Hej Emil
Hmmm... Ja der er satme meget, selv efter de 12 minutter om dagen, som forresten det sted jeg er i lære, ikke har råd til, så får hun bestemt ikke fagforeninger med på den. Udover det så bliver det sgu en dyr affære for danske virksomheder, som betyder fyringer.
Måden du skal se de 12-minutter på er som alternativ til tilbagetrækningsreformen, i stedet for at vi skal være på arbejdsmarkedet i længere tid, så skal vi arbejde mere den tid vi er der. Begge forudsætter at efterspørgelsen efter arbejdskraft er konstant, men at der bliver et hul i takt med at der er flere der går fra end kommer til arbejdsmarkedet. Begge planer betyder iøvrigt flere arbejdsløse, hvis efterspørgelsen bliver mindre.
Skatter til virksomheder, stopper vægsten, og for nogen små virksomheder betyder det at de ikke kan være konkurrence dygtige med andre virksomheder i udlandet, og bliver nødtil at lukke. Forklar mig lige det smarte i det?
Jeg har ikke hørt, at man ville sætte skatten op for virksomheder konkret. Der er en millionærskat og en bankskat, der næppe rammer nogle stakler. Der er en øget afgift på sukker og alkohol, men det er vel også de færreste virksomheder der kører på det :-) (Det kommer faktisk til at ramme CloudSprout :-)
Og hvorfor straffe almindelige husejere, de dårligst uddannede og mindst bemidlede, samt dansk erhvervsliv - De skal financere helle's fremtidsplan.
Hvordan mener du at de straffer almindelige husejere, sidst jeg hørt syntes jeg faktisk de var alt for gavmilde med boligpakker.
Jeg kan se at du har fået øje på en masse uretfærdige skatter, som jeg ikke har fået øje på. Hvis du kan påpege dem konkret, ville det i høj grad gøre mig klogere?