Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønsystem - Danløn eller Proløn?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har ansat en ung knægt til at sende vores varer fra GameGeeks, og står nu og skal have ansat/aflønnet ham. Vi er helt på bar grund mht. til regnskab, skat og lønsystem. Han skal arbejde 3-5 timer om ugen.

Vi har kigget lidt på danløn og proløn? Hvilket lønsystem er bedst til så simpel en opgave?

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 16:26

Jeg har selv meget få ansatte og taster dem blot ind på skats erhvervssider under e-indkomst. Det er fuldstændig gratis og det hele bliver jo regnet ud for dig. Det kræver dog lige et par forsøg at sætte sig ind i det men man kan jo ringe til skat og de hjælper dig gerne.

Alternativt kiggede jeg lige på danløn og så vidt jeg kan se koster det kun 15 kroner hver gang de skal lave en lønafregning og det må jo siges at være ret billigt da de jo så har besværet.

Men som sagt når først man er inde i skats system tager det altså også kun 5 minutter at lave en lønberegning og personligt printer jeg bare skats side og giver som lønseddel

Men det er sikkert også nemt at proppe den på et ark med eget logo hvis man ønsker

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 16:40

Jeg bruger danløn, det er nemt og når din aftaler er på plads, så trækkes alle overførelser automatisk. Det vil sige at alle overførelser til skat,feriekonto, ATP, medarbejder og hvad der ellers er, trækkes automatisk. Du skal kun lige lave lønnen i deres system, og det er super enkelt.

Deres support - Tjah de svare da samme dag, men at de så i 99% af tilfældende henviser til deres FAQ (Som ikke altid hjælper) er så en anden sag. Jeg har dog fået løst mine spørgsmål igennem deres support. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:55

Mark....ATP vel ikke?

MvH

Peter

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 18:08

Peter - Revisor:

Mark....ATP vel ikke?

Var vidst lidt for hurtig, det er tilmeldt betalingsservice og bliver ikke taget via Danløn.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:10

Peter - Revisor:

Mark....ATP vel ikke?

MvH

Peter

Den er jeg må på en lytter på. Jeg tror at der kommer en giro, altså, at man ikke selv skal gøre noget aktivt ud over danløn indberetningen for at få betalt ATP, ud over at betale den giro man får tilsendt - men 100% sikker er jeg ikke. Jeg har bogført skyldig ATP i.h.t. danløn, men har endnu det første girokort tilgode (hvilket også kan stemme periodemæssigt)

Får man giro opkrævning eller? (er tilmeldt NETS selvfølgeligt hos Danløn - så PBS var en mulighed)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 20:24
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:59

Mark MK:
Der kommer et girokort til dig, som du kan tilmelde betalingsservice
fino som ventet - 7 nov it is så

tak

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 112
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 09:07

Hej Lars,

Jeg kan se at du har brug for hjælp af løn til en ung mand. Hos Multidata har vi mulighed for at hjælpe dig med at indberette ATP, Skat, feriepenge, pension, AM bidrag. Du skal blot ringe eller maile til os med dit time antallet for medarbejderen, så klarer vi resten for dig.

Prøv at kik på dette link http://www.multidata.dk/losninger/SMV/Mit-lon-og-personalekontor Hvis du har spørgsmål kan du ringe til os på tlf 72279019.

Med Venlig hilsen

Anette Manniche

Multidata A/S

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:09

Jeg ville klart vælge DanLøn - miljøskadet - fordi jeg har brugt dem i noget tid, og det er så simpelt - desuden er de supportere altså BARE hurtige til at svare på mine dumme spørgsmål.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)