Min egen erfaring er at det meget svært at finde en bank , for de gider ikke kunder som dig der ikke rigtigt bidrager med noget fornuftig forretning for banken. Finder du en så skal du regne med at det bliver en meget dyr service.
En mulighed kunne være at du snakker med din egen bank og høre on de kan hjælpe.
Eller du kan kontakte den danske ambassade i landet eller eller eksportrådet (uddenrigsministriet) de vil evt kunne rådgive dig.
Generelt forstår jeg ikke hvordan nogle små bank gebyre virkeligt kan være et problem, for når du ekportere / importere helt fra filipinerne burde bankgebyret da kun udgør en meget lille del af handelssummen.
Jeg betaler kun 30 DKK for en international bankoverførsel så det kan man jo ikke sige er meget. Hvad betaler du selv?
Jeg har en service (udover min import/Export "afdeling") som for mine kunder (i Manila) vil blive fordyret væsentligt hvis De skal overfører til udlandet i stedet for at betale lokalt.
Men det ender sikkert med at jeg må oprette et firma lokalt også for at få adgang til det.
Han linker også videre til en anden som har åbnet en konto. Jeg har selv kigget på at åbne i BPI når jeg flytter der over, da jeg føler at den er godt repræsenteret ud over hele landet.
Eller er der jo også muligheder som HSBC som er mere internationale.
Jeg har kun en gang været i Filly mere end 59 dag. Det var sidste år hvor jeg afholdte min barsel dernede hehe
Og den besked jeg har fået de gange jeg har prøvet er at jeg skal havde et opholdskort ellers vil de ikke, men det kan selvfølgelig være fordi det er Manila men ved det ikke.
Har kigget på HSBC og dem skal jeg helt sikkert havde snakket med.