Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler omkring SU

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg overvejer at starte egen virksomhed som negleteknikker, men er meget i tvivl om hvilke regler der gælder på området da jeg er på SU. Da jeg gerne vil bibeholde min SU og derfor ikke må tjene mere end 8.400 før skat. Gælder samme regler hvis jeg ejer en virksomhed ???

Der er også den mulighed at min kæreste står som ejer af virksomheden, men er ikke sikker på om det kunne gøre det nemmere.

MVH

Anne-Katrine

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 14:41

Gå bare i gang! Sandsynligheden du som ny selvstændig kommer op i det prisleje så hurtigt, er ikke det som statistikken siger igen og igen.

Du kan jo også bare sørge for at holde det samlede overskud nede ved at købe inventar.. Men der skal du nok lige have fat i en der ved lidt mere om regnskaber.

Jeg mener ikke at SU'en bliver et problem - det var den ikke da jeg studerede.. Ellers kan du sikkert søge lidt efter "SU Selvstændig", "SU firma", ect. og se hvad du finder!

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 14:49

Hvis du tjener for meget kan du fravælge SU nogle måneder, og så bliver dit loft for hvor meget du må tjene ved siden af SUen højere. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Andreas Linde:
Hvis du tjener for meget kan du fravælge SU nogle måneder,

Eller lade det tjente stå i dit firma og brug virksomhedsskatteordningen til at spare op i. Det koster en en foreløbig beskatning på 25% af dit overskud i firmaet, men beløbet indgår ikke i indtægsgrundlaget for din SU.

/Henrik

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 15:02

Henrik Koudahl:

Andreas Linde:

Eller lade det tjente stå i dit firma og brug virksomhedsskatteordningen til at spare op i. Det koster en en foreløbig beskatning på 25% af dit overskud i firmaet, men beløbet indgår ikke i indtægsgrundlaget for din SU.

/Henrik

Ja, den løsning kan man også bruge :=), det virkede bare som om spørgeren gerne ville bruge pengene og ikke spare op.  

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 15:06

Alt overskud du får i din virksomhed skal du betale Skat som det var normal indkomst. Dvs. max 8400 om måneden hvis du modtager SU i alle måneder. MEN jeg har hørt at man kan bede skat om at betale Skat på en anden måde, men ved ikke helt hvordan. Kontakt evt. en revisor, men jeg vil ikke anbefale dig at spørge skat om Skatteregler. Deres medarbejde har for det meste ingen forstand på reglerne. :) 

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 15:18

Tek-2518:

Alt overskud du får i din virksomhed skal du betale Skat som det var normal indkomst. Dvs. max 8400 om måneden hvis du modtager SU i alle måneder. MEN jeg har hørt at man kan bede skat om at betale Skat på en anden måde, men ved ikke helt hvordan. Kontakt evt. en revisor, men jeg vil ikke anbefale dig at spørge skat om Skatteregler. Deres medarbejde har for det meste ingen forstand på reglerne. :) 

Læs tråden inden du svarer ;) Det er allerede nævnt og hedder virksomhedsskatteordningen.

@wiggersroed - Gå du bare i gang. Det med SU'en kan du bekymre dig om, når det bliver aktuelt. Det er ikke anderledes end med et almindeligt job.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:34

Andreas Linde:

Henrik Koudahl:

Andreas Linde:

/Henrik

Ja, den løsning kan man også bruge :=), det virkede bare som om spørgeren gerne ville bruge pengene og ikke spare op.  

Det vil være det bedste at spare op i VSO, da man derved er sikker på ikke at miste sin SU, og de penge man sparer op er ens egne, som står på ens egen konto.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)