Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart a webshop - domæner, webhotel..?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas: Den løsning du snakker om, er det hvor jeg selv designer webshoppen og I hoster den for mig? 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:44
Fra Horsens
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 10:59

Inden TDCs salgsafdeling får dig hooked på en her og nu løsning så gør dig selv den tjeneste at undersøge mulighederne i forhold til dine behov først.

Hvis du har ganske få produkter forekommer Magento at være overkill - se på dine behov og vælg derefter. Skal du f.eks. sælge e-bøger eller fysiske produkter?

Hvis du vil ramme internationalt (sprog: engelsk) er der f.eks. også disse muligheder:

Goodsie.com
Shopify.com
Vendder.com
Foxycart

Point being: investér lidt tid i forretningsideen - og find så den platform der dækker bedst. Lad de overivrige sælgere herinde vente lidt for de er her også imorgen... :-)

Jeg tilbyder webdesign og webgrafik

Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:10

Mads: Jeg vil bare sondere terrænet for at danne mig et overblik. Smile

Jeg skal sælge fysiske produkter, kommer til at have et varelager på ca. 100 varer. Webshoppen vil primært henvende sig til danske kunder.

De muligheder du nævner, er det alternativer til Magento eller udelukkende til hvis jeg ønsker at sælge internationalt? Kender du andre alternativer til Magento, som er billige og simple?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 11:11

Hej Theis.

Egentlig er der 3 muligheder: du kan starte helt fra bunden, få designet en shop og få kodet skabelonerne. Det er en pænt dyr løsning, så den springer jeg let hen over.

Så kan du vælge vores basisløsning http://www.confero.dk/magento-webshop/basis-webshop.html hvor du skal levere os forskellige ting som logo, billeder, fragttabel osv. - og hvor vi så tilretter løsningen med farver og logo efter dit ønske. Vi opsætter også momsregler, sprog mv., så du stort set kan koncentrere dig om produkterne. Her taler vi 10.000 + hosting i 12 mdr. 1.500 + betalingsgateway 1.500 = 13.000 excl. moms. Hertil kommer hvad du skal betale Nets, prisen afhænger af hvilke kort du vil tilbyde, så der skal du se tidligere link.

Inkluderet i prisen er naturligvis at shoppen kan søgemaskineoptimeres, og mens vi, og du, uvikler på den, ligger den på et udviklingsdomæne, så den ikke bliver indekseret før den egentlig er klar til det. Det vil spare dig for noget bøvl hen ad vejen.

Basisløsningen kan også lejes til 2.500 i kvartalet, med en bindingsperiode på min. 12 måneder. Efter 12 måneder kan du "indløse" den for 2.500, og så er det din for tid og evighed. Du kan selvfølgelig fortsætte med at leje den til 2.500 i kvartalet, men det vil jeg nu ikke anbefale... =:)  Så for sammenligningens skyld: lejeshoppen vil koste dig 2.500 i startfasen + hosting i 12 mdr. 1.500 + betalingsgateway 1.500 = 5.500 excl. moms., og efterfølgende 2.500 i min. 3 kvartaler. Set over tid er det ikke billigere end at købe, men du skal ikke af med så meget i startfasen.

Den tredje mulighed er at finde en skabelon der kan lægges oven på vores basisløsning. Der er rigtig mange gode skabeloner til 500-1000 kr. pr. stk. - du kan endda være heldig at finde dem gratis. Her skal du lægge 2.500 oveni prisen for at få skabelonen implementeret og testet, så her er din startpris 10.000 + hosting i 12 måneder 1.500 + betalingsgateway 1.500 + implementering af skabelon 2.500 = 15.500 excl. moms.

Uanset hvad du vælger, kan du altid lave det om på et senere tidspunkt hvis dit ambitionsniveau stiger eller ændres, så du kan godt starte med en basisløsning, og senere ændre den til noget helt andet.

Håber det gav lidt afklaring, ellers skriver du bare igen.

Mvh Lars

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Jul 09
Skrevet kl. 11:33

Okay - sry - jeg bed sq ikke mærke i at det var cykeludstyr - selvom profilbilledet er et hint. :-)

Jeg formoder du vil sælge direkte til private i DK. Mener fortsat Magento kan være lidt overkill til 100 produkter. Omvendt er platformen stærkt skalérbar hvilket er fedt hvis forretningen griber om sig. De referencer jeg gav ovenfor har ikke DK indlejret som sprog så de er nok ikke velegnede til dit formål, men forh. kan de så komme andre til gode.

Ift. kreditkortsbetaling så er det billigste mig bekendt ePay.dk som jeg selv har benyttet ift. flere Magento løsninger. Mener de starter fra 99kr/md for dankort betaling - hvilket er en god del billigere end DIBS som jeg mener ligge romkring 300/md for deres billigste. 

