Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner eller Investor i sammenhæng med Bestyrelse eller advisoryboard

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Har haft en mand ansat i mit vagtfirma, som er frimurer og har et kæmpe netværk. Han er op i årene, men ved rigtig godt helbred.

For nyligt stoppede han som vagt og ville hører om jeg var interesseret i at få en partner ind i firmaet.

Han har en del likviditet han vil smide i firmaet og virker meget reel, men mit jydesind siger jeg skal tænke det grundigt igennem.

Hvad gør jeg ?

Skal han ind i firmaet som partner og være del i den daglige drift ?

Skal have være investor og få del i overskuddet ?

Skal vi lave et advisoryboard eller bestyrelse han evt. kunne blive en del af ?

Når vi skal være enige via en kontrakt, hvad skal jeg være opmærksom på af faldgruber ?

Jeg skal til enhver tid kunne få vetoret, så jeg bevarer magten i firmaet...så her er der også en udfordring.

Håber i kan give mig lidt inspiration til den kontrakt jeg skal lave til vores samarbejde...jeg ser ham helst som en investor med mulighed for en plads i bestyrelsen eller advisoryboard.

Hvad mener i ?

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Jeg kan nok ikke svare dig i det omfang der er nødvendigt, da dine spørgsmål dækker over en del større problemstillinger, som kræver en analyse at besvare.

Mht. konktrakten, så kan jeg kun opfordre dig til at anskaffe en dygtig advokat med speciale i investoraftaler og hele forhandlingsprocessen. Det er guld værd, men det skal være den helt rigtige advokat. Der er masser af faldgruber, men det er meget svært at liste dem alle, da de kræver en præcis forståelse for din forretning, dine krav/ønsker, hans krav/ønsker, samt forhandlingsprocessen.

Men først og fremmest: Hvad skal du bruge hans kapital til? Drift? Udvidelse af forretningen? Det er vigtigt at der er et klart formål med kapitaludvidelsen, da det er formålet som skal/kan danne formen for jeres aftale. Du kan også ud fra formålet definere modkrav til han ifm. samarbejdet. Er formålet fx udvidelse af forretningen, dvs. ansættelse af mere personale + flere kunder, så kan kravene til din kommende partner fx være x antal flere kunder/leads eller andet gennem hans netværk. Når han ikke den aftale kvote er hans penge mindre værd for dig og han andel skal derfor reduceres - blot som eksempel.

Dbh. Aleksander :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aleksander.

Tak for dit svar.

Jeg tror uden at vide det helt 100% at manden gerne vil være en del af firmaet og kan skaffe os kapital til vækst. Han er frimurer og har et kæmpe netværk, så her er der jo store potentialer med hensyn til forretningsforbindelser og vækst den vej.

I første omgang er jeg ved at undersøge ham og skal have et møde med min Revisor angående hvad vi kan forvente af kapital og hvordan vi bruger den optimalt.

Jeg er bare ude på at få lidt input fra andre, som måske har været igennem noget lignende, der evt. kunne give mig nogle fif.

MVH

Henrik Kraak Jessen

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vilblot  nævne - på denne gmle tråd - at jeg har hjulpet mange i din situation.

Det er ikke muligt på dette netværk at skitsere hvilke forhold du skal inddrage i dine overvejelser, men det er ganske sikkert, at en præcis ejeraftale, en tegningsaftale m.v skal på  plads og drøftes. hvis du har behov for en drøftelse herom kan du gå på www.ditselskab.dk og bestille et møde

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Blander mig lidt i denne gamle tråd.

Det faktum at manden er frimurer, gør ikke automatisk hans forretningsnetværk større. I frimurerlogen (DDFO i hvert fald) diskuteres der ikke forretning. Det er ikke helt som Krøniken skildrer det :-)

Så lad det være andre faktorer der afgør om han er den rette for dit firma (omend det at være frimurer som regel vidner om en ærlig og samvittighedsfuld mand).

Bare så du ikke tror at: Frimurer = genvej til forretningssucces.
Fra Smørum
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik


Hvad er status med dine overvejelser?


Hvis du har behov for sparring, så skriver du bare


Vi har gennem årene talt med mange i samme situation da vi hjælper virksomheder med at finde kapital 


Min mail er info@investeringsagenten.dk


 

www.investeringsagenten.dk Kapitalformidling | www.investeringsauktionen.dk Køb, sælg og byt investeringer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)