt det bliver søgt, men i mine øjne er der også ulemper ved at bruge ordet billig, som vi har snakket om.
God maler, god og dygtig maler osv.. er der meget få søgninger på i forhold til søgeordet maler, som bliver søgt 1.830.000 gange om måneden, og sjovt nok under middel konkurrence på, i forhold til malerfirma med 6.600 søgninger om måneden hvor konkurrencen er lidt større.
Specielt på maler området, bliver der også søgt med med pris, så der er rigeligt at tage fat i....:)
Ib Abildgaard, RÅD & MAL: Man kan jo se i Analytic hvad der søges på når de havner på ens hjemmeside. Men hvad med alle de som man går glip af ?
Selvfølgelig er Analytic her et uundværligt stykke værktøj, og kan vise hvad folkene klikker på, og hvad siden bliver vist af, men det kan selvfølgelig ikke fortælle dig alle de søgeord du ikke bliver fundet på.
Jeg havde sidste måned 6831 besøg, 76,4% var organiske søgninger og det er faktisk KPK vinduer og døre, der har givet flest kliks, søgeordet tømrer er det 5 mest besøgt søgeord og nok også det mest relevante søgeord for undertegnet jo, og det mest interessante her er faktisk at de i gennemsnit tilbringer hele 3.59 minutter på hjemmesiden, dvs. at hjemmesiden da holder potentielle kunder på hjemmesiden, på et mine vigtigste søgeord.
Og dem der søger Koluda byg direkte bruger i gennemsnit 4.57 minutter på hjemmesiden, så kan nemt være potentielle kunder, da tjekker firmaet ud, referencer osv...
Det er altid godt at hive trafik over på siden, men den skal også gerne konventere, og jo længere tid man holder dem på hjemmesiden, jo større chancen er der også for det bliver til en henvendelse.