Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverteringsprocent på Google Adwords

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis vi forestiller os at en onlinebutik har en konvertering som gennemsnittet af butikker, hvad er så en god konvertering på en Google Adwords kampagne? (dvs. antal salg i.f.t. klik)

Mvh. Ken

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:33

Hej Ken,

Det tror jeg er meget svært at sige, for man kan jo optimere sig til ingen trafik for at sætte det lidt på kanten...

Dels har du selve produktet som sælges og prissætningen, samt selvfølgelig hjemmesidens design og funktionalitet...

Men du har også selve din kampagne, optimerer du den så stramt at du kun annoncerer de dager og tidspunkter på de dage du får handler og kun på de søgeord som du får handler på....
Så vil du få en meget høj konverterings procent... Men samtidigt går du så glip af en masse trafik, som måske på længere sigt vil give dig handler, omtale, branding, nyhedsbrev tilmeldinger etc....

Når du tjener flere penge end du investerer i markedsføring, så vil jeg mene du har en rigtig god kampagne og så kan du arbejde på at fin tune din kampagne...

For nogle online butikker vil det være ved 1,5% konverting, andre ved 3% og måske ved 10% i andre butikker...
Det er ikke så besværlig en udregning at lave, og så har du dit eget mål du kan køre efter....

/Martin

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:04

Det er fuldstændigt umuligt at sige.

Der er kæmpe forskel fra branche til branche og fra trafikkilder til trafikkilder.

Jeg laver Google Adwords for webshopkunder med konverteringsfrekvenser fra 0,3% til +50%, ganske vist MEGET forskellige produkter og brancher.

Men det er desværre ikke direkte er sammenligneligt med andres konverteringsrate. Jeg kan jo få en super høj konverteringsrate ved kun at vælge dét bedst sælgende søgeord. som den eneste trafikkilde, istedet for et snit af forskellige trafikkilder som normalt.

Jeg ved godt det ikke var det du ledte efter :(

Generelt ligger en konverteringsrate på mellem 0,5% - 10%.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:18
Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 13:15

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 23:28

Hej Ken

Lad mig sætte den lidt på kanten:
Vores konverteringsprocent ligger på 4-7% hvilket er højt og det er som nævnt af en anden fordi vores kampagner, adwords osv. er sat ret godt op.

Lad os lege lidt med tanken at jeg nu køber en kampagne hos dig, hvilket jeg har gjort mange gange - nu vil konverteringsprocenten falde ekstremt ! helt ned til 0.5% og det sker selvfølgelig fordi jeg får nyt trafik, trafik som ikke giver salg.

Der er flere grunde til det ikke giver salg, den vigtigste er nok at mange brugere lige skal ind på siden for at se hvad det nu er for en side.

Vores erfaring er at jo færre besøgende jo større konverteringsprocent.
Det er let at få trafik - meget let, det er straks sværere at konvertere denne trafik.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 11:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Kristian: Der arbejdes for sagen :) Der sker snart noget, og det bliver vildt ;)

@Ken: Konverteringsraten for netop AdWords er i mine øjne en helt anden ting end for mange andre trafikkilder. For AdWords handler det om lønsomhed. Så længe en kampagne er lønsom, så er konverteringsraten ret lige meget. Så for AdWords siger konverteringsraten noget om potentialet... 

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)