Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster en plakat?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 13. Aug 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal lave et tilbud på, hvad en plakat koster at få lavet. Plakaten er temmelig omfattende med mange detaljer, og den er i str. ca. 110x80 cm. Jeg vil få tekster og grafik, så jeg skal kun tænke på layout, men hvad kan jeg tillade mig at tage for det? Jeg tænker lidt, at jeg kunne forestille mig, det vil nok tage to dage at lave det, da den er omfattende og skal rettes en del frem og tilbage.

Jeg håber, i kan hjælpe mig :o)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:09

Det er et ret svært spørgsmål.
Det svarer lidt til at spørge - hvad skal jeg sælge en bil til?
Der er jo en masse forskellige faktorer som kommer an på dette.

Men du bliver nødttil at tage udgangspunkt i din timepris og ud fra dette så skønne hvor mange arbejdstimer du regner med at det vil tage - og derved også hvad prisen så vil blive.
Det tricky er så om du vil skyde lidt lavt og derved være sikker på at få opgaven - med risiko for at du kommer til at smide en masse tid og derved penge efter opgaven, som du ikke får dækket ind, hvis opgaven viser sig at blive mere omfattende end du forventede. Alternativt skal du skyde højere og derved have en "sikkerhedsmargin" som derved gør at der er plads til en ekstra korrekturgang eller andet, uden at du skal til at stille dig på bagben over for kunden.

Alternativt må du melde ud til kunden at opgaven vil blive løst på timepris og du forventer at du vil kunne lave layoutet klar til første korrektur på x-antal timer. Så er der derfra op til kunden hvor mange ekstra timer der skal bruges på tilretninger m.m.

Der er måske mange herinde som vil sige at du skal tage noget i stil med 500-1.000 kr. for opgaven, men hvis du vitterligt skal arbejde på opgaven i to hele dage, så vil jeg mene at det er alt for lavt. Med mindre du udelukkende driver din virksomhed som en hobby, så skal du huske på at du jo gerne skulle have dækket dit tidsforbrug ind og derved også omkostningerne. Hvis du sælger dig selv alt for billigt, så er du selvfølgelig ret sikker på at få opgaven, men du risikerer også at kunden så senere hen forventer at få løst tilsvarende opgaver til samme pris - og det holder ikke hvis du har tænkt dig at virksomheden skal kunne vokse og du skal kunne leve af det.

/Jesper

Fra Valby
Tilmeldt 13. Aug 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:47

Ja, jeg ved godt, det er et svært spørgsmål, men da det er fortroligt med idé osv., så kan jeg ikke skrive så meget. Normalt vil det jo tage max 2½ time at lave en plakat, men denne plakat er ikke en alm. plakat, så den bliver omfattende. Det er muligt, at det ikke tager to dage at lave den, men det bliver jo alt for meget f.eks. at tage 4.000 kr. for en plakat. plus moms. Ja, 500-1.000 kr. vil jeg dog også sige er underkanten. Jeg regner med, det vil tage nok max en halv dags arb., men jeg vil også sikre mig, at der er plads til rettelser/småjusteringer, så jeg ikke føler, at jeg arb. gratis. Det er rent professionelt, og ikke som en hobbyvirksomhed. Jeg kan se på mange web-sites, at de tager 750 kr. for at få lavet en plakat. Min timepris er 600 kr., men jeg regulerer selvfølgelig, når det er en større opgave, for ellers bliver prisen jo meget meget høj. Jeg tænker at tilbyde følgende, da det drejer sig om mere end en plakat:

Første plakat 1.500 kr. Efterfølgende med udgangspunkt i forrige er 1.200 kr. Samlet pris vil være ca. 13.500 kr.

Tilbud: En uges arb. for 10.000 kr. og spar 3.500 kr.

Lyder det som et fornuftigt tilbud?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:30

Jeg syntes ikke din opdeling med første plakat 1.500 kr. og følgende til 1.200 kr.
Nogen af dem kommer du måske til at bruge lidt længere tid på - og andre noget mindre. Så det tror jeg nok skal hænge sammen.

Drop dog den sidste del med "En uges arbejde for 10.000 kr. og spar 3.500 kr.".
Lige dér sætter du så en kæp i dit eget hjul, for så har du sådan set åbnet op for at kunden har købt dig for en hel uge og derved kan køre løs med diverse småting frem og tilbage i en hel uge, selvom det måske basalt set kun har taget dig en enkelt dag at lave layoutene, fordi det hele bare har kørt på skinner.

Så hold den ved de 1.500 kr. + efterfølgende til 1.200 kr.

/Jesper

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 20:48

Som der bliver naevnt.. find frem til din timepris eller tag en fast pris. 

Jeg ville nok tage en fast pris og lad det vaere det naar det kun er 1 plakat med maaske 2 rettegange.. ekstra rettegange kan blive en merpris.

og for guds skyld lad vaer med at gaa ud fra priserne du ser herinde.. det er fuldkommen taabeligt. Hvis det stod til hovedparten af aminos brugere skulle du tage omkring 500kr for det.. max..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)