Er der nogen af jer herinde, der er god til at aflæse statistikker? jeg er lidt talmongol, og har brug for at få tal oversat til menneskesprog. Til et foredrag har jeg brug for en statistik på, hvor mange virksomheder, der er startet op, der stadig overlever efter to år. Jeg har fundet en artikel med nogle tal helt tilbage fra 2002-04, men de er jo lidt gamle. Nogen der kan hjælpe?
Jeg har ikke statistikkerne, men måske en interessant betragtning. Jeg læste bogen rework, og der kommer han lidt ind på det. Spørgsmålet er om det ikke er irelevant? Man snakker også tit om "exit strategi", men man snakker ikke om "commitment strategi" - hvorfor bekymre sig om at komme ud inden man er kommet i gang. Han sammenligner det i bogen lidt som at have en skilsmisseadvokat med på første date. Statistik er jo ikke andet end tal, de kan drejes til det man vil læse.
Ked af jeg ikke lige havde din statistik :-)
Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk
Når du har fundet tallene, må du meget gerne dele dem. Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvornår man opfatter en virksomhed som "ny" og hvornår den ikke er nystartet længere..
Jeg vil gerne bruge tallene som motivationsfaktor til at gøre, hvad der skal til, for at blive en af dem, der får succes. Ikke så meget for at have en exit strategi.