Skal prøve at gøre det kort, selv om det nok bliver et meget langt
indlæg.
For det første kan jeg godt forstå din kærste, det er en meget 'lækker' brance at kaste sig ud i, men der er også en STOR konkurrence. Sagt på en anden måde. Hvis man gerne vil have et arbejde efter endt uddanelse er det IKKE bare nok at sige at men har taget uddannelse - de fleste virksomheder vil gerne have at folk har lidt erfarring da skolerne er vildt dårlige til at ruste eleverne til brancen.
Som de andre skriver kan de være svært at sige præcis hvad hun skal fokusere på, da der er mange uddannelser og de kan godt minde lidt om hinanden. Nu har jeg selv gået på Mediegrafiker intoduktion, og i gang med at slutte min Multimediedesigner uddannelse (skal starte på
bachelor til næste år).
Som brancen er i øjeblikket kan det godt være lidt svært at få arbejde inde for de kreative it uddannelser, og det kræver virkelig at det er noget man vil, så man kan 'læse' hjemme.
Jeg har selv brugt Photoshop siden version 5.0, og vil nok kalde mig Photoshop Advanced User, og ud fra de lektioner at dømme vi har fået min uddannesle kunne jeg nemt lære en anden bruger det på ½ år, og det med kodning som vi har lært.
Nu ved jeg ikke hvad hun går på nu, eller om hun modtager S.U. Men kort fortalt, så er de fleste uddannelser i den brance i Danmark den rene joke, og du kan lærer det hurtigere og bedre ved at rive et par uger ud af kalenderen og finde et forum også er man sådan set klar.
(Vil gerne give en hånd med noget start hjælp hvis det er)
Håber det var svar nok, ellers må du sige til. Ved godt det var lidt rodet fortalt - jeg er kreativ
grafiker, ikke jounalist.