Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Thorning som statsminister har de talt stemmer forkert?

Side 3 ud af 19 (184 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Fuldstaendig enig, det er helt ved at gaa af sporet. Jeg er nu ikke saa bange for min biks, det skal nok gaa. Dertil synes jeg, man skal lade vaere med at komme med personangreb. Nu ved vi jo intet om, hvem der skal vaere udenrigsminister, og Villy Soevndal taler maaske ikke det bedste engelsk, men det kan der maaske rettes op paa. I et demokrati, skal man ikke fravaelges fordi sprogoeret maaske ikke er det bedste. Helles skattesag, ja, hvad med Loekkes bilagsag? saadan kan man jo blive ved. Nu har folk jo ikke stemt paa en skattesag, de har stemt paa roed blok, og da socialdemokraterne er det stoerste parti og Helle er formand, ja saa bliver hun statsminister, saadan er det og vi kan sidde her og raabe og skrige, opfoere os som smaa boernehaveboern, intet vil blive aendret foer maaske et nyt valg. Hvorfor vaere saa negativ, maaske viser det sig, der rent faktisk kommer noget godt ud af det, og for DK skal vi da haabe paa det bedste, saa vi ikke skal til at have usikkerhed igen omkring et nyt hurtigt valg, det koster ogsaa samfundet masser af penge.

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Selvom jeg er klar blå blok tilhænger, tror jeg det er godt at få noget nyt blod til regeringen, det virker som om at mange politikere 'uden at nævne navne' er blevet "halv selvfede" De kommer desuden heller ikke som det store chok, da det før er set at hver blok få "de gyldne" 10 år på tronen før der bliver vendt op og ned på regeringen, håber dog LA får en del at skulle have sagt mht. økonomi, selvom jeg tvivler stærkt.

Jeg tror desuden en masse mennesker vil blive overasket over hvor "lille" en forskel det gør at vi har fået en rød regering. folk får de til at lyde som om Danmark går under og bliver det nye Grækenland. Jeg tror Helle og rød blok vil vokse men opgaven.

btw Tillykke til alle de røde der ude.

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 11:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej.

Aktion - reaktion !

Vi fik så et "systemskifte" i går, take it or leave it,!  der er jo næsten tradition for at Danmark sadler om politisk hvert 10. år ca., i alt fald i nyere tid.

Vi har set her på Amino gennem "prøvevalgene" at iværksættere generelt hælder til blå blok og med focus på LA.. 

Trods sejr til rød blok, gik det jo ikke så dårligt. Venstre havde faktisk fremgang og LA havde et supervalg. Det kan blå-blok selvfølgelig ikke bruge til så meget når vi taler om regeringsdannelse, statsministerposten tilfalder Helle Thorning efter de demokratiske spilleregler.

Det bliver en ordentlig mundfuld for hende, at skulle slå bro over kløften mellem EL og radikale, kan det overhovedet lade sig gøre? Lykkes det er hun god, rigtig god, og det kan kun fremtiden vise.

Hvorledes ser så den kommende valgperiode ud? 

Det er lidt af et paradoks, at det første Thornong skal, er at gøre lars Løkkes politik færdig, menlig udfasning af efterlønsordningen.

Den skal vedtages som planlagt med de radikales stemmer. I bund og grund er S & SF klar over at det er det rigtigste, men kunne selvfølgelig ikke sige det højt, specielt ikke  i en valgkamp.

De radikale har gjort arbejdet, det bliver vedtaget og, vupti slipper rød blok for at skulle arbejde videre med 12 minuttersplanen, efterlønsreformen er langt mere givtig økonomisk.

Derefter kan Helle Thorning tage fat på "værdipolitikken" og undskyld mig, men dette valg har specielt været en reaktion på DF restriktionspolitik på alle områder, hårdere straffe og invandrerpolitikken. Hver gang DF skulle stemme for en finanslov så kørte de uhæmmet frem med stramninger på eksempelvis invandrerpolitikken og gjorde os til grin ude i den store verden (læs; ødelagde det ry vi DK tidligere har haft) Bla. derfor blev EL alt for stor specielt med den helt unge generation som forlanger at der igen bliver højere til loftet i Danmark.

