Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver man GRAFISK DESIGNER?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Møller:
Vil hun gerne kode hjemmesiderne samt lave tingene helt fra bunden.. eller vil hun gerne have et mere designmaessigt overblik? 

Hun vil gerne have et mere designmæssigt overblik.

Dennis Møller:
Hvis hun vil have et stOrre overblik over designprocessen og samtidig laere at designe tingene i indesign, illustrator og photoshop saa skal hun checke Haderslev eller KObenhavn ud..

Jeg får hende til at checke medieskolen i københavn ud :)

Tak for hjælpen. Yes

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 22:53

Your welcome. 

Dog skal hun vaere opmaerksom paa at det er siiiiiindsygt svaert at komme ind i Kbh da der er ufattelig mange om buddet.. hvorimod Haderslev ikke har saa mange ansOgere... og faktisk vil jeg sige at den skole er bede i min bog..

Dem som havde kaereste paa pendlede hjem i weekenderne.. no problem.  

Fra Rødovre
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 22:55

Qucodia:
Skal prøve at gøre det kort, selv om det nok bliver et meget langt indlæg.

For det første kan jeg godt forstå din kærste, det er en meget 'lækker' brance at kaste sig ud i, men der er også en STOR konkurrence. Sagt på en anden måde. Hvis man gerne vil have et arbejde efter endt uddanelse er det IKKE bare nok at sige at men har taget uddannelse - de fleste virksomheder vil gerne have at folk har lidt erfarring da skolerne er vildt dårlige til at ruste eleverne til brancen.

Som de andre skriver kan de være svært at sige præcis hvad hun skal fokusere på, da der er mange uddannelser og de kan godt minde lidt om hinanden. Nu har jeg selv gået på Mediegrafiker intoduktion, og i gang med at slutte min Multimediedesigner uddannelse (skal starte på bachelor til næste år).

Som brancen er i øjeblikket kan det godt være lidt svært at få arbejde inde for de kreative it uddannelser, og det kræver virkelig at det er noget man vil, så man kan 'læse' hjemme.

Jeg har selv brugt Photoshop siden version 5.0, og vil nok kalde mig Photoshop Advanced User, og ud fra de lektioner at dømme vi har fået min uddannesle kunne jeg nemt lære en anden bruger det på ½ år, og det med kodning som vi har lært.

Nu ved jeg ikke hvad hun går på nu, eller om hun modtager S.U. Men kort fortalt, så er de fleste uddannelser i den brance i Danmark den rene joke, og du kan lærer det hurtigere og bedre ved at rive et par uger ud af kalenderen og finde et forum også er man sådan set klar.

(Vil gerne give en hånd med noget start hjælp hvis det er)

Håber det var svar nok, ellers må du sige til. Ved godt det var lidt rodet fortalt - jeg er kreativ grafiker, ikke jounalist.

Hej Qucodia.

Mange tak for at du tager dig tid. .) eller det gælder jer alle sammen.

min kæreste er på barsel i øjeblikket så det bliver først aktuelt til Januar.

Og tak for tilbuddet, det vil jeg sige videre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05

www.HyperIsland.se <- Digital Harvard!

Fra Odense
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 23:10

Dennis Møller:
At du siger uddannelserne i DK er en joke.. det passer ikke... 

Medmindre du er guds gave til design selvfOlgelig.. det skal jeg ikke gOre mig klog paa..
Der findes selvfOlgelig skoler i udlandet som er fantastisk gode.. Parsons i NY.. St Martins i London og Miami skolen osv osv..

Jeg er ikke guds gave til at design, men ud fra det jeg har set eleverne lave på andre skole også er jeg altså ikke vildt imponeret. Jeg ved ikke hvad det er for nogl 'gode' skole du omtaler, fordi så jeg da virklig startet på de forkerte.

For mig at se virker det mere som om at der bare ikke er nok tid til at undervise folk, eller så går det ikke hurtigt nok. 

EDIT:

Multimediedesigner Uddannelsen i København har lige fået nye lokaler, måske det var noget. Fordi hvis det er overblik hun gerne vil have, så er det netop Multimediesigner uddannelsen blev oprettet til. 

http://www.kea.dk/uddannelser/kea-medieit/multimediedesigner/ 

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 23:40

Jeg ved ikke hvad du har set.. men at skaere alle over 1 kam er maaske lige i overkanten.. 

Jeg kommer fra de skoler du omtaler og har studeret der..  jeg mener ikke du har ret.. men vi kan vaere enige om at vaere uenige..  

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)