Jeg har lige ansat en medarbejder med fire års PHP programmeringserfaring - han er dog kun 16, snart 17 år - men har virkelig store kompetencer i forhold til sin alder.
I lørdags havde jeg ham igennem en større test på otte timer fra 12:00 til 20:00 , for at finde ud af om han havde det der skulle til - og han udviste store evner. Dog vil jeg gerne have ham til at lave en håndfuld ad hoc opgaver før jeg sender ham ud i den store verden med de mere avancerede opgaver.
Herfor mit tilbud til jer - hjælp mig og Rasmus med at få større kompetencer og erfaringer - og få en programmør for kun 150 - 200,- excl. moms i timen. (Prisen afhænger af opgavens størrelse).
Hehe, han har så selv sat en Debian server med Apache, PHP, MySQL osv op hjemme så han kan lege lidt med det. :) Han har potentiale ud over det sædvanlige-
Rasmus har øjensynligt fået sin første kunde, dog en meget lille opgave, så han søger flere :)
Jeg mener det er vigtigt for et firma som mit, at hjælpe ungdommen videre og give dem en mulighed for også at få erfaring og kompetence som programmør.
Med hans alder og umiddelbart manglende kode-undervisning er der måske nogen der holder tilbage i frygt af hvilket produkt de får.
Hvad med at lade ham sætte sig ned og kode et login-system eller lign (bare noget der har med database-interaktion at gøre) og lade folk se koden. Så kan folk føle sig sikre - der er jo mange ting at tage højde for på dagens internet.