Hvorledes ser det "politiske landskab" så ud fra i dag?

DF er blever elimineret til et almindeligt oppositionsparti - positivt

Venstre er gået frem - positivt

LA kanonvalg - positivt hvis man skal tro iværksættere

Konservative reduceret til minimum - neutralt

Enhedslisten tredobledes - positivt idet det viser .....(et vink med en vognstang til os alle om, at der er en reaktion mod tidligere tiders stramninger på feks. udlændingepolitikken fra de helt unge, som jo er dem der skal bære i fremtiden. De ønsker ikke alle mulige og umulige restriktioner trukket ned over hovedet.)

Venstre, Liberal Alliance, Radikale, Socialdemokraterne og SF kan gå hen og danne gode brede forlig, ingen tvivl om det. Den sørgelige blokpolitik den tidligere regering førte med støtte fra DF blev dens død. 

Nationaløkonomisk er der jo allermest tale om administration. Danmark har et inbyggertal på størrelse med Hamburg og er ikke en økonomisk størrelse der kan sætte store aftryk på den globale økonomi. De globale kriser kan en dansk regering, rød eller blå, jo ikke stille noget op overfor, kun administrere så vi slipper så helskindet ud af det som muligt.

Så alt i alt er jeg bedre tilpas i dag end i går. Midten af dansk politik kan igen mødes og indgå forlig uden et veto fra en yderliggående fløj - den er vi bedre tjent uden.

Ingen grund til at miste modet og ikke tro på fremtiden, overhovedet ikke.

mvh Sören

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:39

Neeeeej-da:

hvad er en iværksætter passion?

En der bare bliver og har vild vilje det skal lykkes og har noget vil videre formidle , man tænker ikke første på penge , men budskab og i sidste ende det giver også meste for man kan bare blive ved for man brænder for det og det der giver penge i sidste ende

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:50

AfilliatePro:
Husk lige på det er Danmarks befolkning de har valgt at vi skal have en rød regering denne gang. Uanset om man er enig eller ej, så er det demokratiet der har talt.

Nu er det altså kun LIDT over halvdelen af Danmarks befolkning som ønsker en rød regering!

Havde Barfod ikke klovnet i det, havde vi stadig haft en borgerlig regering!!!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:55

Dommeren:
Havde Barfod ikke klovnet i det, havde vi stadig haft en borgerlig regering!!!

Hvis vi nu skal være lidt retfærdige. Lars Barfoed overtog jo den synkende skude efter en Lene Espersen, der på grund af stædighed desværre startede nedturen for K.

At så Lars Barfoed måske ikke er den fødte agitator er så en anden side...

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 12:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Hvis man allerede her dagen efter overvejer at lukke sin forretning er det måske en meget god ide. Det kan da umuligt være en særlig god forretning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06

Barfods flirten med de radigale var del ikke lige valgkampens mest begavede træk. Ærligt ment af dem, og protest mod DF - ikke som regeringspartner men som nu direkte modstander - men taktisk smart - og en vindersag var det vel lige knapt.

Han får lov at blive, fordi han er så ny, og der ikke er andre, men de konservative er i de alvorligste problemer nogensinde på lederplan, og ligger de ikke bedre til inden næste valg, så finder de en anden (guderne må vide hvem)

Hvis et enkelt parti skal være synder i regeringsskiftet, er det ikke helt skævt at pege på liste C, men når vi ikke kender bevægelserne mellem partierne, er det ren spekulation

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:10

Fuldstændig enig.Yes

Og jeg kan have mine tvivl om K nogensinde får vendt skuden igen...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:30

CharlotteR:

Hvis man allerede her dagen efter overvejer at lukke sin forretning er det måske en meget god ide. Det kan da umuligt være en særlig god forretning.

Korrekt - det er blot en sludder for en sladder.

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 19 (184 indlæg)