Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart som selvstændig

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg går i overvejleserne om at starte op som ansigtsmaler. Men hvordan kommer jeg i gang. Jeg tænker på hvad jeg gør i forhold til SKAT. Jeg vil ikke momsregistreres da jeg ikke regner med at tjerne over 50.000 kr. Har selv kontaktet skat og afventer svar! Vi gerne have styr på det inden jeg hopper helt ud i det:) Kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg hører under? For det er jo ikke en hobbyvirksomhed.

Jeg skal jo have lavet en hjemmeside også ud og reklamere. Jeg kender nemlig også en som selv har en virksomhed hvor hun passer børn og hun har et "legeland" hvor forældre kan komme med sine børn. Hvor jeg vil snakke med hende om at få en "stand" Fx. Hver Lørdag. Sådan at vi ligesom kan hjælp hinanden igang? Håber I har en masse gode råd:)

Mvh. Heidi 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 23:33

Hbkunst:

Hej

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg går i overvejleserne om at starte op som ansigtsmaler. Men hvordan kommer jeg i gang. Jeg tænker på hvad jeg gør i forhold til SKAT. Jeg vil ikke momsregistreres da jeg ikke regner med at tjerne over 50.000 kr. Har selv kontaktet skat og afventer svar! Vi gerne have styr på det inden jeg hopper helt ud i det:) Kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg hører under? For det er jo ikke en hobbyvirksomhed.

Jeg skal jo have lavet en hjemmeside også ud og reklamere. Jeg kender nemlig også en som selv har en virksomhed hvor hun passer børn og hun har et "legeland" hvor forældre kan komme med sine børn. Hvor jeg vil snakke med hende om at få en "stand" Fx. Hver Lørdag. Sådan at vi ligesom kan hjælp hinanden igang? Håber I har en masse gode råd:)

Mvh. Heidi 

Hej Heidi

Jeg vil foreslå at du kigger på nogle af de forskellige events man kan se herinde, og ellers søger på forummet her, for jeg mener der har været en masse gode råd om opstart.

Og ellers syntes jeg det er en super fin ide i har fået hver lørdag. Vil sætte gang i de små grå, og se om jeg kan komme med nogle gode ideer til dig Stick out tongue

Pøj pøj med det

Dbh. Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:21

Du angiver bare din indtægt som B-indkomst.

Det er faktisk en fordel af lave være med at få et CVR-nummer, hvis ens omsætning er under 50k. Så skal man nemlig ikke betale moms af ens overskud, men man kan så heller ikke få refunderet moms ved underskud.

Tilmeldt 17. Mar 10
Skrevet kl. 07:50
Tak for hjælpen:) Det lyder meget enkel:) hvor meget skal jeg betale i skat af det jeg tjener?

Mvh. Heidi
Tilmeldt 17. Mar 10
Skrevet kl. 07:53
Hej Martin.
De små grå er i gang:) har en masse projektet jeg kan gå videre med:) Mange tak for svaret! Du siger bare til hvis du får nogen gode ideer:)

Mvh. Heidi
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 08:08

Hej Heidi

Så længe det er en personligt eget virksomhed eller at du ikke er registreret, skal du betale B-skat af dit overskud (så længe det ikke er din primære indkomst). Det er en god idé at få snakket med en revisor eller en person på dit lokale skattekontor om dette, hvis du er i tvivl om hvordan du rent praktisk gør. Du kan evt. tilmelde dig nogle af de gratis informationsmøder SKAT afholder for ihværksættere, som dog oftest er rettet mod hvad man kan trække fra som selvstændig.

Håber det kan hjælpe :)

Lyder som et godt initiativ, så alt held og lykke med det hele.

Mvh.
Nikolaj Dam Larsen 

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:17

Hbkunst:
Hej Martin.
De små grå er i gang:) har en masse projektet jeg kan gå videre med:) Mange tak for svaret! Du siger bare til hvis du får nogen gode ideer:)

Mvh. Heidi

Hej igen
Ja det lyder da spændende, forsøgte lige at sende dig en pm, men ikke muligt. Hvad med fodboldkampe, ved ikke om det kan lade sig gøre, men tænker lidt på at amerikansk fodbold er der jo godt med farver, og kunne da godt forestille mig nogle små drenge sige ja til at få lidt "krigsmaling" på.
Dbh. M 
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)