Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Loyalitet til din leverandør eller din virksomhed?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Hvad er du ude på ?

Allan Pedersen:

Du finder 5 mennesker der betaler dig kr. 200,- og du sender kr. 50,- retur i bonus

Det er ulovligt og var indgående drøftet og flere sager kørte i 80-erne!

Hvis du vil Network Marketing på den måde så velbekomme mig!

Det er den slags der vanskeliggør at drive sunde og gode forretninger - der er mange brådne kar! 

Ps! Hvis du udelukkende vil dette for at tjene penge så hold dig fra al iværksætteri! - hvis det kun er penge så vil du ikke komme igennem for du har ikke den rette holdning!

Du kan også gøre som Thorsen nu i dag læser jeg han "glemte" at opgive 10mio. kr. fra opgaver og står nu til 5 år igen !

Der er mange muligheder - hvis du vil følge den galej - du spilder vores tid Allan - det du gør her er ikke seriøst!   

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 16:32

john sommer:

Hej Allan,

Hvad er du ude på ?

Allan Pedersen:

Du finder 5 mennesker der betaler dig kr. 200,- og du sender kr. 50,- retur i bonus

Hej John

Nu syndes jeg ikke du skal være så meget efter Allan. Han er ny og ved godt at der skal være rigtige produkter for det er lovlig. At det så ikke står på den rigtige måde, pyt. Det handler om information og ikke at tale ned til folk.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:45

Allan Pedersen:

Er ikke sikker på regnestykket er helt rigtigt, men umiddelbart ser det fornuftigt ud synes jeg. Så i sådan en struktur er produktet vel bare det der gør det lovligt, altså at det er en avance i stedet for en regulær pengeoverførsel.

Det du beskriver i dit regneeksempel er et pyramidespil - så selvfølgelig er svaret i dette tilfælde: JA - produktet er kun tilstede for at lovliggøre konceptet.

Du udelukker så dermed automatisk den tese, at produkterne overhovedet kan være omdrejningspunktet i et MLM-selskab. Wink

Jeg vil faktisk vende dit spørgsmål lidt på hovedet og så sige: Hvis du har et skodprodukt - hvordan tror du så det er nemmest at markedsføre det?

a) Ved at få et reklamebureau til at skrue en super svedig reklame sammen, med billeder af lækre mennensker der fremviser produktet, med et lækkert lydspor i baggrunden?

- eller

b) Ved at få Fru Nielsen til at rende rundt i byen og markedsføre det?

Altså med andre ord: jo bedre produktet er, jo nemmere er det for Fru Nielsen at anbefale det til sit netværk og hvis det er et skodprodukt - så er det nemmere at få de store dyre reklamebureauer til at markedføre det i den bedste sendetid! Wink

Og så en lille sidebemærkning: I det MLM-firma jeg repræsenterer har vi over 2.000 forskellige produkter i shoppen. Det koster ikke noget at blive forhandler og du får provision uden at have startet andre forhandlere op. Det ville unægtelig være et mærkeligt setup - hvis produkterne udelukkende var til stede for at lovliggøre konceptet. ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 17:11

Hej Kjeld,

Jeg er sikker på at selv nye folk der deltager i Amino ved hvad et pyramidespil er for en størrelse - det er jo netop det som de fleste forstår ved modellen - derfor er det altså også vigtigt at få folk til at læse om sagerne. Der er mængder af information derom også i Amino såvel som udenfor Amino.

Det er vigtigt at slå fast med syvtommersøm at modellen der beskrives er pyramidespil som det er fremgået og det er ulovligt.

- jeg undrede mig også over at du undlod at bemærke det i det indlæg du kom med.

Jeg har nu den overbevisning at selv om han er ny så har han den viden og forsøger så et eller andet med sit indlæg.

Pyramidespil er et pengespil - kendt som såkaldte kædebreve og er ulovligt!!

Ny eller gammel Amino - tale ned eller op - ulovligt !

Som seriøs Network Marketing virksomhed bør man ikke tage den debat her !

mvh

john sommer

mvh john sommer

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:35
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Hej!

Nu opfattede jeg altså Allan Petersens spørgsmål som ren hypotetisk og det var også ud fra det jeg svarede.

De bedste hilsner

Hans Peter Rebien

Sorø

Fra Ringsted
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:58

Hej igen alle.

Jeg er godt klar over at den model jeg beskrev var pyramide spil og selvfølgelig er ulovlig. Og det var bestemt ikke for at opfordre nogle til det og har ikke selv overhovedet nogle intentioner om sådan noget.

Men, når det så er sagt, er i så gået ind i MLM med jeres pågældende leverandøre fordi det var nogle spændende produkter, god avance, let omsættelige? Eller...

Var det fordi i fik vist en plan der viste, hvor hurtigt i kunne tjene penge ved at skabe nogle downlines?

Hvad jeg har forstået, bliver man nød til at have 95% fokus på dowline planen og 5% fokus på salg af produkter, hvis du vil tjene mere end 2000-5000 pr. md?

Jeg beklager, hvis mine indlæg har stødt nogle herinde, det er altså ikke fordi jeg vil underminere MLM på nogen måde.

Jeg føler bare at skal jeg have succes med dette her, så er det en voldsom markedsføring af markedsføringsplanen der skal til, og mindre fokus på salget, som selvfølgelig skal være der, det er jo der pengene kommer fra, men opbygning af organisationen er langt langt det vigtigste.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 19:10

Allan,

Hvad har du valgt af produkt at arbejde med ?

Start med at anvende dem og hvis du synes om dem så er det nok det du skal arbejde med. O begynd så der ! 

mvh

john sommer

mvh john sommer

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 19:37

@ John

Af to årsager.

1. Allan P skrev i første indlæg at han godt kendte til faldgruppen.

2. Jeg gider simpelhen ikke have den evige snak om gravpladser nede i Ægypten. 

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 19:59

Allan Pedersen:
Hvad jeg har forstået, bliver man nød til at have 95% fokus på dowline planen og 5% fokus på salg af produkter, hvis du vil tjene mere end 2000-5000 pr. md?

Om det lige er 95 % er relativt. Det kommer lidt an på om hvor meget tid du har og hvor hurtig du forventer at indfri dine mål.

Der er også ringe i vandet effekten. Du kan ikke sælge din forretning hvis du ikke ved noget om produkterne. Derfor kan fokus på salg af produkter i starten give dig to fordele. Du får en hurtig indtægt og får samtid en grund viden. Disse kunder snakker og giver flere kunder og dermed også flere mulige forhandlere. Når så butikken køre og fortjenesten af produkter er en lille del af din indtægt trappe ned til de 95 %. 

Men se din forretning som en samlet enhed du kan godt drive forretning udelukkende på produkter men du kan ikke bygge netværk uden produkter. 

Du skal nok få succes Skype-Smile

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 22:06

Hej Kjeld,

Såee!

Keld_J:
Jeg gider simpelhen ikke have den evige snak om gravpladser nede i Ægypten. 

Det ser så ud til at du bliver konfronteret med det og så må du  nok leve med at skulle hgåndtere denne indvending også!

Hvis Allan P.godt kendte til det ulovlige i det du kalder faldgruppen hvorfor skulle spørgsmålet så stilles?

mvh

john sommer 

mvh john sommer

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)