Skulle du nu alligevel vælge Magento har ePay et betalingsmodul til Magento - og ift. Hosting kan jeg varmt anbefale Nexcess.net. De har til huse i USA - men de er prisvenlige, hyper-responsive i deres support og ikke mindst ved de hvad de laver ift. Magento platformen - hvilket er et must. Kigger du efter en løsning herhjemme på Magento så er der en del udbydere. Lars har givet dig et ok struktureret estimat - tror ikke du skal forvente en Magento løsning for under 15000 alt inkl. 

DET DER ER ALFA OMEGA HVIS DU VÆLGER OPEN SOURCE er at det webudvikler team du benytter: 

• Er eksperter i platformen (Magento er et monster at konfigurere)
  • Har 110% tjek på hostingen (alle siger de har - færre 'walks the walk')
  • Tilbyder en løbende supportaftale så du kan kontakte dem og de retter evt. fejl efter max X tid - så du ikke står med håret i postkassen hvis der opstår problemer
  • Har vist sig som reelle partnere for andre i samme sko som dig - bed om referencer

ENDELIG er der denne løsning:

Du benytter Variens egen hostede løsning af Magento (det er dem der står bag Magento platformen) som hedder Magento Go - den ville jeg selv benytte. Pris per måned starter fra $15 - du skal stadig lægge payment gateway (ePay f.esk) oveni prisen - men selv der vil prisen ramme noget der ligner max 175 / md hvilket er en fin driftpris for en shop. Der er 30 dages gratis trial på Magento Go.

Gør dig selv den tjeneste at undersøge dette før du evt. benytter Magento Go:

• Kan man benytte DK sprog i shoppens frontend? Magento OS versionen giver mulighed for at installere DK sprogpakke - ved blot ikke ud af posen om de tilbyder det samme med deres hostede løsning. Send deres support en mail og hør ad...
  • Undersøg om ePays betalingsmodul er understøttet i deres hostede version (igen: mail deres support)
  • Undersøg hvad løbende support konkret inkluderer så du ikke løber ind i ubehagelige overraskelser
Du kan sagtens finde en fin Magento template som du kan modificere med eget logo og så ser tingene prof ud - blot vær opmærksom på at der er en del settings der skal indstilles i magento (f.eks. Moms, autorespons 
Lad mig vide hvis du løber ind i spørgsmål - evt. PM mig hvis du får brug for lidt hjælp.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:00

Mads: Tak for komplimentet :)

Jeg har personligt erfaring med epages som værende ekstremt simpelt og effektivt at bruge til E-commerce.

Du har dog helt ret i at fx. Shopify.com også er et super simpelt og godt system til Webshop hosting, men dog bestemt ikke gratis og med et gebyr pr. transaktion.

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 12:13

Thomas Andersen:

Vi hoster løsning, og hvad angår design kommer den med et hav af templates og den kan redigeres direkte i en "frontpage" like editor i admin sektionen.

Du kan prøve shoppen her:

http://tdchwebshop.com/ (basis - redigeres af besøgende)

Administration og redigering af design:

http://webshop.tdcwebmore.dk/epages/StoreDK.admin?ObjectPath=/Shops/Chris_Office_365_Test_6798996

bruger: admin

password: Sommer2011

mere info:

http://www.tdchosting.dk/standard/software/webshop/proev-en-gratis-demo/

Udover at i har en live demo af webshoppen, har i så nogle referencer man kan se? altså allerede kørerende webshops?

/ Emil Lykkeskov

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Jul 09
Skrevet kl. 12:36

Theis k:

Mads: Jeg vil bare sondere terrænet for at danne mig et overblik. Smile

Jeg skal sælge fysiske produkter, kommer til at have et varelager på ca. 100 varer. Webshoppen vil primært henvende sig til danske kunder.

De muligheder du nævner, er det alternativer til Magento eller udelukkende til hvis jeg ønsker at sælge internationalt? Kender du andre alternativer til Magento, som er billige og simple?

Lige for at følge op på mit svar ovenfor ift Magento Go - så ligner det at de pt. kun understøtter DIBS. Det fordyrer slutløsningen - med mindre de ved nærmere henvendelse er indstillet på at tilbyde at integere ePay.dk for dig.

Der findes også andre webshop løsninger fra danske udbydere såsom Scannet og Dandomain, men med fare for at blive revset af fanboys og loyale brugere, så synes jeg ikke de løsninger er specielt attraktive at administere for slutbrugere. 

Anyway - dit spg. gik på en godt og billigt system: Foruden Magento Go som en mulighes synes jeg rent ud sagt ikke det danske marked rummer gode hostede løsninger. Det er der dog nok nogle andre herinde der har en anden mening om (især sælgerne) :-)

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Jul 09
Skrevet kl. 12:48

Hvilken kompliment? 

Jeg har aldrig sagt at de shop systemer jeg har refereret til ovenfor var gratis - ligesom jeg ikke er affilieret med systemerne.

Derimod vil jeg ganske gratis gøre dig opmærksom på at copy/paste af reklame posts som dem du spytter ud i flere tråde herinde afgjort ikke er med til at højne kvaliteten på gennemsnitsindlæg. Dette var vel så endnu en kompliment jf. din lidt mystiske terminologi.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)