Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EU betalingspåkrav

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem af Jer Aminoer kender til ovenstående??

Jeg har fået en vare fra en tysk leverandør, der ikke passer til det udstyr, det er bestilt til.

Varen er sendt retur, da det lader til, at der er taget patent på dette ekstraudstyr.

Jeg har idag pr. email modtaget EU-betalingspåkrav:

1. På en vare der ikke passer
2. På en vare, der er sendt retur

Jeg vil da ikke betale for en vare, der er værdiløs.

Jeg er også blevet spurgt om, jeg kan fremskaffe tegninger, således man kan modificere varen. Men der er ikke disse tegninger med anlægget, selvfølgelig, havde jeg nær sagt.

Johnny

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 15:53

Du bør naturligvis områende lave en skriftlig indsigelse mod betalingspåkravet såfrem du ikke kan anerkende kravet?  Har du overhoved talt med firmaet om at vare er sendt retur?

Havde firmaet garanteret dig at du kunne sende varen retur såfremt den ikke passede ? Normal er firmaet jo ikke forpligtet til at tage en vare retur uden forudgående aftale.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:39

Puf:
Jeg har idag pr. email modtaget EU-betalingspåkrav:

Prøv lige at tjekke om reglerne vedr. EU-betalingspåkrav er gældende  for Danmark. Jeg mener, at det bygger på en EU-forordning fra 2006, som gælder alle EU-lande bortset fra lige netop Danmark.

/Henrik Koudahl

Tilmeldt 24. Aug 09
Skrevet kl. 06:28

Der er lavet en skriftlig indsigelse, efter konstatering.

Leverandør har erkendt at varen ligger hos dem. De vil have information fra mig om hvordan det skal laves?. Alså print-tegning. Det ligger kun hos maskin-leverandøren.

Det ligger sådan, at jeg er ikke producent af varer af den type, "kun" sælger.

Jeg har altid betragtet leverandøren, som proff., men det er slut nu.

Det viser sig, at maskinen er patenteret, så kun OE udstyr, kan bruges!!! 

Johnny

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 10:08

Nu skiver du jo ikke noget om hvordan de forholder sig til din indsigelse.  Men i bund og grund er det jo ikke deres problem at udstyret ikke passerm, så de er i deres gode ret til at kræve betaling.

har du prøvet at ringe til leverandører for at finde en løsning?

Mvh

Ravn

Tilmeldt 24. Aug 09
Skrevet kl. 10:59

HEJ Ravn

De forholder sig sådan, at jeg skal fremskaffe dokumentation over opbygningen!!!.

Det ligger sådan, at de er en af de store producenter af udstyret, altså burde de jo sikre sig, at de har kompetence til de nye anlæg,  Dermed er det da deres problem. Udstyret er færdigbygget hos leverandøren. Derfor mener, jeg da ikke at jeg skal betale, før det virker!. Har jeg solgt noget udstyr, der ikke virker, kræver jeg ikke betaling før det virker, sådan er Danmark.

Johnny

Tilmeldt 24. Aug 09
Skrevet kl. 11:02

Hej Henrik

Du har fuldstændig ret:

Forordningen gælder mellem alle EU-lande undtagen Danmark.

Tak for input.

Johnny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02

Ravn:
så de er i deres gode ret til at kræve betaling.

Jeps - spørgsmålet er bare om det er en lovlig måde de gør på, når de har har valgt at bruge EU- betalingspåkrav.

Jeg ved ikke om Danmark siden har tilsluttet sig ordningen, men da den blev vedtaget i 2006 stod Danmark udenfor med nedenstående konsekvens:

"Da forordningen er omfattet af det danske forbehold, anses Danmark ikke for at være en medlemsstat i forhold til forordningen. Forordningen kan derfor som udgangspunkt ikke bruges af danske kreditorer i forhold til deres debitorer i andre medlemslande, eller af udenlandske kreditorer mod danske debitorer."

Kide: http://forumorientering.dk/node/4610

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)