Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Byttebørs, hvad siger loven?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

En vare skal prisfastsættes på markedsvilkår Lars, så man kan ikke snyde på den måde :)

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Martin E. Jensen:

Kim Dolleris:

Bestemt en god ide! Jeg mangler virkelig en anlægsgartner at bytte med :)

Ja, her kommer næste problemstilling ind... Det er ikke alle varer/ydelser, som alle har fradragsret for. Der kan både være fuld, delvis eller ingen fradragsret hos den ene part, mens det modsatte er tilfældet hos den anden part.

Nåeh, ja, det havde jeg slet ikke tænkt på... hmm ja kan godt se at der kan være mange udfordringer med det.

Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellers spørg her: http://www.barter.dk/

De har vist arbejdet med det i mange år...

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:
En vare skal prisfastsættes på markedsvilkår Lars, så man kan ikke snyde på den måde :)

Det var nu heller ikke meningen der skulle snydes med det.

Hvis du har en PC, og jeg har et hæve/sænkebord, og begge dele har en værdi af kr. 5000,-, så er der vel ikke noget i vejen for at vi bytter og sender hinanden en faktura på kr. 5000,-?

Men vi kan selvfølgelig ikke nøjes med at lave fakturaer på kr. 100, da fakturaen skal repræsentere værdien af de varer vi "bytter" med.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg  synes det er en fin idé - og ser det ikke som et problem, at vi skal bytte fakturaer  på den reelle værdi også - hvis der  er noget jeg skal købe alligevel  - for eksempel et hjemmesidedesign  - men som jeg først har råd  til at  købe, når jeg har solgt noget skrivearbejde, så ville det da være super for mig, hvis jeg  kunne "købe" et hjemmesidedesign for x antal artikler eller hjemmesidetekster" - det  vil i  givet fald udelukkende handle om likviditet (eller mangel på samme) og på ingen  måde om at  snyde systemet.

Hvad angår, hvad  den ene  kan trække fra eller hvad  den anden  kan trække fra - ja  så skal man jo ikke bytte  sig  til noget, som man ikke gerne ville have  købt - så det er jo reelt sagen uvedkommende.

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Selvom dit aktiv er nedskrevet skattemæssigt til 0 kr., men hvis det stadig har en værdi i en uvildig handel, så er værdien af dit aktiv ikke 0 kr.

Dermed kommer gaveaspektet ind, selvom dit aktiv er nedskrevet skattemæssigt til 0 kr.

Det er lige præcis det jeg skriver? Du kan vælge at smide et aktiv ud eller give det væk hvis det er afskrevet - altså er du som "giver" ikke forpligtet til noget..

Som MODTAGER er du derimod forpligtet uanset hvad.. Enten som gave eller som en reel handel.. Og så kommer det jo i sidste ende bare ud på at finde ud af hvad man ville blive beskattet som gave og hvad man har af omkostninger ved at lave det som en handel..

Men igen vil jeg tillade mig at stille spørgsmålstegn ved hvem der skulle finde ud af at jeg ikke har smit min stol ud, men at den "tilfældigvis" er landet hos en anden privat virksomhed.. Jeg træder lidt på etikken her - men det er altså meget bøvl for at bytte en lampe for en stol.. Varer man alternativt bare ville have smidt ud..

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nick Niebling:

Martin E. Jensen:

Selvom dit aktiv er nedskrevet skattemæssigt til 0 kr., men hvis det stadig har en værdi i en uvildig handel, så er værdien af dit aktiv ikke 0 kr.

Dermed kommer gaveaspektet ind, selvom dit aktiv er nedskrevet skattemæssigt til 0 kr.

Det er lige præcis det jeg skriver? Du kan vælge at smide et aktiv ud eller give det væk hvis det er afskrevet - altså er du som "giver" ikke forpligtet til noget..

Forkert.

Du har som GIVER ikke fuld fradragsret for gaver.

Hvis du har fradraget et aktiv fuldt ud, og derefter forærer det væk, så har du fradraget et aktiv ulovligt i din virksomhed, og du har som GIVER dermed gjort noget ulovligt.

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nick Niebling:

Varer man alternativt bare ville have smidt ud..

Hvis varen reelt set har en værdi på 0 kr., så er der selvfølgelig ikke noget galt i at forære den væk. Men så er der jo heller ikke den store interesse i at modtage en sådan vare.

 

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan jo kun applaudere idéen da vi netop talte om den for 2 år siden på Iværk og Vækst hvor jeg efterspurgte den på Amino Wink  ... og generelt set så er en faktura mellem folk jo fint - men hvis folk mødes og finder ud af alternative metoder til afregning så går det vel også, så længe børsen kun formidler kontakten.  :)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino kunne lave sit eget pointsystem, hvor man som handlende kan købe point, som man kan bruge til at betale for sine byttevarer med. Lidt ligesom, når man indsætter penge hos Paypal.

Pointsystemet kunne også anvendes til at købe andre ydelser for på Amino, såsom annoncer, PLUS-abonnement, mv.

Amino kunne så én gang månedligt automatisk generere en faktura/afregningsnota med de forskellige handler.

Derefter er det så op til de forskellige parter, hvordan man vil bogføre de forskellige transaktioner i firmaet, eller lade dem indgå privat.

Eksempelvis kunne man sige, at 1 point = 1 øre.

På den måde kan man nemt bytte "skæve" handler, og man får begge hurtigt et stykke papir på handlen.

Amino vil skabe lidt større omsætning, og vil nemmere kunne afregne "provision" for handlerne, og vil samtidig få sin "egen" økonomi (en slags Amino-dollers)... Wink

Amino vil også nemmere kunne tjene penge på Amino Freelancer, og andre lignende ydelser.

 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)