Hej, Jeg har googlet rss feed flere gange, i håb om at få klarhed omkring hvad det helt præcist er, og hvordan jeg får det. Jeg er en anelse fortabt. Er der en som helt konkret kan sige hvad det er, hvad det gør godt for, og hvordan jeg får det på min WP blog ? Årsagen til, at jeg i første omgang begyndte at undersøge rss feed, var egentlig for, at jeg gerne vil have min blog på bloglovin, og der skal jeg bruge det. På forhånd tak. |
Meget simplificeret : Et RSS-feed er basalt set et stykke kode på en given side der på forespørgsel kan give en liste over det seneste indhold (i større eller mindre grad)
For at få det på din Wordpress blog kan du gå ind i admin panelet under widgets og tilføje RSS-widget'en.
Fordelen ved at bruge RSS-feeds er at man kan samle alle de interessante nyhedskilder eet sted og få en liste over de nye ting der er dukket op - i modsætning til at skulle rundt på alle sites for at blive opdateret.
For som bruger at have glæde af et RSS feed skal man bruge en feed-reader - og de findes i et utal af varianter. Jeg selv bruger Google Reader, og benytter mig pt. af ca. 70 feeds fra forskellige kilder.
mvh
Jan